• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (Aska)

Bojkottar resor till länder där det förekommer tortyr och annat otrevligt. Turkiet och Thailand bland annat.

• Anonym (Aska)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-05-21 17:51:12 följande:
    Jag bojkottar alla företag som inte har kollektivavtal. Pinsamt att ha anställda som inte får pension eller försäkringar. De driver ner priserna och gör det svårt för företag som vill ge sina anställda en rimlig pension att leva på. 
  • Alvina

Jag bojkottar ägg från burhöns, utländsk kött, cirkus, all typ av sport, dokusåpor, telefonförsäljare, homofobi, rasister, religion, sköljmedel, päls, margarin, disko och andra ställen där det spelas hög och anskrämlig musik, tjurfäktning (jag och min far var i Spanien för några år sedan och han ville absolut gå på tjurfäktning, jag blev jättearg och efter mycket om och men beslutade han sig tillsist för att inte gå på det).

• Anonym (åh ironin)
    Konservativ skrev 2017-05-18 12:03:51 följande:

Jag bojkottar SR/SVT. Vidrigare företeelse får man leta efter. De är helt enkelt sjuka och borde intas för tvångsvård. De för en egen politisk rörelse med pengar de tvingat från tanklösa människor. Jag kräks på dessa intelligensbefriade feminister. Äckliga, kulturmarxister som är oberörbara och varken tål eller får kritik. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUUUUUrrrrrk.

Tack. Nu känns det bättre. 

I övrigt bojkottar jag ägg från burhöns, eftersom jag är djurvän.
    Jag bojkottar tiggare. De kan lära sig ett arbete istället.
    Jag undviker filmer med svenska skådespelare. De är helt enkelt för dåliga.
    Vegetariska restauranger, om det finns?
    Svensk skola. En studie i förfall.
    Earth hour, meningslöst jippo. 
    Statskyrkan. Eftersom jag är kristen.
    Feminist-marxistiska normer. Marxismen är historiens mest onda företeelse.

Jag 'bojkottar' (läs ordet som 'ogillar' då jag är medvetet ironisk) människor som inte förstår skillnaden mellan bojkott och tex hat/intolerans/ogillande av något.

Att du dessutom bojkottar svensk skola enligt dig själv är dessutom hysterisk roligt(frågan är om du förstår detta själv)

Självklart accepterar du dessa mina åsikert  för du tycker ju att de som inte tål kritik är "äckliga" Drömmer

• Anonym (...)
    Konservativ skrev 2017-05-18 12:03:51 följande:

Jag bojkottar SR/SVT. Vidrigare företeelse får man leta efter. De är helt enkelt sjuka och borde intas för tvångsvård. De för en egen politisk rörelse med pengar de tvingat från tanklösa människor. Jag kräks på dessa intelligensbefriade feminister. Äckliga, kulturmarxister som är oberörbara och varken tål eller får kritik. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄUUUUUUUUUUUUUUUUrrrrrk.

Tack. Nu känns det bättre. 

I övrigt bojkottar jag ägg från burhöns, eftersom jag är djurvän.

Jag bojkottar tiggare. De kan lära sig ett arbete istället.

Jag undviker filmer med svenska skådespelare. De är helt enkelt för dåliga.

Vegetariska restauranger, om det finns?

Svensk skola. En studie i förfall.

Earth hour, meningslöst jippo. 

Statskyrkan. Eftersom jag är kristen.

Feminist-marxistiska normer. Marxismen är historiens mest onda företeelse.

Tycker det är lite roligt att du först skriver att du bojkottar ägg från burhöns "eftersom att du är djurvän" och sen att du bojkottar vegetariska restauranger, hahahahah
  • Anonym (Muppan)
    Anonym (LOL) skrev 2017-05-21 19:09:34 följande:
    Dagens roligaste!

I ett demokratiskt samhälle får privata företag utesluta vem de vill. De gör ju precis tvärtom, de utnyttjar sina demokratiska rättigheter. Varför får de inte ta ställning?
    Vilket är anledningen till att jag bojkottar dem.

