• Karins08

Fler?

Hej!

Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.

Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?

• Svar på tråden Fler?
  • Längtar17
    Karins08 skrev 2017-08-30 13:37:13 följande:

Fast tydligen kan inte denna fas dra ut för länge heller. De ville inte chansa med FET ifall slemhinnan inte är tillräckligt fin.

Så detta känns mer som något som gick fel än att det kan gå

Ajdå! Visste inte att det kan bli så också! Så många om och men och detta ständiga väntande. Vilken cykeldag är du på nu?
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-30 13:23:34 följande:
    Kiim: har du hört nåt idag?
    Blev inga befruktade ägg denna gången heller. Vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska ta mig till. Hon sa fundera på om du vill gå vidare med donerade spermier.

Men det kommer min sambo aldrig att gå med på. Så jag kommer aldrig att bli mamma. Vill bara gömma mig någonstans och aldrig komma fram.
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-30 17:31:16 följande:

Blev inga befruktade ägg denna gången heller. Vet inte vad jag ska göra eller vad jag ska ta mig till. Hon sa fundera på om du vill gå vidare med donerade spermier.

Men det kommer min sambo aldrig att gå med på. Så jag kommer aldrig att bli mamma. Vill bara gömma mig någonstans och aldrig komma fram.

Åh nej! Stora, stora kramar!

Tycker läkaren var lite okänslig Tycker de borde erbjuda mer info än så.. för visst har din sambo också lämnat spermaprov?
  • Längtar17

Åh nej! Tänker på dig! <3

Kom ihåg att det är helt ok att känna sig ledsen och få bearbeta.

Kan rekommendera Klara Zimmergrens sommarprat från 2012. Inte idag eller imorgon men om du känner för det senare.

• Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 18:12:25 följande:
    Åh nej! Stora, stora kramar!

Tycker läkaren var lite okänslig Tycker de borde erbjuda mer info än så.. för visst har din sambo också lämnat spermaprov?
    Ja han har lämnat spermaprov och allting såg bra ut enligt dem. Jag fattar inte varför det inte blir några befruktade ägg. Hon sa hör av er om ni vill testa en tredje gång..
  • Karins08
    Kiim0 skrev 2017-08-30 19:10:36 följande:

Ja han har lämnat spermaprov och allting såg bra ut enligt dem. Jag fattar inte varför det inte blir några befruktade ägg. Hon sa hör av er om ni vill testa en tredje gång..

Men äh, var går ni egentligen? Tycker det låter hemskt oproffsigt. Ni borde ju få en förklaring och inte bara få höra att hör av er igen om ni vill pröva.
  • Längtar17

Ja, det var ju inte alls hjälpsamt! Var går ni? Kan ni be om ett extrasamtal för att ställa frågor om vad det beror på och vad dom bedömer?

Känner verkligen med dig!

• Kiim0
    Karins08 skrev 2017-08-30 19:16:04 följande:
    Men äh, var går ni egentligen? Tycker det låter hemskt oproffsigt. Ni borde ju få en förklaring och inte bara få höra att hör av er igen om ni vill pröva.
    Vi går på rmc i Malmö. Är helt slut i huvudet så jag har ingen aning om hur jag ska gå vidare.
  • Kiim0
    Längtar17 skrev 2017-08-30 19:27:10 följande:

Ja, det var ju inte alls hjälpsamt! Var går ni? Kan ni be om ett extrasamtal för att ställa frågor om vad det beror på och vad dom bedömer?

Känner verkligen med dig!

Jag frågade henne men hon sa bara ring mig om du har fler frågor.
  • Längtar17

Alla är ju olika men har lärt mig om mig själv i den här processen att det är viktigt att få stanna upp och vara ledsen innan nästa steg när det inte gick som tänkt.

Är ju så lätt att börja fundera på "vad kan jag göra nu?" innan en har smält den nya informationen och situationen.