Fler?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Hej!
Efter 2 misslyckade ivf:er så är det dags för ett tredje försök i augusti.
Är det fler som försökt några gånger och vill lufta sina tankar?
Vad kul att ni också hakar på
Smurf, jag har också fått letrozol inför ett FET. Men fick mens nu, så det blir isf ev först i nästa cykel. Även om jag är sugen på att använda det och testa själv.
Längtar17, huu, vad jobbigt det måste ha varit
Fick du för låg dos eller vad hände?
Nja, kliniken har sommarstängt så missar denna omgång Därför jag funderade på att testa Letrozol, har nämligen lite PCO-aktiga äggstockar ibland.
Och åh, då borde du ju ha potential för att få ut fler ägg? Men det är verkligen så olika det där, första försöket fick jag för låg dos så de växte liksom inte till sig.
Tänker att dom får bestämma vilket som passar bäst. Men är lite irriterad varje gång jag tar gonapeptyl eftersom nålen är grov och det är en stor mängd vätska). Tycker den är värre än Orgalutran om ni tagit den.
Slut på klagandet för nu ;)
Är Letrozol stimulering eller nedreglering?
Ja, jag blev på gränsen till överstimulerad. Men är ju glad över antalet ägg just nu, även om jag mitt i allt var så sur. Fick ju sätta in ett 3 dagars då de trodde att alla äggen sen ändå skulle dö. Och på dag 5 levde alla, förutom ett som inte blev befruktat alls. Så kändes som att jag statistiskt fick ett dåligt ägg. Man är så frustrerad när det inte fungerar.
Och jag är som sagt också så förvånad över Letrozol inför FET men att det också kan användas så som du ska göra.
Har ju fått vänta in en mens efter sista misslyckade ivf:et också, och ibland får ju folk köra på direkt så förstår inte riktigt...
Tänker att dom får bestämma vilket som passar bäst. Men är lite irriterad varje gång jag tar gonapeptyl eftersom nålen är grov och det är en stor mängd vätska). Tycker den är värre än Orgalutran om ni tagit den.
Slut på klagandet för nu ;)
Är Letrozol stimulering eller nedreglering?
Ja, så trodde jag också Att man kunde köra FET direkt efteråt, men det fick jag inte.
Behövde iofs vänta länge efter första misslyckade ivf:et, första gjorde jag i januari och andra i maj. Min kropp gillar tydligen inte ivf alls
Hur stor dos Bemfola får du?
Och kul att du också bor i Sthlm Jag går på st Görans här, men har egentligen ingen uppfattning om ev skillnader på kliniker. Har du nån läkare här också som kliniken i Danmark samarbetar med?
Håller tummarna så du får börja på måndag
Jag är 35 Du då?
Och vården är väl lite si och så i Sverige tycker jag. Känns som att man bara ska vara glad att få en tid :( Skönt att Danmark sköter sig bättre.
Halloj, hoppar också in här om det är okej.
Gjorde första ivf i juni månad fick ut 12 stycken ägg men ingen av dem blev tyvärr befruktade. Är nu på andra försöket och började med nässpray den 19 juli som jag ska ta fram till 16 augusti och sen börja med sprutorna.