• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-22 01:29:16 följande:
    Vilket är anledningen till att jag bojkottar dem.

Du verkar inte riktigt ha grepp om hur diskriminering fungerar. I ett demokratisk samhälle så gäller en likabehandling, inte godtycklighet. Nästa gång bestämmer de sig för att inte låta Vänsterpartiet ha sina möten där för att de har komunister i ledningen
    Feministiskt initiativ har både komunister och feminister i ledningen, så då får de inte ha möten heller.
    Lantmäteriet får kanske inte ha möten där för att någon i Scandics ledning inte gillar taxeringsvärdet på sitt hus.
    Inte heller får en grupp som gillar veteranbilar boka mötesrum för mötesbokaren gillar inte gamla bilar.

Börjar du förstå symboliken?

Men tydligen har de inga problem med att det kommer en diktator och bor på hotellet. Så att använda argumentet "demokrati" i något sammanhang är direkt förverkat av Scandic.
    Du bojkottar Skandic för att de använder sig av sina demokratiska rättigheter?

Det är inte diskriminering. Läs på.
  • Anonym (Grodan)

Jag bojkottar Röda korset för att de hjälper till att hålla papperslösa gömda.

• saraaa3

Jag bojkottar tiggare, har aldrig gett något och kommer aldrig att göra det heller.

• Anonym (Häpp)
    saraaa3 skrev 2017-05-22 20:12:12 följande:

Jag bojkottar tiggare, har aldrig gett något och kommer aldrig att göra det heller.

Jag bojkottar bara organiserade tiggare.
  • Konservativ
    Anonym (åh ironin) skrev 2017-05-22 00:48:13 följande:

Jag 'bojkottar' (läs ordet som 'ogillar' då jag är medvetet ironisk) människor som inte förstår skillnaden mellan bojkott och tex hat/intolerans/ogillande av något.

Att du dessutom bojkottar svensk skola enligt dig själv är dessutom hysterisk roligt(frågan är om du förstår detta själv)

Självklart accepterar du dessa mina åsikert  för du tycker ju att de som inte tål kritik är "äckliga" Drömmer

Ack denna hybris hos somliga människor. Du förstår alltså inte hur man kan bojkotta svensk skola?

Och svensk skola ÄR i sönderfall. Ingen borde vistas där. Håll era barn hemma.
  • Anonym (Häpp)
    Konservativ skrev 2017-05-22 20:54:49 följande:
    Ack denna hybris hos somliga människor. Du förstår alltså inte hur man kan bojkotta svensk skola?

Du har FEL, Svensk skola är i bra skick. Sen kan du inte bojkotta svensk skola om du har barn födda i Sverige. Den svenska friskolan är fortfarande svensk, alla skolor som ligger på svensk mark är svensk.

Enda sättet är väl att åka tillbaka till ditt hemland och sätta barnen i flyktingskola. Sluta klaga om du har fått komma it och njuta av den svenska välfärden.
  • 8295

Skolplikten då?
  • Anonym (.,.,)
    Du förstår alltså inte hur man kan bojkotta svensk skola?
    Eftersom du skriver obestämd singular pratar du om en skola, och den kan du självklart bojkotta. Fast svenska skolan i allmänhet är svårt att bojkotta om man själv är barn eller har barn, ty barn i Sverige har skolplikt.
  • Konservativ
    Anonym (Häpp) skrev 2017-05-23 07:53:33 följande:
    Du har FEL, Svensk skola är i bra skick. Sen kan du inte bojkotta svensk skola om du har barn födda i Sverige. Den svenska friskolan är fortfarande svensk, alla skolor som ligger på svensk mark är svensk.

Enda sättet är väl att åka tillbaka till ditt hemland och sätta barnen i flyktingskola. Sluta klaga om du har fått komma it och njuta av den svenska välfärden.
    Vi har väl olika åsikt om den svenska skolan. Jag baserar min åsikt på kunskap och erfarenhet.  Den är kanske bättre än skolan i Zimbabwe, men det är en tröst för tigerhjärtan.

Jo, jag kan bojkotta svensk skola.

Njuta av svensk välfärd? Kära nån. Världens högsta skatter, medioker service. 
  • CStoner
    Konservativ skrev 2017-05-18 12:03:51 följande:

Jag bojkottar SR/SVT. Vidrigare företeelse får man leta efter. De är helt enkelt sjuka och borde intas för tvångsvård. De för en egen politisk rörelse med pengar de tvingat från tanklösa människor. Jag kräks på dessa intelligensbefriade feminister. Äckliga, kulturmarxister som är oberörbara och varken tål eller får kritik. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUUUUUrrrrrk.

Tack. Nu känns det bättre. 

I övrigt bojkottar jag ägg från burhöns, eftersom jag är djurvän.
    Jag bojkottar tiggare. De kan lära sig ett arbete istället.
    Jag undviker filmer med svenska skådespelare. De är helt enkelt för dåliga.
    Vegetariska restauranger, om det finns?
    Svensk skola. En studie i förfall.
    Earth hour, meningslöst jippo. 
    Statskyrkan. Eftersom jag är kristen.
    Feminist-marxistiska normer. Marxismen är historiens mest onda företeelse.

