• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • nevermind
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 20:56:16 följande:
    Ja, käre värld så du får slita!
    Vet du, jag har bara leksaksbilar och andra pojksaker till mina söner. En gång fick en av dem en docka i present men den "råkade" komma bort. Kommer du hem till mig snart då eller? Tungan ute
    Men guuud! Stackars barn. Men jag är ändå säker på att du trollar. Ingen är så blåst.
  • John22

Ekologiskt
    Feminism
    Individer som kör på tok för högljudda motorcyklar
    Telefonförsäljare
    Dörrknackare
    Personer som bölar i Aftonbladet för att de hittat en insekt i flingorna

• Anonym (Grodan)
    Elle N skrev 2017-05-16 18:01:55 följande:
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-16 17:53:20 följande:

Haha, ja kom du!

Det skulle bli ett intressant möte. 

Ni borde göra det! Det kanske visar sig att ni har mer gemensamt än ni tror! Den ena förespråkar rätt att få ha både tjej- och killgrejer, den andra rätt att få ha bara killgrejer. Det låter också för mig att ni försvarat pojkarnas rätt att välja själva, bara att de verkar välja olika. Hade varit fantastiskt om de blivit bästisar i finaste Disney-anda!
    Ja, det vore iallafall ett intressant möte!
    nevermind skrev 2017-05-16 18:14:05 följande:
    Men guuud! Stackars barn. Men jag är ändå säker på att du trollar. Ingen är så blåst.

Nej, jag trollar inte.
  • Anonym (6)

Tjejer som inte är helrakade och plastpåsar.

• Anonym (Blä)

Jag bojkottar Lidl, så otroligt tråkig mataffär, spelar ingen roll att man kan spara pengar på att handla där, men det är som att gå runt i en unken lagerlokal, inte det minsta inspirerande eller fräscht.

• Anonym (Muppan)

Jag bojkottar flera hotell Scandic exempelvis eftersom de inte representerar demokrati.
    De utesluter ex SD från att ha möten där, men accepterar att diktatorer från Irak bor på hotellet. Dubbelmoral.

Ps. Jag är själv inte SDare, men för att jag ska kunna tro på demokrati så blir det till att avogt respektera alla partier folk röstar in.

• phantom

Jag bojkottar alla butiker som säljer smink testat på djur. Vilket är typ alla förutom Lush och Bodyshop.

• Anonym (6)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-16 20:26:05 följande:

Jag bojkottar flera hotell Scandic exempelvis eftersom de inte representerar demokrati.
    De utesluter ex SD från att ha möten där, men accepterar att diktatorer från Irak bor på hotellet. Dubbelmoral.

Ps. Jag är själv inte SDare, men för att jag ska kunna tro på demokrati så blir det till att avogt respektera alla partier folk röstar in.

Det intressanta är att de som oftast gapar högst om hur viktigt demokrati är samtidigt är de som inte vill ha demokrati.

Ett parti behöver man tydligen inte behandla demokratiskt.
  • Anonym (Muppan)
    Anonym (6) skrev 2017-05-16 20:53:11 följande:
    Det intressanta är att de som oftast gapar högst om hur viktigt demokrati är samtidigt är de som inte vill ha demokrati.

Ett parti behöver man tydligen inte behandla demokratiskt.
    Men gud, jag lade just till att jag inte är SDare för jag ville slippa sådana komentarer som du. Jag tycker det är märkligt att en hotellkjedja väljer att säga nej till ett parti som sitter i riksdagen, men låter diktatorer som anser att kvinnor ska täckas och helt sakna rättigheter i övrigt välkomnas med champagne på rummet.
  • Elle N
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-16 21:03:23 följande:

Men gud, jag lade just till att jag inte är SDare för jag ville slippa sådana komentarer som du. Jag tycker det är märkligt att en hotellkjedja väljer att säga nej till ett parti som sitter i riksdagen, men låter diktatorer som anser att kvinnor ska täckas och helt sakna rättigheter i övrigt välkomnas med champagne på rummet.

Är du säker på att du förstod rätt?

Jag uppfattade det som att person höll med dig och menade att SD i det fallet skulle behandlats som vilket parti som helst.
Svar på tråden Vad bojkottar du?