• ijo

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Becccss skrev 2017-08-24 11:48:24 följande:

Är på RD 7 idag, känner inte så mycket mer än väldigt ömma bröst (men det brukar jag ha mellan ägglossning och mens), lite stickningar och värk i magen till och från.. Man känner ju dock efter lite grann så det är svårt att veta om något är nytt eller om det egentligen brukar vara så, och så kan det ju bero på vaginaltabletterna osv.. Tycker inte att något tyder på att jag skulle vara gravid direkt, tyvärr! Ovissheten är så jobbig, vill bara få veta nu även om svaret är negativt så att man vet vad man ska ställa in sig på härnäst. Har du känt av nånting, och har plusset hållit i sig? :)

Och jag är på RD8 idag :) Ja, man känner ju efter mer än vad man gör annars, försöker typ hitta symptom hehe. Jag känner ingenting, hade lite mensvärk igår en stund men annars inget. Men jag tar ju inga vaginaltabletter heller. Satte du in en 2, 3 eller 5 dagars? Visst var det färskförsök för dig? Jag testade imorse och det visar fortfarande "gravid 1-2". Hoppas den slår över i helgen till 2-3 :) Har BIM på lördag så nu vill jag komma förbi det och sen komma förbi TD nästa fredag! Tror du att du kommer tjuvtesta? ;)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-24 12:46:13 följande:

Eller hur haha! Okej, känns lite skönt att läsa att du inte har en massa symtom men ändå är gravid, jag gav upp där ett tag för det verkar som att alla känt av massor innan dom fick plus när man googlar (vilket man inte ska göra haha). Är så glad för din skull! Ja det hoppas vi på :) ja precis, färskförsök med en tvådagars. Jag har köpt några testatidigt så jag tänkte börja tjuvtesta på lördag (RD 9) ;) känns aningen tidigt egentligen men det är ju så spännande!

Ikväll har jag känt mig spänd i magen, typ lite kramp. Hoppas att det inte är något farligt! Spännande att testa :) Håller tummarna! Men skulle det visa negativt kan det ju vara för tidigt att testa också och bli plus senare :) Fick du några till frysen?
  • ijo
    soofa skrev 2017-08-24 18:47:33 följande:

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Skönt att snart vara i mål med sprutorna :) Då blir du förhoppningsvis ruvare till veckan då? <3
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-24 21:03:54 följande:

nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.

Håller tummarna! Jag har också testdag 1 sep så vi får hoppas på att det är en lyckodag :) Jag har ju redan tjuvtesta och fått plus men hoppas att det blir starkare och håller i sig <3
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-25 09:55:50 följande:

ett plus är ett plus, såvida du inte har tagit ägglossningsprutan för då kan ju den ge positivt utslag i ca 10 dagar säger de ju. har du gjort återföring i naturlig cykel som jag ? när tjuvtestade du? vad har du för symptom? jag har rejäl molvärk, spända bröst, huvudvärk, känner mig slut, så här kände jag förra gången med när det tog sig,men å andra sidan brukar jag må så här runt pms och innan mens, så det är jäkligt svårt att urskilja symptomen. va kul att du plussat :)

Inte tagit någon ägglossningsspruta, gjort FET i naturlig cykel :) Jag tjuvtestade redan på RD5 och då såg man ett svagt plus. RD6 testade jag med cb digital som visade gravid 1-2. Idag är jag på RD9. Gjorde mitt första ivf-försök i april och fick då tidigt mf så därav extra rädsla :/ Vågar liksom inte glädjas ännu, försöker nog skydda mig själv. Jag har typ inga symtom alls. Lite lätt mensvärk till och från bara. Sen får jag lite ont i ländryggen då och då och när man googlar så är ju ont i nedre delen av ryggen ett vanligt symtom till missfall så då blir jag ju så rädd. Ibland är det inte bra att googla alltså. Har du gjort ivf förut? :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-25 21:02:43 följande:

gjorde min första ivf 2015 december och fick ut 5 fina , ett sattes tillbaka och 4 i frysen.första försöket tog sig men slutade i mf i vecka 10 :( gjorde andra försöket i naturlig cykel nu i juni och det tog sig inte , gjorde tredje nu den 18 aug i naturlig cykel men nu bad jag om lutinus. är det här ditt andra försök ? har du lutinus?

