• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Längtar17
    ijo skrev 2017-08-27 21:05:08 följande:

Vad härligt att du slipper vänta! Skulle du göra ostimulerad fet?

Ja, ostimulerad FET. Brukar en få Lutinus ändå? Ska på vul på fredag men tror det är för tidigt att sätta datum då.
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-08-27 21:18:12 följande:

Jag hoppas att du har rätt.

Hur mår du? Hur har det gått? Har pluset blivit starkare?

Jag mår bra! Inga speciella symptom än vilket gör mig lite nervös. Samtidigt är det ju så tidigt än. Plusset har blivit starkare, fick 2-3 på cb digital i lördags också :) Inget blod ännu, hoppas det håller sig borta. Har testdag på fredag!

Lycka till med plocket imorgon!! :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-28 19:38:20 följande:

Ja, ostimulerad FET. Brukar en få Lutinus ändå? Ska på vul på fredag men tror det är för tidigt att sätta datum då.

Jag tror det är olika. Jag har ingen lutinus. Min läkare sa att kroppen sköter det själv när det är i naturlig cykel :) Vilken cykeldag är du på då?
  • Längtar17

Jag är på cykeldag 6 bara. Har ägglossning på dag 13-17 vanligtvis så tror fredag (dag 10) är lite tidigt att avgöra när det är dags. Vi får se. Hoppas att min läkare också tycker det är bättre utan Lutinus, vore skönt att slippa!

Kiim: Håller tummarna imorgon!

• Karins08
    ijo skrev 2017-08-28 19:53:54 följande:

Jag mår bra! Inga speciella symptom än vilket gör mig lite nervös. Samtidigt är det ju så tidigt än. Plusset har blivit starkare, fick 2-3 på cb digital i lördags också :) Inget blod ännu, hoppas det håller sig borta. Har testdag på fredag!

Vad kul! Håller tummarna för dig
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-08-28 19:38:20 följande:

Härligt!

Då blir vi kanske ruvare samtidigt?

Jag var på VUL igår men äggen hade inte växt tillräckligt så nytt VUL imorgon. Hade nog inte ens tänkt tanken på att det kan strula med FET också
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-28 20:56:02 följande:

Jag är på cykeldag 6 bara. Har ägglossning på dag 13-17 vanligtvis så tror fredag (dag 10) är lite tidigt att avgöra när det är dags. Vi får se. Hoppas att min läkare också tycker det är bättre utan Lutinus, vore skönt att slippa!

Kiim: Håller tummarna imorgon!

Tack så mycket, det gick ganska bra. Blev 12 ägg denna gången också så nu får vi vänta och se om det blir några befruktade ägg.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-08-28 19:53:54 följande:

Är jätte glad för din skull, hoppas att allting går bra denna gången.

Tack så mycket, det blev 12 ägg denna gången också så nu är det bara att vänta till imorgon och se vad dem har att säga.
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-08-29 09:41:55 följande:

Härligt!

Då blir vi kanske ruvare samtidigt?

Jag var på VUL igår men äggen hade inte växt tillräckligt så nytt VUL imorgon. Hade nog inte ens tänkt tanken på att det kan strula med FET också

Vore kul om vi blev ruvare samtidigt! Tror dock inte att jag kommer få köra ägglossningsspruta än på en vecka.

Nej, och i stegen en inte tänker att det kan krångla är en ju inte beredd på dåliga nyheter på samma sätt. Hoppas du kan hitta ny energi och att blåsorna växer till sig ordentligt till imorgon så att du får komma igång! Hur stor var den nu?

Jag har bestämt mig för att nästan förvänta mig att det krånglar på fredag eftersom det gjorde det förra veckan.
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-29 10:58:52 följande:

Är jätte glad för din skull, hoppas att allting går bra denna gången.

Tack så mycket, det blev 12 ägg denna gången också så nu är det bara att vänta till imorgon och se vad dem har att säga.

12 ägg är ju superbra!

Bra jobbat!