• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Längtar17
    ijo skrev 2017-09-15 18:20:22 följande:

Jag testade svagt positivt redan på RD5 med blasto :) Sugen på att testa?

Ja, men inte säker på att jag är redo för svaret. Har inga symtom alls och ingen känsla.
  • Längtar17

Bruna flytningar (lite lite) igår kväll och idag. Pyttelite rosa flytning nu. Negativt test imorse. Fan också!

Är bara på RD 5 med blastocyst så hade inte räknat med risk för blod än...

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-16 16:12:59 följande:

Bruna flytningar (lite lite) igår kväll och idag. Pyttelite rosa flytning nu. Negativt test imorse. Fan också!

Är bara på RD 5 med blastocyst så hade inte räknat med risk för blod än...

Oj Fast jag hoppas ju att du har fel!

När hade du testdag?
  • Karins08

Och jag har inte så mycket att meddela.. får bara vänta

Är 3 dagar sen med mensen denna månad och det förstör typiskt nog jättemycket då jag ska ut och resa på fredag Så får väl vänta ytterligare en månad!

• Längtar17

Tyvärr hade jag rätt. Fick mensen idag :( Skrev kliniken efter flytningarna igår och fick till svar att det kan bli så av Lutinus. Bara det att ingen har sagt att jag ska ta Lutinus. Dom är väldigt snurriga.

Har tyvärr inte fler i frysen (fick bara 1) så blir ivf igen. Långa så startar sprutor om 3 veckor.

Ajdå, men hur länge är du borta? Vad du får vänta hela tiden!

• Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-18 19:07:55 följande:

Tyvärr hade jag rätt. Fick mensen idag :( Skrev kliniken efter flytningarna igår och fick till svar att det kan bli så av Lutinus. Bara det att ingen har sagt att jag ska ta Lutinus. Dom är väldigt snurriga.

Har tyvärr inte fler i frysen (fick bara 1) så blir ivf igen. Långa så startar sprutor om 3 veckor.

Ajdå, men hur länge är du borta? Vad du får vänta hela tiden!

Åh vad ledsen jag blir för din skull Detta eviga kämpande.. men långa nu alltså, hur kommer det sig?

Och ja, jag får vänta hela tiden hehe. Borde ha haft min mens 4 dagar sedan men den lyser med sin frånvaro. Ska åka till London en vecka så det är ju just det som är kruxet, min mens strular och då missar jag datum
  • Längtar17

Tack! Gick och köpte en ny lägenhet i förra veckan så tiden går väldigt fort med fix kring sälj, flytt och renovering.

Mitt första ivf-försök blev helt misslyckat eftersom 2 blåsor växte före de andra. Därför gjorde vi långa på andra försöket och tänkte göra det nästa också. Skulle annars ha varit på vul idag och börjat stimulera. Känner inte att jag orkar dra igång så direkt och vågar inte chansa på korta.

Vad tråkigt! Gissar att Lezetrolen då kan påverka cykeln?

• ijo
    Karins08 skrev 2017-09-19 18:06:21 följande:

Åh vad ledsen jag blir för din skull Detta eviga kämpande.. men långa nu alltså, hur kommer det sig?

Och ja, jag får vänta hela tiden hehe. Borde ha haft min mens 4 dagar sedan men den lyser med sin frånvaro. Ska åka till London en vecka så det är ju just det som är kruxet, min mens strular och då missar jag datum

Vad jobbigt med all väntan! Men skönt att resa bort lite :) Visst var det fet du skulle göra?
  • Karins08
    Längtar17 skrev 2017-09-19 22:21:08 följande:

Tack! Gick och köpte en ny lägenhet i förra veckan så tiden går väldigt fort med fix kring sälj, flytt och renovering.

Mitt första ivf-försök blev helt misslyckat eftersom 2 blåsor växte före de andra. Därför gjorde vi långa på andra försöket och tänkte göra det nästa också. Skulle annars ha varit på vul idag och börjat stimulera. Känner inte att jag orkar dra igång så direkt och vågar inte chansa på korta.

Vad tråkigt! Gissar att Lezetrolen då kan påverka cykeln?

Grattis till den nya lägenheten!

Och låter kanske smart med en liten paus, så att du hinner med. Det tär ju på kroppen.

Letrozolen ska inte påverka, var tvungen att fråga. Vet inte vad det är det är som att min mens bara hackar upp sig.. är skitless
  • Karins08
    ijo skrev 2017-09-19 22:36:28 följande:

Vad jobbigt med all väntan! Men skönt att resa bort lite :) Visst var det fet du skulle göra?

Ja det är mycket väntan.. att bli gravid känns som första steget Men sen väntar man på VUL och allt annat efteråt.. och du har ju inte långt kvar nu! Känner du av något annat?

Ska göra FET så fort jag får chansen men det gick inte vägen denna cykel, mina egna ägg trilskades och stannade i växten. Tänkte FET skulle vara lätt men icke..