• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-26 08:17:06 följande:

Ruvardag 11 (två veckor sen "ägglossning") å molvärken börjar komma smygande precis som förra gången.. känns rätt kört. Ska ta ett test imorgon bitti. Känns deppigt

Usch, så tråkigt, men jag håller ändå tummarna att du blir positivt överraskad imorgon! Än finns det hopp och det är ju inte för sent förrän mensen kommer...
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-25 09:47:51 följande:
    Aha okej! Tycker det e så konstigt att det är så olika..
    Men det blir nog bra :) hur mår du?
    Idag är min rd 7 och imorse fick jag en konstig känsla av att jag visste att där inte var något. Tills nu har det känts tvärtom. En lugn vetskap om att det var tomt, typ, låter ju lite knäppt, jag vet. Men precis som vissa vet att de är gravida...

Annars har jag inte känt av så mycket, förutom lutinus som gör brösten ömma och jag typ vill sova dygnet runt. Jag har inte tjuvtestat (hade ju ändå varit på tok för tidigt), och mensen ska inte komma förrän 31/1 så får se...

Håller tummarna för dig!!! <3
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-26 11:58:10 följande:
    Idag är min rd 7 och imorse fick jag en konstig känsla av att jag visste att där inte var något. Tills nu har det känts tvärtom. En lugn vetskap om att det var tomt, typ, låter ju lite knäppt, jag vet. Men precis som vissa vet att de är gravida...

Annars har jag inte känt av så mycket, förutom lutinus som gör brösten ömma och jag typ vill sova dygnet runt. Jag har inte tjuvtestat (hade ju ändå varit på tok för tidigt), och mensen ska inte komma förrän 31/1 så får se...

Håller tummarna för dig!!! <3
    Åh hoppas din känsla är helt fel å att du är gravid :) lutinus gör mig också väldigt trött. Å usch va kladdig den är. Bindor varje dag..
    hur gör ni förresten med sex under ruvning? Vi hade det förra gången (alltså typ en vecka efter insättning) men denna gång vågar jag inte.. alla säger så olika. :o att man ska leva som vanligt å vissa säger att man inte ska ha sex alls under ruvningen..
  • Linsi
    Ellencassandra skrev 2018-01-26 08:17:06 följande:

Ruvardag 11 (två veckor sen "ägglossning") å molvärken börjar komma smygande precis som förra gången.. känns rätt kört. Ska ta ett test imorgon bitti. Känns deppigt

Håller tummarna för att det är molvärk av det positiva slaget och att du får ett positivt test imorgon!
  • Ellencassandra
    Linsi skrev 2018-01-26 17:57:53 följande:
    Håller tummarna för att det är molvärk av det positiva slaget och att du får ett positivt test imorgon!
    Tack <3
  • zuces
    Ellencassandra skrev 2018-01-26 12:17:48 följande:

Åh hoppas din känsla är helt fel å att du är gravid :) lutinus gör mig också väldigt trött. Å usch va kladdig den är. Bindor varje dag..

hur gör ni förresten med sex under ruvning? Vi hade det förra gången (alltså typ en vecka efter insättning) men denna gång vågar jag inte.. alla säger så olika. :o att man ska leva som vanligt å vissa säger att man inte ska ha sex alls under ruvningen..

Jag vill inte ha sex från äggplocket(igår) fram tills testdag.. har ju börjat med lutinus och kan inte ens tänka mig ha sex med det äckliga inuti mig. Även om det hade försvunnit så hade jag nog inte velat ha sex för att va på den säkra sidan. Men om man tänker efter så är det nog ingen fara att ha sex om man vill och är sugen! Och inte bryr sig om det kladdiga lutinuset haha
  • pajas77
    Ellencassandra skrev 2018-01-24 15:52:02 följande:
    Aa förstår det!
    Japp.. men ska bara ta till den 30e alltså oavsett om jag e gravid eller inte. Tycker det låter så kort tid.. vet flera som tar flera veckor efteråt också. Hur gör ni på er klinik?
    i regel ges bara lutinus eller crinone i 14 dagar eller till gravtest , men jag får fortsätta till v12 om jag vill, men dr förklarade att det inte gör nån nytta men heller ingen skada. . äggstockarna börjar ju producera eget direkt när det blivit en gravididet. av våra 5 ägg var endast 3 mogna och ett befruktades och fick en fin utveckling, så det sattes tillbaka i mig efter 2 dagar  igår) så nu ruvar jag på ett 6 celligt embryo. känns så underbart men nervöst eftersom det bara vart ett, men ett är ju allt som behövs :) kör nu med crinone eftrsom jag fick hemska biverkningar av lutinus. hur mår du nu ??
  • mileythebunny
    zuces skrev 2018-01-26 19:17:33 följande:
    Jag vill inte ha sex från äggplocket(igår) fram tills testdag.. har ju börjat med lutinus och kan inte ens tänka mig ha sex med det äckliga inuti mig. Även om det hade försvunnit så hade jag nog inte velat ha sex för att va på den säkra sidan. Men om man tänker efter så är det nog ingen fara att ha sex om man vill och är sugen! Och inte bryr sig om det kladdiga lutinuset haha
    Vi får inte lov att ha (penetrerande) sex förrän två veckor efter äggplock. Läkaren sa det till oss och det står även i våra papper. I.o.m infektionsrisken så ska man vänta tills man är helt läkt, vilket kan ta upp till två veckor... Men det är ju såklart individuellt och bara en restriktion/info vi fick från vår klinik...
  • zuces
    mileythebunny skrev 2018-01-26 20:57:34 följande:

Vi får inte lov att ha (penetrerande) sex förrän två veckor efter äggplock. Läkaren sa det till oss och det står även i våra papper. I.o.m infektionsrisken så ska man vänta tills man är helt läkt, vilket kan ta upp till två veckor... Men det är ju såklart individuellt och bara en restriktion/info vi fick från vår klinik...

Jaa det är nog logiskt. Man skulle heller inte bada ju, vilken ruvardag är du på nu? Eller har du inte startat behandling? :)
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2018-01-22 11:04:50 följande:
    Det är nog olika (tror jag) jag skulle börja 1 v innan mens och sen fram till sprutstart. Och jag vet inte när sprutstart blir, jag ska ringa kliniken när mensen kommer igång, vilket borde vara till helgen..
    Jag kommer också köra med långa protokollet denna gång och byte till menopur. Jag ska börja spraya en vecka innan mens dag 21 (får normalt mens dag 28-31) vilket blir 10 februari och spraya 10 dagar innan jag börjar med sprutor. Sen fortsätta med halverad dos spray och sprutor till första ultraljud.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017