• Anonym (Sophia)

Vad bojkottar du?

Vad bojkottar du och varför?

Vilka föremål/företeelser/företag/annat vägrar du betala för eller ha att göra med? Och vad är anledningen?

Själv skulle jag t.ex. ALDRIG någonsin gå på zoo/cirkus/djurpark igen i mitt liv, eftersom jag anser att djuren inte behandlas så väl som de förtjänar. Det är inte okej att gå och glo på inburade djur, i mitt tycke. Sådana verksamheter vill jag absolut inte vara med och finansiera.

• Svar på tråden Vad bojkottar du?
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 14:04:21 följande:
    Du kan kalla mig ms. Normkonstapel!
    Okej, har du mycket att stå i när du är ute och jagar normativa människor som gillar det gamla traditioella?
  • 8295
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-15 15:05:45 följande:

Okej, har du mycket att stå i när du är ute och jagar normativa människor som gillar det gamla traditioella?

Oja... i morse skällde jag ut granntanten som envisades med att ha kvinnliga uteskor, brevbäraren (manlig) som hade byxor och skägg. Såg också en drös med barn där det bara var rosa/lila och svart på pojkarna.

Nu till sommaren har jag mycket att stå i, klänningpåpojkarfrågan du vet.
  • Glinda från Oz

Cirkus med djur går jag inte heller på, då Barillas VD (?) uttryckte sig homofobiskt och istället sa att homosexuella får välja en annan pasta bojkottade jag dem ett år. Jag köper bara krav märkta ägg och rättvisemärkt kaffe, kakao och bananer.

• Anonym (Milla)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-05-15 12:29:03 följande:

Tillägg:

Köpcentrum utanför stan - vill ha en levande innerstad

Kafekedjor - vill ha småskaliga fik

SF - kassa villkor på presentkort, monopol på bio (Svårt att bojkotta)

Fast butikerna i stan lär knappast gå omkull, det är butiker i förorterna som har svårast att överleva.
  • fluu

Party poopers på jul.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Julius)

TV

Facebook

Flashback

Dressman

Parmesanost

Leverpastej

Smörgåstårta

Tenstajeans

Gigantiska köpcentrum

• Anonym (Bo A Orm)

Anonyma på Familjeliv.

• Anonym (Häpp)
    Anonym (Milla) skrev 2017-05-15 18:15:09 följande:
    Fast butikerna i stan lär knappast gå omkull, det är butiker i förorterna som har svårast att överleva.
    Jag kan bojkotta köpcentrum utanför stan på grund av butiker i förorter och småstader också. Dubbelbojkott :)
Svar på tråden Vad bojkottar du?