• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Karins08
    ijo skrev 2017-08-16 20:32:20 följande:

Härligt! Hur var det, gör du stimulerad eller ostimulerad fet? :)

Ska äta letrozol i 5 dagar, så det är väl inte helt naturligt Ska även ta en ägglossningsspruta, gjorde du det med eller fick du hålla koll med hjälp av ägglossningsstickor?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-16 19:41:55 följande:

Karin08: ja, ett till frysen. Vet inte varför de sa att det skulle ta så lång tid att få info. Fick det precis när dom fryst in.

Tyckte att jag hanterade väntandet bra men nu är jag verkligen nojig. Känns som att det rinner hela tiden men är nog bara lutinusen än så länge. Är ledig imorgon så får nog sysselsätta mig för att slippa tänka.

Fick ni några restriktioner kring att bära efter ET/FET?

Jag har knappt fått några instruktioner annat än att leva som gravid och det tolkade jag som i ingen alkohol
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-17 14:41:24 följande:

Kunde inte hålla mig så tjuvtestade idag. Dock inte morgonurin (inte gått på två timmar). Ingen tendens till plus alls :( Det är nu 12 dagar sen äggplock, 9 sen insättning. Vad tror ni? Misslyckades den här gången också?

Jag håller tummarna för dig!

Min kompis sa att hon alltid känt om det hade tagit sig, men det har det ju aldrig gjort för mig (och inte känts heller även om man hoppats ) vad säger din magkänsla?
  • Längtar17

Min magkänsla säger nej men hoppas. Har ju Lutinus så tänker att den mensvärk som känns kanske kommer från dom också för det känns inte helt som vanligt.

• Kiim0

Kunde inte hålla mig så tjuvtestade idag. Dock inte morgonurin (inte gått på två timmar). Ingen tendens till plus alls :( Det är nu 12 dagar sen äggplock, 9 sen insättning. Vad tror ni? Misslyckades den här gången också?

Ibland känner man ju inget även om det har tagit sig. Så vi får hålla tummarna att du får plus denna gången.
  • ijo

Vet att det är så olika hur snabbt kroppen börja utsöndra hcg. Det behöver inte vara kört! Håller tummarna!
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-17 19:45:17 följande:

Ska äta letrozol i 5 dagar, så det är väl inte helt naturligt Ska även ta en ägglossningsspruta, gjorde du det med eller fick du hålla koll med hjälp av ägglossningsstickor?

Okej! Nä ingen ägglossningsspruta eller letrozol för mig utan ägglossningstest bara. Vet du när FET kommer bli? :)
  • Längtar17

Usch, hatar det här väntandet! Idag är jag helt hormonell så har suttit på jobbtoan och gråtit en stund (värdigheten är helt borta) och svarade inte när min chef ringde för vet att jag skulle gråta ännu mer då. Ska försöka hålla ut dagen och sen hem och bryta ihop helt.

• ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-18 08:37:32 följande:

Usch, hatar det här väntandet! Idag är jag helt hormonell så har suttit på jobbtoan och gråtit en stund (värdigheten är helt borta) och svarade inte när min chef ringde för vet att jag skulle gråta ännu mer då. Ska försöka hålla ut dagen och sen hem och bryta ihop helt.

Det här är en så tuff och orättvis resa vi är med om! Är inte konstigt att man bryter ihop ibland. Om man visste att man någon gång skulle lyckas vore det en sak, men ovissheten är hemsk! Gråt ut idag, det behövs ibland <3
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-18 08:37:32 följande:

Jag känner verkligen igen mig, exakt så har jag gjort med Det är inte lätt och jag tror alla extra hormoner spökar till det ännu mer.

Kram på dig!