• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2018-01-27 20:03:53 följande:

Jag är ju nästan på samma dag som du, har testdag på måndag och tänkte inte testa. Det har börjat mörkna lite i trosskyddet så jag tror mensen är på g här med. Har tidigare varit med om att mensen smygstartat under sista lutinus dagarna jag känner igen det hela. Staven som man för in pillret med har blivit lite mörkare den med efter insättning. Jag har iof inte fått något på pappret än. 
    Skulle jag nu ha fel och mensen inte dyker upp tar jag ett test på onsdag eller torsdag. Jag tycker det är lättare att få ett negativt gravtest om mensen kommit än om den inte gjort det. 

Man kan ju vara gravid och ha en liten blödning också och jag hoppas att det är så för både dig och mig. Men för min mentala hälsa måste jag vara medveten om att det troligtvis inte är så. Det känns piss det gör det för kliniken sa att det här embryot var mycket finare än de som tog sig för 3-4år sen typ.  Jag har kämpat med både hopp och förtvivlan under ruvardagarna. Jag har inte haft några tecken på att det skulle gå bra men så har jag tänkt att det är ju ett otroligt bra embryo jag har osv. 

Ja! Jag har testdag på tisdag men ska testa imorgon ändå. Håller med dig om att det nog e lättare å ta testet om blödningen kommit igång annars går man ju å hoppas ändå om man får negativt men ingen mens.. men ska nog ändå testa imorgon..

Mina ljusbruna/beiga flytningar har försvunnit nu. Kom ingenting på staven heller. Så vet inte alls vad som sker.
    Hoppas hoppas för vår skull att flytningarna är något positivt... läser ju på google å då är det lite 50/50 :P
    Nä jag vet att jag inte e värdelös flickvän men vart så sjukt deppig.. saknar den jag var förut. Som var glad å ville göra saker. Nu vill jag nästan aldrig hitta på nåt utan bara va hemma.. får hoppas att det snart blir ändring.
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-27 21:52:58 följande:
    Ja! Jag har testdag på tisdag men ska testa imorgon ändå. Håller med dig om att det nog e lättare å ta testet om blödningen kommit igång annars går man ju å hoppas ändå om man får negativt men ingen mens.. men ska nog ändå testa imorgon..

Mina ljusbruna/beiga flytningar har försvunnit nu. Kom ingenting på staven heller. Så vet inte alls vad som sker.
    Hoppas hoppas för vår skull att flytningarna är något positivt... läser ju på google å då är det lite 50/50 :P
    Nä jag vet att jag inte e värdelös flickvän men vart så sjukt deppig.. saknar den jag var förut. Som var glad å ville göra saker. Nu vill jag nästan aldrig hitta på nåt utan bara va hemma.. får hoppas att det snart blir ändring.
    När är din BIM, är du förbi den? Håller tummarna!
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-27 22:38:25 följande:
    När är din BIM, är du förbi den? Håller tummarna!
    Brukar ha mellan typ 26-28 dagar. Är på dag 27 idag. Kom ingenting nu heller när jag tog lutinus. Men har lite molvärk. Kan tänka mig att man blir skör där nere så kanske blödde tidigare å det bruna e gammalt blod.
    Tack :) har du kvar samma känsla att det inte blivit något?
  • Ellencassandra

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

• waldesten16
    Ellencassandra skrev 2018-01-28 08:18:42 följande:

Vaknar av mensvärk å javisst är det massa blod i trosan. Mens. Jag e så trött å ledsen nu. Hur orkar man. Kommer det nånsin hända?

Vad tråkigt. Är ledsen för din skull. Förstår att det är sjukt jobbigt. Hur man orkar ? Har inget bra svar brottas själv med den frågan. Försöker låta mig själv vara ledsen för att sedan fokusera och tänka framåt. Stor stor kram
  • LilV

Näe, fy fan vad tråkigt. Låt dig själv sörja, ta en dag och bara gråt eller precis vad du behöver.
  • Ellencassandra
    waldesten16 skrev 2018-01-28 09:32:52 följande:
    Vad tråkigt. Är ledsen för din skull. Förstår att det är sjukt jobbigt. Hur man orkar ? Har inget bra svar brottas själv med den frågan. Försöker låta mig själv vara ledsen för att sedan fokusera och tänka framåt. Stor stor kram
    Tack <3 man e ju ledsen men på ett sätt känns det skönt när man äntligen får svar. Oavsett om det e positivt eller negativt så kan man slappna av lite..
    vet ju att dom flesta måste göra ett par ET och FET innan det lyckas så försöker hålla hoppet uppe..
    tack igen!
  • Ellencassandra
    LilV skrev 2018-01-28 09:39:22 följande:
    Näe, fy fan vad tråkigt. Låt dig själv sörja, ta en dag och bara gråt eller precis vad du behöver.
    Ja det ska jag göra. Tack <3
  • Linsi

Så tråkigt!
    Tillåt dig att vara ledsen.
    KramHjärta
  • mileythebunny

Åh, nej! Åh, så ledsen jag är för din skull, så himla trist! Tillåt dig själv att tycka allt är skit och låt dig få vara ledsen. Ivf är verkligen en brant uppförsbacke, men till slut blir det oftast bra! När du känner dig redo kommer ni att försöka på nytt och då finns vi här och stöttar och hejar hela vägen! Men tänk inte på det idag, utan sörj så som du behöver.
    Kramar till dig!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017