Du verkar inte riktigt ha grepp om hur diskriminering fungerar. I ett demokratisk samhälle så gäller en likabehandling, inte godtycklighet. Nästa gång bestämmer de sig för att inte låta Vänsterpartiet ha sina möten där för att de har komunister i ledningen
    Feministiskt initiativ har både komunister och feminister i ledningen, så då får de inte ha möten heller.
    Lantmäteriet får kanske inte ha möten där för att någon i Scandics ledning inte gillar taxeringsvärdet på sitt hus.
    Inte heller får en grupp som gillar veteranbilar boka mötesrum för mötesbokaren gillar inte gamla bilar.

Börjar du förstå symboliken?

Men tydligen har de inga problem med att det kommer en diktator och bor på hotellet. Så att använda argumentet "demokrati" i något sammanhang är direkt förverkat av Scandic.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Muppan) skrev 2017-05-22 01:29:16 följande:
    Vilket är anledningen till att jag bojkottar dem.

Du verkar inte riktigt ha grepp om hur diskriminering fungerar. I ett demokratisk samhälle så gäller en likabehandling, inte godtycklighet. Nästa gång bestämmer de sig för att inte låta Vänsterpartiet ha sina möten där för att de har komunister i ledningen
    Feministiskt initiativ har både komunister och feminister i ledningen, så då får de inte ha möten heller.
    Lantmäteriet får kanske inte ha möten där för att någon i Scandics ledning inte gillar taxeringsvärdet på sitt hus.
    Inte heller får en grupp som gillar veteranbilar boka mötesrum för mötesbokaren gillar inte gamla bilar.

Börjar du förstå symboliken?

Men tydligen har de inga problem med att det kommer en diktator och bor på hotellet. Så att använda argumentet "demokrati" i något sammanhang är direkt förverkat av Scandic.
    Du har all rätt i världen att bojkotta Scandic och det är bra att du gör det - det är din rättighet. Scandic har all rätt i världen att bojkotta SD och det är bra att de gör det. Du väljer helt enkelt en annan hotellkedja och de väljer helt enkelt andra kunder och alla är nöjda.

I vår demokratiska och marknadsstyrda lilla värld Sverige så sköter bojkotter en del av utvecklingen, skulle det visa sig att Scandic tappar 15% av sina kunder för att de bojkottar SD så får de antingen hantera sitt tapp eller släppa sin bojkott.

Bojkott är ett ekonomiskt styrmedel för att försöka tvinga framför allt affärsidkare att ändra sitt beteende. Eftersom företag måste vara vinstdrivande för att överleva så behöver de lyssna på sina kunder. Detta gäller för alla företag utom för de svenska bankerna som driver.
  • kvarnfot
    Alvina skrev 2017-05-22 00:15:12 följande:

Jag bojkottar ägg från burhöns, utländsk kött, cirkus, all typ av sport, dokusåpor, telefonförsäljare, homofobi, rasister, religion, sköljmedel, päls, margarin, disko och andra ställen där det spelas hög och anskrämlig musik, tjurfäktning (jag och min far var i Spanien för några år sedan och han ville absolut gå på tjurfäktning, jag blev jättearg och efter mycket om och men beslutade han sig tillsist för att inte gå på det).

Sport???
    Det är väl bra att folk rör på sej! Senast för en vecka sedan kom uppgifter om hur förslappade vi har blivit senaste åren med övervikt och dålig hälsa som följd.
  • Alvina
    kvarnfot skrev 2017-05-22 08:35:50 följande:

Sport???

Det är väl bra att folk rör på sej! Senast för en vecka sedan kom uppgifter om hur förslappade vi har blivit senaste åren med övervikt och dålig hälsa som följd.

Ja, det är verkligen jättebra, men jag roas inte av sport, varken att utföra själv eller att titta på det. Alltså sport som sådan bojkottar jag inte, bara jag slipper vara delaktig. Vad andra människor väljer att göra bryr jag mig inte om, men jag tycker sport är så tråkigt och skulle aldrig frivilligt gå och titta på en match.
  • Anonym (.,.,)

Det första jag kommer att tänka på är Apple. De har ett slutet system som bygger på öppen källkod och försöker skapa ett monopol på datormarknaden (inte för att Microsoft är särskilt goda de heller men de resonerar iaf lite realistiskt med tanke på deras samarbetspartners). Utöver det är deras produkter på tok för dyra i förhållande i prestanda och användningsområdet för en PC är långt större. Skulle aldrig köpa en Mac eller iPhone.

Svar på tråden Vad bojkottar du?