Okej, fy för mf :( Hoppas det är vår tur nu! Ja det här är min andra återföring. Första försöket var ET och nu FET :) Tar ingen lutinus. Har du planer på att tjuvtesta eller vänta till TD?
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-25 21:58:23 följande:

Hur mår du idag? Jag vaknade av kramp i både mage och rygg natten efter ET, men enligt läkaren var det bara kroppens sätt att reagera på. Alltså är ditt säkert inte heller något farligt <3

Ja det ska bli jättespännande, i början kunde jag knappt vänta men nu när det närmar sig känner jag att jag nog skjuter lite på det haha.. Vågar inte riktigt, är så rädd för ett negativt svar. Dom har inte hört av sig än angående det, dom skulle skicka ett brev så det kommer väl nästa vecka hoppas jag, man vill ju veta :)

Mår bra, inga speciella symtom förutom lite ont i mage och rygg emellanåt. Men man överanalyserar ju allt nu också ;) Hur mår du?

Vi fick brev hem efter typ 1,5 vecka hur många som klarat sig till frysen så du får nog veta det till veckan då :)

Testade imorse igen och nu har plusset blivit mycket starkare. Det går mycket pengar på tester för mig nu alltså hehe, men dom lugnar mig för stunden vilket är värt. Hoppas det fortsätter så. Bim imorgon men vill inte se något blod!!

RD5 vs RD9

• ijo
    Becccss skrev 2017-08-26 10:02:35 följande:

Vad skönt! Haha ja det gör man verkligen :) jag åkte utomlands igår och var illamående och hade väldigt ont i magen från att vi lyfte tills jag gick och la mig. Det kan ju bero på vad som helst egentligen, men så var det kvar idag när jag vaknade så jag gjorde ett test ändå och det visade svagt positivt (RD 9)! Är så himla glad samtidigt som jag vill att det ska bli starkare innan jag tar ut glädjen helt. Tänk om vi båda lyckats <3 ditt ser ju så starkt ut det kan bli nu, underbart! Är också livrädd för att märka att det kommer blod nu, håller alla tummar för att det ska hålla sig borta från oss :)

Ja men då får vi säkert reda på det under veckan, spännande! Skönt om det finns kvar ifall det här inte går vägen, eller till syskon sen om inte annat :)

Åh grattis till plusset! <3 skönt att få åka bort & koppla av lite också! Ja, hoppas så att det är allas vår tur nu! Bim igår och inget blod ännu - hoppas det fortsätter så.
  • ijo
    Titikaka skrev 2017-08-28 11:11:05 följande:

Tack alla för allt stöd. Äggplocket gick bra. De fick ut 13 ägg. Största var 20,5 mm. Morfin kändes bra, ville bara ligga och njuta :D men nu känns det ganska dåligt. På väg hem, vill bara ligga och sova. Och kolla på Game of thrones :D

Härligt att ha gjort plocket :) Hoppas på fin befruktning nu. För mig blev det också mer ont efter plocket. Hade ont i typ 1 vecka men sen försvann det. Men då blev jag ju lätt överstimulerad också. Hoppas du får må bra snabbt :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-26 20:32:44 följande:

härligt med det starka plusset :) ett sånt vill jag ochså ha, vågar inte testa än , väntar några dagar till om jag står ut :) :) := jobbigt som fan att vänta, har mycket symptom som molvärk, illamående och ett satans jäääävla humör, gubben får ta en hel del skit , svängningar hit och dit, men lider annars ochså av svår pms så det är svårt att urskilja symptomen ,plus att jag tar lutinus och det får man massa biverkningar av. hur gammal är du ? jag fyllde nyss 40

Hoppas symptomen kommer från nån liten som vill böka in sig :) :) Jag är 26 men har varit tillsammans med min sambo många år (10+) så vi har försökt länge! Vilken RD är du på nu? När var det du hade TD? :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017