Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej alla kämpar! Vill börja med att önska er ALLA ett stort lycka till!
Snabbt om mig:
Är 38 bör i Östergötland, jag och min man har en son som är 5 år - han kom till naturligt men efter många försök!
Fick ett mf 2014 i vecka 5.
Gjorde IVF i början av 2016 fick ut 10 ägg, 5 omogna 4 befruktades inte men 1 gjorde det. Fick åter en blasto. Allt såg bra ut på vul i v7 med på kub v12 fanns inget foster kvar, Det hade dött och tillbakabildats. Har efter det fortsatt kämpa på egen hand vilket inte har gett resultat. Vi ska påbörja IVF nr 2 i slutet av oktober på Carl von Linné i Uppsala. Jag har och håller på att kämpa med vikten. Har gått ner 11 kilo och läkarna tyckte det var bra trots att jag ff är överviktig. Jag tränar väldigt mycket ca 5 pass i veckan. Då jag går upp i vikt av hormonerna så vill jag i största möjliga mån förhindra det jag kan genom att fortsätta träna under hormonbehandlingen. Jag rådfrågade läkaren och han rekommenderade att inte träna med mycket hopp osv.. Man skulle vara försiktig och uppmärksam om man får ont vid träningen.
Jag undrar - hur gjorde/gör ni med träning under behandlingen. Vad har funkat för er?
Styrkekram till er allihop!