Percafluviatilis skrev 2018-02-08 22:08:57 följande:
Håller tummarna! Är det ett försök du gjort innan? Eller fler?
Jag gjorde mitt första försök i aug 2017. Då tog tag Gonal F och orgalutran. Jag blev överstimulerad och hade ca 40 äggblåsor plus en massa små. Läkaren sa tidigt till mig att det skulle bli en totalfrys och ingen återföring. Tyvärr visade det sig vid äggplocket att de inte fick ut ett enda ägg. Det var fruktansvärt och blev rädd att det aldrig skulle få ut några ägg.
Andra omgången fick jag menopur och orgalutran, fick en låg dos med menopuren eftersom de inte ville att jag skulle bli överstimulerad. Denna gången växte blåsorna sakta och jag fick spruta extra många dagar, tror det var runt 18 dagar. Denna gången gick äggplocket bättre de fick ut nästan 20 ägg och ca 12 blev befruktade. Ett fick vi tillbaka efter två dagar men det gick inte vägen, två kunde frysas ned.
Den 25 nov gjorde vi en FET med blasto. Vi blev gravida och var på tidigt ultraljud (då jag haft utomkveds tidigare så de ville veta att graviditeten satt rätt). det gjorde den och jag fick se ett pickande hjärta. Vid andra vul visade det sig att hjärtat hade slutat slå och jag hade ett fördröjt missfall. Ingenting hände men jag fick väldigt ont så det blev skrapning i början på jan, tyvärr fick jag infektion efter den och lite andra komplikationer.
Men nu är det äntligen dags för nästa omgång och jag hoppas verkligen att det är vår tur nu. Hur ser det ut med dina försök?