• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (Sophia)
    Anonym (Långsint) skrev 2017-05-14 21:32:03 följande:

Produkter där tillverkaren höjer priset genom att göra förpackningen mindre.

T.ex Apotekarnes must som är 1.4L när alla andra har 1.5L. Det var väldigt länge sedan de minskade storleken, men min bojkott fortsätter.

En liknande prishöjning verkar pågå i kaffebranschen. Paketen har "alltid" varit 500g, men nu är det en del som är 450g.

Håller med om att det är fult att minska storleken sådär. Har inte McDonalds även minskat hamburgarna på det viset sedan några år tillbaka?
  • Anonym (Klump)

Lekparker - sjukt trissst och smutsigt och barn som låter

Ekologiska matvaror

Sopsortering

• Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-14 19:40:40 följande:
    Usch, jag spyr.
    På de söta barnen?
  • Anonym (Grodan)
    Anonym (J) skrev 2017-05-14 19:55:16 följande:
    Så vidrigt.
    Varför det?
    De är ju jättesöta, speciellt de små pojkarna med de tuffa motiven på kläderna!
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 07:17:37 följande:

På de söta barnen?

Om det är vad som krävs för ett klädbyte!
  • Anonym (H)

Bojkottar inget, men är medveten konsument när det gäller några utvlda saker. Exempel på detta:

Jag är vegetarian och om jag köper kött till någon annan köper jag oftast kravmärkt

Köper endast kravmärkta mjöökprodukter samt ägg

Köper endast kravmärkta bananer

Endast rättvisemärkt kaffe

• Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 07:30:12 följande:
    Om det är vad som krävs för ett klädbyte!
    Löjligt, så du går omkring och kräks på barn som du anser har fel kläder?
  • Lena

Jätteräkor, Israel och nestle. Undviker palmolja, icke-ekologiskt, icke-svenska djurprodukter

Svar på tråden Vad bojkottar du?