• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-10-09 14:15:24 följande:

Mitt VUL var precis efter att jag skrev då, nu gjorde de en sån där grej där de sprutar in vatten. Det kan påverka en graviditet så denna månad blev typ också rökt

Gaaah!

Men försöker tänka på annat, tvättmaskinen gick sönder där hemma och ställde till lite kaos så har ju annat att ta tag i

Hur mår du? Du började nedregleringen i fredags va?

Jag mår bra. Nu börjar lite annat i mitt liv lösa sig. Försäljning av lägenhet osv.

Började nedreglera i fredags. Ska hålla på 4 dagar extra eftersom jag inte kan åka på höstlovet.

Men ändå bra att dom spolar, förhoppningsvis ökar det ju chanserna. Vet du när du kan börja nästa behandling?
  • Kiim0

Hur går det för alla? Ingen har skrivit här på ett tag ser jag.

• ijo
    Kiim0 skrev 2017-11-14 21:48:40 följande:

Jag är i v.16 nu :) Just nu går jag mest och längtar till RUL som är om 3 veckor. Om det ser bra ut då hoppas jag att jag kan slappna av mer och njuta. När man velat detta så länge är det svårt att förstå att det skulle vara min tur nu. Hoppas som sagt det fortsätter gå bra så jag får släppa lite av oron i alla fall och känna mig gravid <3

Hur går det för er alla? :)
  • Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-11-14 21:48:40 följande:

Hur går det för dig Kiim01?

Kul Ijo! Låter spännande ändå!

Jag kämpar vidare. Är inne på mitt 3:e ivf men tror inte det lyckas. Fick inte så många ägg.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-11-15 08:23:35 följande:
    Hur går det för dig Kiim01?

Kul Ijo! Låter spännande ändå!

Jag kämpar vidare. Är inne på mitt 3:e ivf men tror inte det lyckas. Fick inte så många ägg.
    Samma här, är på mitt 3:e ivf och ikväll börjar jag med sprutorna. Har tagit Synarela sen den 27/10.

Har inga förväntningar alls, kommer inte bli något denna gången heller.
  • Längtar17
    Kiim0 skrev 2017-11-15 15:40:36 följande:

Samma här, är på mitt 3:e ivf och ikväll börjar jag med sprutorna. Har tagit Synarela sen den 27/10.

Har inga förväntningar alls, kommer inte bli något denna gången heller.

Håller verkligen tummarna för att det går bra! Ska ni förändra något inför den här omgången? Usch vad det är slitsamt det här! Vi är verkligen hjältar som orkar.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-11-15 18:26:44 följande:
    Håller verkligen tummarna för att det går bra! Ska ni förändra något inför den här omgången? Usch vad det är slitsamt det här! Vi är verkligen hjältar som orkar.
    Läkaren pratade om att dem skulle tillsätta några vitaminer eller något. Minns inte riktigt vad dem så då min hjärna hade stängt av efter att hon berättade att vi inte hade fått några befruktade ägg.

Ja det är verkligen slitsamt, är så trött på allt detta. Alla mina vänner blir gravida höger och vänster och sen hör man dem klaga på hur jobbig det är. Men vi då? Vi som måste kämpa månad efter månad men inget händer. USCH är så trött på allt bara.

Hur gick det för dig? Blev det några befruktade ägg?
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-11-14 23:33:23 följande:
    Jag är i v.16 nu :) Just nu går jag mest och längtar till RUL som är om 3 veckor. Om det ser bra ut då hoppas jag att jag kan slappna av mer och njuta. När man velat detta så länge är det svårt att förstå att det skulle vara min tur nu. Hoppas som sagt det fortsätter gå bra så jag får släppa lite av oron i alla fall och känna mig gravid <3

Hur går det för er alla? :)
    Är så glad för din skull ijo <3
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! vore superkul om ni ville lyssna.kram

• Längtar17

Hej på er!

Hur har det gått? Jag har inte riktigt vågat tro på det men imorgon går jag in i vecka 10. Blev lite orolig efter första vul eftersom det var lite litet men nu såg det ok ut (antagligen bara svårt att mäta).

• ijo
    Längtar17 skrev 2017-12-22 17:06:33 följande:

Hej på er!

Hur har det gått? Jag har inte riktigt vågat tro på det men imorgon går jag in i vecka 10. Blev lite orolig efter första vul eftersom det var lite litet men nu såg det ok ut (antagligen bara svårt att mäta).

Åh vad kul, grattis! :) Hur mår du?

Själv är jag i vecka 24 och mår bra. Så mysigt att få känna den lilla buffa på <3