• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Kim Possible

Var går gränsen mellan "bojkottar (aktivt) och "köper ej/skiter i pga annat"?

Jag bojkottade aktivt Barilla, som någon tidigare tog upp, när de körde sin homofobgrej. Numera slinker det med pasta därifrån ibland pga bäst pasta (ok, finns Zeta mm också), så kanske kortvarig aktivism. Bojkottar även aktivt företag typ Saltå kvarn och liknande som bottnar i antroposofi och annat flum. Har bojkottat Ajax också pga äckligt könsstereotyp reklam. Sån reklam över lag får mig anti.

Annars är det väl mer att jag undviker saker, religion och allt tillhörande tex (fick exvis i en grupp anmodan att bära hijab för att stötta hijabisters kamp...skulle inte tro det), skriver aldrig på upprop om tex bilfritt samhälle, amningsuppror, vit jul (eller nej, den kampanjen måste nog gå under bojkott när jag tänker efter!), köttfria måndagar etc. Finns mycket jag inte stöder, köper eller bryr mig om men någon ren bojkott är det väl inte så betraktat. Jag bara ogillar/bryr mig inte om saken ifråga.

Fast jag bojkottar kräftor, surströmming, sill, sötsliskiga drinkar, bönor och frukt samt sport (utom bandy och konståkning). Det första för att det är så vämjeligt, det andra för att det är så erbarmerligt tråkigt.

• zoolook1

Av etiska skäl: kött, skinn, päls, mainstreamport och Thailandsresor.

• kvarnfot
    zoolook1 skrev 2017-05-18 09:02:00 följande:

Av etiska skäl: kött, skinn, päls, mainstreamport och Thailandsresor.

Då är det rätt många här i tråden som bojkottar dej....
  • zoolook1
    kvarnfot skrev 2017-05-18 10:59:21 följande:
    Då är det rätt många här i tråden som bojkottar dej....
    haha...ok! Det märker jag nog inte så mycket av.
  • Konservativ

Jag bojkottar SR/SVT. Vidrigare företeelse får man leta efter. De är helt enkelt sjuka och borde intas för tvångsvård. De för en egen politisk rörelse med pengar de tvingat från tanklösa människor. Jag kräks på dessa intelligensbefriade feminister. Äckliga, kulturmarxister som är oberörbara och varken tål eller får kritik. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUUUUUrrrrrk.

Tack. Nu känns det bättre. 

I övrigt bojkottar jag ägg från burhöns, eftersom jag är djurvän.
    Jag bojkottar tiggare. De kan lära sig ett arbete istället.
    Jag undviker filmer med svenska skådespelare. De är helt enkelt för dåliga.
    Vegetariska restauranger, om det finns?
    Svensk skola. En studie i förfall.
    Earth hour, meningslöst jippo. 
    Statskyrkan. Eftersom jag är kristen.
    Feminist-marxistiska normer. Marxismen är historiens mest onda företeelse.

• Anton Chigurh

Jag bojkottar halalslaktat kött.

Fast det gäller att vara liite observant, MEN, ser jag att det står "halalslaktat" på pakethelvetet....så får skiten ligga kvar.

Lite så...

Mvh Anton.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (.) skrev 2017-05-18 01:06:31 följande:

Jag bojkottar facket. De driver bort arbeten till låglöneländer och sätter företag i akuten. Ta t.ex. sas som kvävs av facket, kunderna flyr till mer lättfotade flygbolag med lägre löner. De har helt enkelt spelat ut sin roll.

Jag bojkottar alla företag som inte har kollektivavtal. Pinsamt att ha anställda som inte får pension eller försäkringar. De driver ner priserna och gör det svårt för företag som vill ge sina anställda en rimlig pension att leva på. 
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-16 20:26:05 följande:

Jag bojkottar flera hotell Scandic exempelvis eftersom de inte representerar demokrati.
    De utesluter ex SD från att ha möten där, men accepterar att diktatorer från Irak bor på hotellet. Dubbelmoral.

Ps. Jag är själv inte SDare, men för att jag ska kunna tro på demokrati så blir det till att avogt respektera alla partier folk röstar in.

Dagens roligaste!

I ett demokratiskt samhälle får privata företag utesluta vem de vill. De gör ju precis tvärtom, de utnyttjar sina demokratiska rättigheter. Varför får de inte ta ställning?
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-16 21:03:23 följande:
    Men gud, jag lade just till att jag inte är SDare för jag ville slippa sådana komentarer som du. Jag tycker det är märkligt att en hotellkjedja väljer att säga nej till ett parti som sitter i riksdagen, men låter diktatorer som anser att kvinnor ska täckas och helt sakna rättigheter i övrigt välkomnas med champagne på rummet.
    Det är deras demokratiska rättighet att göra så. Varför vill du inskränka den?
Svar på tråden Vad bojkottar du?