• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 17:58:54 följande:
    Oja... i morse skällde jag ut granntanten som envisades med att ha kvinnliga uteskor, brevbäraren (manlig) som hade byxor och skägg. Såg också en drös med barn där det bara var rosa/lila och svart på pojkarna.

Nu till sommaren har jag mycket att stå i, klänningpåpojkarfrågan du vet.
    Ja, käre värld så du får slita!
    Vet du, jag har bara leksaksbilar och andra pojksaker till mina söner. En gång fick en av dem en docka i present men den "råkade" komma bort. Kommer du hem till mig snart då eller? Tungan ute
  • Anonym (Anna)
    Jag bojkottar Dollarstore efter VDns uttalande förra veckan om feminism.
    Jag bojkottar Vezzo i Umeå för att deras personal har gått ut i tidningarna och berättat hur de behandlas.
    Utländskt kött.
    Turkiet. Åkte ofta på semester dit och min familj övervägde att köpa lägenhet där. Nu har vi slutat att åka dit.
  • Mandel
    Anonym (N) skrev 2017-05-15 14:18:16 följande:
    Nja :) nog är det fördomar att undvika en grupp av människor pga dina erfarenheter. Men som sagt, vi alla har fördomar så inget att skämmas för direkt.

Jag känner massa veganer som verkligen inte är som du beskriver men det hjälper ju inte dig med dina fördomar direkt :)
    Fast jag undviker dem inte. Jag vet ju inte om att de är veganer för ens de öppnar munnen och då när de gör det så inser jag ett och annat och då behöver jag inte fördjupa min relation med dem mera
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mycket)

Bojkottar

Ekomat
    Klippa håret kort bara för att man är 40+
    Pridefestivaler (folk får vara hur de vill, stolta också, men en parad? nej, bara krystat
    Hälsotrender och kurer (typ GI)
    Hår, inredning och kläd-trender
    Dörrknackare
    Sport (ishockey, fotboll, handboll.. allt)

Undviker (i den mån det går)
    Rasister
    Narcissister
    Veganer och vegetarianer
    Moderat och SD-väljare

• Anonym (En del)

Palmolja
    Utrotningshotade djur och fiskar
    Jätteräkor
    Kläder från HM

• 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 20:56:16 följande:

Ja, käre värld så du får slita!

Vet du, jag har bara leksaksbilar och andra pojksaker till mina söner. En gång fick en av dem en docka i present men den "råkade" komma bort. Kommer du hem till mig snart då eller? 

Våra söner bör nog ha en playdate, min pojk kan visa dina den goda färggladda vackra sidan av livet!

Jag ska kolla i min kalender och se om jag har en lucka... knackar på så fort jag kan. Tar även med mig mina ekologiska medel till att säkerställa 0 procentig norm i ert hushåll! :)))
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-16 15:56:04 följande:
    Våra söner bör nog ha en playdate, min pojk kan visa dina den goda färggladda vackra sidan av livet!

Jag ska kolla i min kalender och se om jag har en lucka... knackar på så fort jag kan. Tar även med mig mina ekologiska medel till att säkerställa 0 procentig norm i ert hushåll! :)))
    Haha, ja kom du!
    Det skulle bli ett intressant möte. Skål
  • Elle N
    8295 skrev 2017-05-16 15:56:04 följande:

Anonym (Grodan) skrev 2017-05-16 17:53:20 följande:

Haha, ja kom du!

Det skulle bli ett intressant möte. 

Ni borde göra det! Det kanske visar sig att ni har mer gemensamt än ni tror! Den ena förespråkar rätt att få ha både tjej- och killgrejer, den andra rätt att få ha bara killgrejer. Det låter också för mig att ni försvarat pojkarnas rätt att välja själva, bara att de verkar välja olika. Hade varit fantastiskt om de blivit bästisar i finaste Disney-anda!
  • gnipökåms

precis som ts skulle jag aldrig sätta min fot på zoo och cirkus eller liknande

bojkottar även köttindustrin (tyvärr ej mejeri och ägg men det lär jag göra om några år)

• Anonym (Va)

Välgörenhet som att ha ett "fadderbarn" i Uganda för 100 kr i månaden och liknande. Och välgörenhet på tv.

Svar på tråden Vad bojkottar du?