BRODER!
  • CStoner
    Anonym (åh ironin) skrev 2017-05-22 00:48:13 följande:

Jag 'bojkottar' (läs ordet som 'ogillar' då jag är medvetet ironisk) människor som inte förstår skillnaden mellan bojkott och tex hat/intolerans/ogillande av något.

Att du dessutom bojkottar svensk skola enligt dig själv är dessutom hysterisk roligt(frågan är om du förstår detta själv)

Självklart accepterar du dessa mina åsikert  för du tycker ju att de som inte tål kritik är "äckliga" Drömmer

Varför kan man inte bojkotta svensk skola? "Konservativ" pratar om en skola i förfall varvid man måste anta att han menar den statliga skolan.

Hur vet du om konservativs barn är i privat skola eller kanske hemskolade?

Ironin som du nämnde...
  • CStoner
    Anonym (Häpp) skrev 2017-05-22 20:30:47 följande:
    Jag bojkottar bara organiserade tiggare.
    Hur ser du skillnaden?
  • Kim Possible
    CStoner skrev 2017-05-26 22:04:39 följande:

Varför kan man inte bojkotta svensk skola? "Konservativ" pratar om en skola i förfall varvid man måste anta att han menar den statliga skolan.

Hur vet du om konservativs barn är i privat skola eller kanske hemskolade?

Ironin som du nämnde...

Om "konservativ"s barn hemskolas bor de inte i Sverige. Här har tack och lov alla barn rätt till ordentlig skolgång (borde ha iaf, så länge religiösa skolor finns faller det tyvärr) och slipper sitta hemma isolerad med mamma och enbart få tillgång till den "kunskap" sekten ifråga godkänner som sanning.

Nog för att det finns en del att göra med svensk skolväsende, man borde tex börja med att lägga den under staten igen istället för kommunerna, förbjuda religiösa skolor, satsa mer på kärnämnen i de lägre klasserna, satsa på högre lärartäthet osv, men inte fasen är det sämre än hemskolning.
  • CStoner
    Kim Possible skrev 2017-05-27 00:00:46 följande:
    Om "konservativ"s barn hemskolas bor de inte i Sverige. Här har tack och lov alla barn rätt till ordentlig skolgång (borde ha iaf, så länge religiösa skolor finns faller det tyvärr) och slipper sitta hemma isolerad med mamma och enbart få tillgång till den "kunskap" sekten ifråga godkänner som sanning.

Nog för att det finns en del att göra med svensk skolväsende, man borde tex börja med att lägga den under staten igen istället för kommunerna, förbjuda religiösa skolor, satsa mer på kärnämnen i de lägre klasserna, satsa på högre lärartäthet osv, men inte fasen är det sämre än hemskolning.
    Tack för korrekturen. Jag är av den äldre generationen verkar det som då man på min tid kunde välja att hemskolas, under särskilda omständigheter.

Dock utesluter det inte att "´Konservativ"s barn går på privat skola. Och att säga att vare sig ena eller andra är bättre än hemundervisning är ju att generalisera å det grövsta.
  • Anonym (Qweety)

Vårdcentraler. På grund av att de slutat anställa kompetent och kunnig personal.

• Tom Araya
    Anonym (LOL) skrev 2017-05-22 19:35:22 följande:
    Du bojkottar Skandic för att de använder sig av sina demokratiska rättigheter?

Det är inte diskriminering. Läs på.
    Det må vara en rättighet att göra så, men skälet till att de gör så följer icke-demokratiska principer.

Hade jag drivit ett hotell och gått ut och sagt att jag inte tar emot muslimer så hade det blivit ett väldans liv, så det finns mycket av hyckleri i sådana här frågor.
  • Tom Araya

Tyvärr kommer jag sällan ihåg vilka jag någon gång kommit fram till att jag borde bojkotta.

Men här är några exempel:

-Expressen för deras samröre med Researchgruppen.

-Vissa tillverkare av viner i Sydafrika, efter Uppdrag gransknings program om hur tillverkaren behandlar sina anställda.

-Investerare och fonder som av etiska/moraliska/ideologiska skäl inte investerar i svensk militär-industri.

• CStoner
    Tom Araya skrev 2017-05-27 01:32:08 följande:
    Det må vara en rättighet att göra så, men skälet till att de gör så följer icke-demokratiska principer.

Hade jag drivit ett hotell och gått ut och sagt att jag inte tar emot muslimer så hade det blivit ett väldans liv, så det finns mycket av hyckleri i sådana här frågor.
    Du bekräftar att hårdrockare är lite smartare än övrig befolkning.
  • Konservativ
    Kim Possible skrev 2017-05-27 00:00:46 följande:

Om man nu tycker att marxistisk indoktrinering, kravlöshet och kaos i klassrummen är ordentlig skolgång så är det inga problem. Jag har andra krav. Jag vill inte att mina barn indoktrineras i hen-sekten. Hur jag gör återstår för den, enligt de själva, högintelligenta vänstermänniskorna att räkna ut.
Svar på tråden Vad bojkottar du?