• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16
    AnnaMaria83 skrev 2018-02-06 18:47:25 följande:

Igår fick jag äntligen komma till Umeå för FET. Första klarade dock inte upptiningen men den andra överlevde och expanderade fint. Hoppas så att det håller hela vägen den här gången. Beräknad mens i helgen.. testdag 21/2. Känns som en evighet. Vad ska man göra för att få dagarna att gå?! :)

Grattis till återföringen med FET. Väntar själv på att få göra en FET nu i slutet på feb. Ruvartiden är den värsta tycker jag. Bra om  man kan hålla sig sysselsatt annars är det lätt att man överanalyserar varenda liten sak och googlar alldeles för mycket. Så var det för mig iaf :)
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-02-04 18:24:11 följande:

Ruvar nu för andra gången på en blastocyst :) Tyvärr inget till frysen den här gången heller, men tog det beskedet bättre än jag trott, var väl beredd. Det enda som stressar lite är ju att det om det inte lyckas den här gången bara är ett försök kvar. Är det fler i samma läge som jag?

Vi ska börja vårt tredje försök med start på lördag. Denna gång med långa protokollet. Jag har inte fått något till frysen och aldrig varit gravid. Man kan ju betala för ivf, så jag har planer på att åtminstone göra ett försök till om detta inte lyckas.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-08 06:57:05 följande:

Grattis till återföringen med FET. Väntar själv på att få göra en FET nu i slutet på feb. Ruvartiden är den värsta tycker jag. Bra om  man kan hålla sig sysselsatt annars är det lätt att man överanalyserar varenda liten sak och googlar alldeles för mycket. Så var det för mig iaf :)

När ska du göra fet? Och är det blastocyst eller annat? :) Jag ska förmodligen göra kring 20/2 beroende på när ägglossningen kommer.
  • waldesten16

Det är en blasto och kommer vara i stimulerad cykel. Började med letrozol idag och har första vul den 15 feb. Rent matematiskt borde det bli runt den 24-27 feb som det blir dags. Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntar

• Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-08 20:50:31 följande:

Det är en blasto och kommer vara i stimulerad cykel. Började med letrozol idag och har första vul den 15 feb. Rent matematiskt borde det bli runt den 24-27 feb som det blir dags. Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntar

Håller tummarna! Är det ett försök du gjort innan? Eller fler?
  • LilV
    Bli3ifamiljen skrev 2018-02-08 11:41:58 följande:

Vi ska börja vårt tredje försök med start på lördag. Denna gång med långa protokollet. Jag har inte fått något till frysen och aldrig varit gravid. Man kan ju betala för ivf, så jag har planer på att åtminstone göra ett försök till om detta inte lyckas.

Vi tänker likadant, betalar nog för ett par försök om det inte funkar nu eller på sista. Varför har de valt att byta till långa protokollet den här gången?
  • waldesten16
    Percafluviatilis skrev 2018-02-08 22:08:57 följande:
    Håller tummarna! Är det ett försök du gjort innan? Eller fler?
    Jag gjorde mitt första försök i aug 2017. Då tog tag Gonal F och orgalutran. Jag blev överstimulerad och hade ca 40 äggblåsor plus en massa små. Läkaren sa tidigt till mig att det skulle bli en totalfrys och ingen återföring. Tyvärr visade det sig vid äggplocket att de inte fick ut ett enda ägg. Det var fruktansvärt och blev rädd att det aldrig skulle få ut några ägg.

Andra omgången fick jag menopur och orgalutran, fick en låg dos med menopuren eftersom de inte ville att jag skulle bli överstimulerad. Denna gången växte blåsorna sakta och jag fick spruta extra många dagar, tror det var runt 18 dagar. Denna gången gick äggplocket bättre de fick ut nästan 20 ägg och ca 12 blev befruktade. Ett fick vi tillbaka efter två dagar men det gick inte vägen, två kunde frysas ned.

Den 25 nov gjorde vi en FET med blasto. Vi blev gravida och var på tidigt ultraljud (då jag haft utomkveds tidigare så de ville veta att graviditeten satt rätt). det gjorde den och jag fick se ett pickande hjärta. Vid andra vul visade det sig att hjärtat hade slutat slå och jag hade ett fördröjt missfall. Ingenting hände men jag fick väldigt ont så det blev skrapning i början på jan, tyvärr fick jag infektion efter den och lite andra komplikationer.

Men nu är det äntligen dags för nästa omgång och jag hoppas verkligen att det är vår tur nu. Hur ser det ut med dina försök?
  • AnnaMaria83
    waldesten16 skrev 2018-02-08 06:57:05 följande:

Hej och tack! Ruvningen verkar tyvärr inte bli långvarig. Rosa på pinnen idag och rejäl mensvärk. Jäkla Skitkropp. Man blir så otroligt ledsen och det känns som att all luft bara går ur en. Hoppas att du får tillbaka ditt lilla guldembryo denna gång som stannar hela vägen! :) kram
  • Bli3ifamiljen
    LilV skrev 2018-02-09 06:22:09 följande:
    Vi tänker likadant, betalar nog för ett par försök om det inte funkar nu eller på sista. Varför har de valt att byta till långa protokollet den här gången?
    Antagligen för att det kan ge bättre äggkvalitet med menopur och förhoppningsvis fler ägg med långa, vad jag tror iallafall. Min ena äggstock reagerar inte på stimuli. Sist blev det 5 ägg från en äggstock men endast ett som utvecklades normalt som jag fick tillbaks. Det var dock bra, hade 92p, men det hjälpte inte.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017