Ellencassandra skrev 2018-01-29 09:01:28 följande:
Tack för peppen :) tror nog jag fick för mig att bara för jag e ung så skulle det inte bli några problem. Men sen läser man att många blir gravida på 3-4-5 försöket eller mer. Jag hoppas såklart att det inte ska ta så lång tid.
Har slutat med lutinus igår å mensen kom igång ordentligt så har haft väldigt ont. Sjukskrev mig idag och imorgon då jag bara kände för att va hemma och kolla filmer osv. Kände att jag behövde det.
Förstår att du hellre vill ha mens än att få se det där negativa testet. Men jag hoppas att du ska få ett plus!!!
Då är jag inte ensam om att känna mig typ garanterad att bli gravid på första ivfet
Jag hörde någonstans ifrån att om man kan få barn naturligt är det 20% chans att det sker och vid ivf är det ca 30% chans att det sker. Skulle det stämma är ju faktiskt inte chansen så stor som man (dvs jag) inbillar mig.
Jag har inte fått ett plus och ingen mens. Ska testa mig varje morgon i en vecka max om inget händer så klart. Ska inte få panik och ringa kliniken och "gnälla"
Jag kan se en antydan till ett svagt svagt streck men tycker det borde vara starkare men jag vet inte, testdagen var idag. Djupa andetag och sysselsättning så jag inte blir galen av all oviss väntan...........