Fler?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Fan! Hade två folliklar sen förra cykeln (17 och 14 mm) så måste vänta till nästa cykel :( Känns som en livstid.
Han sa att det kan hända när en stimulerar att de fortsätter att växa. Nu sa danska kliniken att jag ska ta östradiolprov för att se om dom är aktiva. Är dom inte det kan en köra ändå tror jag.
Så har jagat hela dagen efter någon som kan skicka remiss för att ta det provet.
Han sa att det kan hända när en stimulerar att de fortsätter att växa. Nu sa danska kliniken att jag ska ta östradiolprov för att se om dom är aktiva. Är dom inte det kan en köra ändå tror jag.
Så har jagat hela dagen efter någon som kan skicka remiss för att ta det provet.
Jag går i Danmark och orkar inte riktigt åka ner en extradag (plus att det ju kostar mycket att åka). Min svenska gynekolog gör inte sånt.
Är lite irriterad över att vara tvungen att åka till Danmark. Känns så mycket enklare att ha en klinik att ha kontakt med och slippa alla resor och fixande av tider. Är ju lagligt i Sverige med ivf för ensamstående men sjukt långa köer.
Dom vill nog se så att dom som finns inte utsöndrar östradiol. Gör dom det måste jag vänta, gör dom inte det kan dom säkert se när det är dags för ägglossning.
Hur går det för er andra?
Var på ultraljud idag, hade 15 st äggblåsor. Äggplock på tisdag. Hoppas att det går bättre denna gången och att vi får några befruktade ägg tillbaka.
Håller tummarna! 15 är ju bra och visst skulle dom hjälpa befruktningen?
Fick svar idag och kan göra ett fet den här cykeln :)
Var på ultraljud idag, hade 15 st äggblåsor. Äggplock på tisdag. Hoppas att det går bättre denna gången och att vi får några befruktade ägg tillbaka.