• ijo

Fler?

Hade sagt till mig själv att vänta till dag 9 med att testa men kunde inte hålla mig och testade nu på dag 5 - jättetidigt alltså! Tycker mig se ett plus men vet inte om jag inbillar mig/spökstreck? Är så rädd sen mitt tidiga MF förra gången. Dumt att testa så tidigt, nu har jag ju ännu mer tid att noja!

• ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-21 12:48:28 följande:

Grattis, ser ju positivt ut! Då vet du att det fäst :)

Karins08 skrev 2017-08-21 13:06:03 följande:

Åh! Det ser definitivt ut som ett plus! vad kul!

Kiim0 skrev 2017-08-21 16:11:03 följande:

Grattis är glad för din skull. Nu håller vi tummarna att vi andra också får ett plus.

Tack så mycket! Vågar dock inte ta ut något i förskott som sagt. Är ju väldigt svagt och fick ju tidigt MF sist så :/ Nu är nästa delmål att plussa på testdagen 1/9 - långt borta!
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-24 08:41:50 följande:

Fan! Hade två folliklar sen förra cykeln (17 och 14 mm) så måste vänta till nästa cykel :( Känns som en livstid.

Vad tråkigt! Fick du veta hur kan dom vara kvar? Och varför man måste vänta då? Förstår att det känns länge! Men vi får hoppas på att väntan är värd det sen :)
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-08-25 16:39:22 följande:

Var på ultraljud idag, hade 15 st äggblåsor. Äggplock på tisdag. Hoppas att det går bättre denna gången och att vi får några befruktade ägg tillbaka.

Det låter ju jättebra! Den här gången får ni nog befruktade! :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-25 22:05:33 följande:

Håller tummarna! 15 är ju bra och visst skulle dom hjälpa befruktningen?

Fick svar idag och kan göra ett fet den här cykeln :)

Vad härligt att du slipper vänta! Skulle du göra ostimulerad fet?
  • ijo
    Kiim0 skrev 2017-08-27 21:18:12 följande:

Jag hoppas att du har rätt.

Hur mår du? Hur har det gått? Har pluset blivit starkare?

Kiim0 skrev 2017-08-27 21:18:12 följande:

Jag hoppas att du har rätt.

Hur mår du? Hur har det gått? Har pluset blivit starkare?

Jag mår bra! Inga speciella symptom än vilket gör mig lite nervös. Samtidigt är det ju så tidigt än. Plusset har blivit starkare, fick 2-3 på cb digital i lördags också :) Inget blod ännu, hoppas det håller sig borta. Har testdag på fredag!

Lycka till med plocket imorgon!! :)
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-28 19:38:20 följande:

Ja, ostimulerad FET. Brukar en få Lutinus ändå? Ska på vul på fredag men tror det är för tidigt att sätta datum då.

Jag tror det är olika. Jag har ingen lutinus. Min läkare sa att kroppen sköter det själv när det är i naturlig cykel :) Vilken cykeldag är du på då?
  • ijo
    Längtar17 skrev 2017-08-28 20:56:02 följande:

Jag är på cykeldag 6 bara. Har ägglossning på dag 13-17 vanligtvis så tror fredag (dag 10) är lite tidigt att avgöra när det är dags. Vi får se. Hoppas att min läkare också tycker det är bättre utan Lutinus, vore skönt att slippa!

Kiim: Håller tummarna imorgon!

Man kan ju få ett hum vilken dag det blir i alla fall. Dom mäter ju äggblåsan och efter det kan man räkna ut vilken dag ägglossning borde bli :) Dom växer ca 1,5-2 mm per dag. Jag var också jätteorolig att allt skulle strula när kroppen ska sköta det själv. Men hoppas och tror att det kommer gå bra för dig!! :)
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-29 12:03:04 följande:

Jag har ännu inte fått ta sprutan, så tidigaste FET är nästa onsdag om ens då.

Hade äggblåsor på ca 12 mm och de borde vara typ 17 mm, så nytt VUL imorrn. Få se, tycker det är lite jobbigt med planer som ändras hela tiden, sitter rätt mycket i möten och måste boka om hela tiden

Hoppas den har växt på sig lite idag då :) När jag var på första VUL inför ägglossning var min äggblåsa på 13mm, 3 dagar senare fick jag glad gubbe på äl testet :)
  • ijo
    Karins08 skrev 2017-08-30 12:34:29 följande:

Det hade växt men ännu inte så mycket som det borde, så nytt VUL igen på fredag.. gaaah!

Hur går det för dig? Nära testdagen nu ju!

Hoppas det är bättre tillväxt på fredag då :)

Än så länge går det bra, inget blod. Testade senast i lördags och då visade det 2-3 på cb digital. Nu tänker jag inte testa mer förrän testdag på fredag :) Hoppas!! <3 Känner dock inget vilket gör mig lite orolig men..
Svar på tråden Fler?