• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (Muppan)
    Elle N skrev 2017-05-16 21:19:00 följande:
    Är du säker på att du förstod rätt?

Jag uppfattade det som att person höll med dig och menade att SD i det fallet skulle behandlats som vilket parti som helst.
    Ja du kanske har rätt, det var nog jag som var snabb på knappen.Foten i munnen Jag tolkade det som att kritiken var att SD inte ville ha demokrati och därför skulle uteslutas.
  • Anonym (N)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-17 20:51:20 följande:

Ja du kanske har rätt, det var nog jag som var snabb på knappen. Jag tolkade det som att kritiken var att SD inte ville ha demokrati och därför skulle uteslutas.

Du borde tänka efter innan du är otrevlig nästa gång. Sjukt otrevligt mot den personen.
  • Anonym (Muppan)
    Anonym (N) skrev 2017-05-17 20:59:06 följande:
    Du borde tänka efter innan du är otrevlig nästa gång. Sjukt otrevligt mot den personen.
    tyckte inte att jag var så otrevlig, men men, du får väl bojkotta mig.Skrattande
  • Anonym (N)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-17 21:04:05 följande:

tyckte inte att jag var så otrevlig, men men, du får väl bojkotta mig.

Det gör jag redan :) bojkottar efterblivna alltså
  • modsey

Cirkus och USA så känge clownen är president.... ( eg fler länder som turkiet oxå)

• Anonym (Muppan)
    Anonym (N) skrev 2017-05-17 21:25:07 följande:
    Det gör jag redan :) bojkottar efterblivna alltså
    Jo jag förstod att du är en omogen person.

Termen "efterbliven" är förövrigt diskriminerande i dagens samhälle, så nästa gång du beskriver dig själv så bör du använda "förståndshandikappad" istället. Här får du en kopp varm choklad från LSS-enheten Kaffe
  • CStoner
    Anonym (En del) skrev 2017-05-16 14:00:26 följande:

Palmolja
    Utrotningshotade djur och fiskar
    Jätteräkor
    Kläder från HM

Det är kontraproduktivt att bojkotta palmolja. Sluta med det.
  • Anonym (.)
    phantom skrev 2017-05-16 20:26:55 följande:

Jag bojkottar alla butiker som säljer smink testat på djur. Vilket är typ alla förutom Lush och Bodyshop.

Jag tycker också det är bättre att hoppa över de testerna och gå direkt på tester på människor.
  • Anonym (.)

Jag bojkottar facket. De driver bort arbeten till låglöneländer och sätter företag i akuten. Ta t.ex. sas som kvävs av facket, kunderna flyr till mer lättfotade flygbolag med lägre löner. De har helt enkelt spelat ut sin roll.

Svar på tråden Vad bojkottar du?