• ijo

Fler?

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Jag väntar på att kliniken ska öppna upp nu efter semestern så jag får göra FET. Det verkar ska bli ostimulerat. Jag gissar att vi kommer köra efter nästa mens så någon gång i september.

• ijo
    Karins08 skrev 2017-07-26 10:45:03 följande:

Jag ska också köra FET Men ostimulerat, då behöver du inte äta något här innan? Jag har fått 5 dagar letrozol att äta jag.

Okej! Är det din första FET eller? :) Nej jag tror inte ska ska äta något utan bara hålla koll på ägglossning med ägglossningstest. För att göra det så "naturligt" som möjligt eftersom jag brukar ha egen ägglossning. Men på något sätt hade det känts bättre med stimulerad FET, mer kontrollerat på något sätt.
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-07-27 17:52:51 följande:

Min första FET ja Har vanligtvis ägglossning jag med men fick som sagt Letrozol så funderade på hur vanligt det är.

Har dock inte fått nån info om att hålla koll med ägglossnigstest Men har fått en ägglossningsspruta utskrivet också.. har du?

Har 5 frysta blastisar och eftersom det är landstingsfinansierat så är det dem man ska beta sig igenom först.. Du hade också rätt många frysta va?

Okej vad konstigt att dom säger så olika :) Till mig sa dom att eftersom min ägglossning verkar vara någorlunda regelbunden blir det ostimulerat. Men konstigt eftersom du då ska göra stimulerad?

Nej jag tror att om man gör ostimulerad som mig ska man hålla koll med ägglossningstest och när det visar ägglossning gör man fet efter så många dagar äggen är befruktade (för oss tror jag det var 5-dagars i frysen så alltså 5 dagar efter positivt ägglossningstest är det återföring). Jag ska därför inte ta ägglossningsspruta! Men tycker det hade känts tryggare för om min ägglossning kommer på "fel dag" så måste jag vänta en månad till eftersom min klinik inte gör återföring på helgen. Med ägglossningsspruta verkar man ju kunna styra det mer.

Är det tanken att göra fet efter din nästa mens eller? :)

Vi fick 4 st till frysen & är också landstingsfinansierat :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-07-30 11:53:00 följande:

Tack, tycker det går helt ok! Känner att det sticker lite men inte lika mycket som förra gången. Försöker att inte tänka så mycket utan att jag kanske kände efter mer den gången. Sen är jag lite yr idag men vet inte orsaken.

Är inte lika trött som jag var innan stimuleringen.

Känner mig ovanligt lugn men vill mest att det ska vara dags för nästa steg snart.

Hur mår ni?

Hur länge har du sprutat nu? :)
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-07-30 17:43:40 följande:

Min ägglossning har också funkat som vanligt så är som sagt överraskad över att jag fått detta utskrivet. Hade du PCO?

Jag har fuskat nu och ätit tabletter denna månad och tänkte testa ha sex och se om något kanske händer. Hellre det än att bara försöka en månad till utan nån hjälp som helst

Nej inget jag vet av i alla fall, under utredningen kom dom fram till att vi var oförklarligt barnlösa.

Vad är det för tabletter? Nånting som ska öka chansen eller? :) Vet du när ni ska få göra fet eller?
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-07-30 18:06:03 följande:

Ijo: ikväll tar jag 7:e stimuleringssprutan. Vul på tisdag morgon. Hur länge har ni stimulerat vid lång ivf?

Hoppas äggblåsorna växt på sig bra då :) Vi har bara gjort en ivf (ET) och det var korta metoden så jag sprutade bara.
  • ijo

Min klinik öppnade äntligen upp igår efter semestern :) Jag fick komma in på VUL direkt för att kolla om ägglossning var på gång. Han hittade en äggblåsa som var 13mm så nu hoppas jag den växer på sig och släpper. Var på cd19 igår så det blir i så fall väldigt sen ägglossning denna månad (förra månaden kom den på cd16). Men min menscykel kan variera i längd rätt mycket så.. Så nu hoppas jag att jag får en glad gubbe på ägglossningstestet denna vecka så vi får göra fet :) Annars får vi vänta till nästa månad..

Längtar17: Hoppas dom fortsätter dela sig fint :) När blir insättning?

• ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-08 16:47:15 följande:

Ijo: Tack! Har varit på insättning idag. Var inte riktigt beredd på hur fort det skulle gå så känner mig omtumlad. Fick inte fram dom frågor jag hade så vet inte ens om ägget såg bra ut idag också. Har mejlat nu och frågat.

Upplevde ni också att ET gick väldigt fort?

Ja, jag tyckte också det gick fort. Jag frågade aldrig heller om det såg bra ut när vi gjorde ET. När/om det blir FET kommer jag fråga om kvaliteten :) Det är ofta mycket jag funderar på men när jag väl är där faller allt bort.
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-08 18:24:53 följande:

Har inte riktigt förstått FET. Man tar alltså ägglossningstest och sen gör dom en vanlig återföring så många dagar efter som embryot var när det frystes ner? Inte en massa hormoner och sånt?

Dom pratade om att det skulle ta 10 dagar innan jag får besked om det blev något till frysen. Var det så för er också?

Man kan göra både stimulerad (med hormoner) och ostimulerad i naturlig cykel. Jag gör ostimulerad nu och då testar jag med ägglossningstest. När jag får glad gubbe på testet ska jag meddela kliniken och insättning blir 6 dagar efter. När ägglossningstestet blir positivt så sker inte ägglossningen förrän dagen efter. Därför blir det antal dagar äggen är odlade + 1 dag extra till insättning :) Man kan även göra fet och ta hormoner men har man hyfsat regelbunden ägglossning tror jag oftast dom testar ostimulerat :)

För mig tog det nog ca 10 dagar till jag fick veta. Gjorde plock en måndag, dom frös ner på lördagen och sen fick vi brev hemskickat tror det var onsdagen hur många som kunde frysas :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-11 19:33:05 följande:

Ijo: hur har det gått med den glada gubben?

Igår kom den!! :) Så insättning blir på onsdag om något ägg klarar tining! Så nu hoppas jag på det :) Hur går det för dig? Vilken ruvardag är du på nu? :)
Svar på tråden Fler?