• Mariana79

Vi som börjar med IVF hösten 2017

waldesten16 skrev 2017-10-27 06:48:53 följande:

Undrar om det är någon här som har tar D-vitamin för att öka chanserna att lyckas under ivf? Dagliga intaget av D-vitamin som t.ex. apoteket rekommenderar är ca600 -800 IE mikrogram för en vuxen. Men har läst på flera ställen samt fått rekommendation av en hompot att vi behöver mycket mer ca 2000 - 4000 IE.

Någon som äter extra kosttillskott med D-vitamin?

Jag äter 5000 ie D-vitamin. Den styrkan har jag ätit typ 6 månader tror Jag, innan har jag ätit det i flera år fast lägre dos. Jag tar även omega 3, magnesium och folsyra. Förra ivfen åt jag e-vitamin och Q10, det gör jag inte denna gång.
  • Mariana79
    Västerås skrev 2017-10-27 09:44:31 följande:

Blir kvar hos er kör igen ...

Började blöda på dag 39

Jag är hemskt ledsen för din skull :( stor kram till dig!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-27 22:19:32 följande:

Mensen kom i morse. Dessutom fick jag en positiv överraskning idag hos läkaren. Jag får börja med nästa ivf dvs sprutor i morgon så just nu är jag glad att mensen var sen. Jag var helt säker på att jag först skulle få börja nästa period.

Härligt! Lycka till Nu! Då ligger vi ganska nära i tid, jag tar min tredje spruta ikväll. :)
  • Mariana79

Första ultrat idag efter ha sprutat i 6 dagar, hade en salig blandning på äggblåsorna allt mellan 5 mm - 12 mm.. de under 6mm skulle man visst inte räkna med. Vet inte antal äggblåsor alls, fick inte veta det. Jag hade dock fått en stor vattencysta på vänster äggstock typ på 30mm. Gyn sa att det inte var ngn fara, men man blir ju nervös. Fick inte så förra gången. Hur som helst så ringde precis kliniken och meddelade att jag skulle fortsätta ta mina sprutor som innan ikväll och sedan få ett besked på fortsättning i morgon efter de fått svar på blodprovet..

• Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-01 09:20:59 följande:

På fredag kör vi igång med sprutor! Ultraljud nästa fredag. Hoppas det går bättre denna gång :)

Lycka till!!
  • Mariana79
    Milla8101 skrev 2017-10-31 19:15:56 följande:

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

Lycka till nu!
  • Mariana79
    Västerås skrev 2017-11-01 14:53:22 följande:

Jag fick en redig smäll psykiskt denna omgången och känner panikångest inför två veckors väntan ..

Har bokat in akupunktur 2gr i veckan för att dra ner stressen

Hur klarar ni det?

Jag försöker meditera så mycket som möjligt gärna ledd meditation. Sen passar jag på att vara ute så mycket som möjligt på helgerna när jag inte jobbar för att få energi. Jag tränar även yoga med avslappning en gång i veckan.
    Det är en pärs detta.. varje moment... och jag är bara i början ännu..
  • Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-01 17:36:38 följande:

Håller tummarna för dig!! <3

Tack snälla du, är också mer nervös för andra försöket.. vet inte varför, kanske för att man vet hur skört allt är.. försöker tänka bort allt och fokusera på att vara positiv men det är svårt...
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-01 21:42:16 följande:

Förstår att det är nervöst med vattensystem men skönt att du fick besked att det inte var någon fara. Hoppas att äggblåsorna tar sig fint! Håller tummarna för er!

Jag hoppas det utvecklar sig väl. Får väl veta mer i morgon då de fått svar på blodprovet om jag ska ta ett ultra till. Antar att vattencystan inte är nått problem då kliniken inte nämde den alls när de ringde idag. Och min gyn som gjorde ultrat sa ju att jag inte skulle oroa mig utan allt såg normalt ut ändå..

Tack ska du ha <3
  • Mariana79

Ovitrelle & 3 puffar synarela intaget igår kväll kl 23.00. I morgon måndag äggplock klockan 11.00. Hjälp mig gärna att hålla tummar och tår på gott resultat ?

Ha en fin söndag allihopa!

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017