• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-30 19:49:04 följande:

Jag frågade henne men hon sa bara ring mig om du har fler frågor.

Ja, det hjälper ju inte direkt. Men om alla era värden var bra så tycker jag de borde kunna förklara mer..
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 23:10:39 följande:
    Ja, det hjälper ju inte direkt. Men om alla era värden var bra så tycker jag de borde kunna förklara mer..
    Jag skrev till dem att jag vill testa en tredje gång, även om dem anser att det inte är lönt. Det är som du säger, om allting ser bra ut så borde de ju funka. Jag vägrar ge upp.
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-08-31 10:09:03 följande:

Jag skrev till dem att jag vill testa en tredje gång, även om dem anser att det inte är lönt. Det är som du säger, om allting ser bra ut så borde de ju funka. Jag vägrar ge upp.

Blir så ledsen att läsa att ni inte fick något befruktat! Hoppas så att utfallet blir annorlunda om ni kör en tredje sväng! Tredje gången gillt <3
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-31 10:09:03 följande:

Ta reda på om man kan testa någon annan medicin också. Tycker ni borde kräva att de gör om planen för er så ni får de bästa förutsättningar som finns.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-31 13:58:55 följande:
    Ta reda på om man kan testa någon annan medicin också. Tycker ni borde kräva att de gör om planen för er så ni får de bästa förutsättningar som finns.
    Tror inte dem bryr sig så jätte mycket tyvärr. Funderar på att gå till någon privat istället.
  • Kiim0
    ijo skrev 2017-08-31 11:10:48 följande:
    Blir så ledsen att läsa att ni inte fick något befruktat! Hoppas så att utfallet blir annorlunda om ni kör en tredje sväng! Tredje gången gillt <3
    Tack så mycket, det hoppas jag också <3
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-31 14:54:15 följande:

Tror inte dem bryr sig så jätte mycket tyvärr. Funderar på att gå till någon privat istället.

Går du via landstinget? Det gör ju jag med, men jag valde en privat läkare ändå. Det kan man göra via vårdvalet.
  • Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-31 15:07:11 följande:
    Går du via landstinget? Det gör ju jag med, men jag valde en privat läkare ändå. Det kan man göra via vårdvalet.
    Ja jag går via landstinget. Har hört ganska bra saker om Nordic Ivf center så jag funderar på att kontakta dem.
  • Karins08

Gör det!

Kanske dina två försök inte ens räknas eftersom det inte blev något?

• Längtar17

Låter bra att testa något annorlunda. Du kanske kan ringa till den andra kliniken och berätta om er situation för att höra om dom skulle ha en plan för att göra på något annat sätt?