Vi som börjar med IVF hösten 2017
Iiiiik nu har jag ett fem dagars embryo/blastocyst/vad det nu är i mig!
Läkaren berättade att de plockat ut 15 ägg, varav tio var mogna och nio blev befruktade. De hade redan fryst ner två stycken och skulle odla vidare några till för att se om de kunde klara sig till frysen. Hon sa också att det hon nu lade in var av god kvalitet. Alla gjorda med ICSI.
DET HÄR ÄR SÅ SPÄNNANDE.
Min kille blev eld och lågor när han via ultraljudet kunde se när ägget (eller ja, det är ju vätskan som ägget ligger i) åkte in i livmodern. Kändes säkert bra för honom att vara med just där och då. Nu är han jätteglad och helt säker på att det ska lyckas. Jag själv är ju lite mer skeptisk, men hoppas så klart på det bästa. Känner mig dock mer oroad för hur han ska det om det skiter sig, än hur jag själv kommer att känna, haha. Typiskt mig.
Så nu är man då ruvare för första gången. Testdag om två veckor. Hoppas hoppas hoppas hoppas det fastnar.
En stund efteråt var jag ju tvungen att kissa eftersom jag var enormt kissnödig, och jag var såååå rädd för att liksom släppa ut embryot då när jag slappnade av. Googlade om embryot kan trilla ut och tydligen ska det inte kunna göra det, men jag är fortfarande orolig. Finns väl aldrig saker att sluta oroa sig för.