Inlägg från: Anonym (Grodan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grodan)

Vad bojkottar du?

Aftonbladet, Expressen och andra slaskblaskor.

• Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-14 18:45:33 följande:

Könsindelade barnkläder.

Som är så gulliga... rosa flickor och ljusblåa pojkar. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-14 19:40:40 följande:
    Usch, jag spyr.
    På de söta barnen?
  • Anonym (Grodan)
    Anonym (J) skrev 2017-05-14 19:55:16 följande:
    Så vidrigt.
    Varför det?
    De är ju jättesöta, speciellt de små pojkarna med de tuffa motiven på kläderna!
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 07:30:12 följande:
    Om det är vad som krävs för ett klädbyte!
    Löjligt, så du går omkring och kräks på barn som du anser har fel kläder?
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 10:17:24 följande:
    Absolut... besöker förskolan ett kvarter bort för att hålla koll så det inte finns minsta uns av könsnorm där.
    Haha, ja det låter som en meningsfull sysselsättning! Glad
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 14:04:21 följande:
    Du kan kalla mig ms. Normkonstapel!
    Okej, har du mycket att stå i när du är ute och jagar normativa människor som gillar det gamla traditioella?
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-15 17:58:54 följande:
    Oja... i morse skällde jag ut granntanten som envisades med att ha kvinnliga uteskor, brevbäraren (manlig) som hade byxor och skägg. Såg också en drös med barn där det bara var rosa/lila och svart på pojkarna.

Nu till sommaren har jag mycket att stå i, klänningpåpojkarfrågan du vet.
    Ja, käre värld så du får slita!
    Vet du, jag har bara leksaksbilar och andra pojksaker till mina söner. En gång fick en av dem en docka i present men den "råkade" komma bort. Kommer du hem till mig snart då eller? Tungan ute
  • Anonym (Grodan)
    8295 skrev 2017-05-16 15:56:04 följande:
    Våra söner bör nog ha en playdate, min pojk kan visa dina den goda färggladda vackra sidan av livet!

Jag ska kolla i min kalender och se om jag har en lucka... knackar på så fort jag kan. Tar även med mig mina ekologiska medel till att säkerställa 0 procentig norm i ert hushåll! :)))
    Haha, ja kom du!
    Det skulle bli ett intressant möte. Skål
  • Anonym (Grodan)
    Elle N skrev 2017-05-16 18:01:55 följande:
    Anonym (Grodan) skrev 2017-05-16 17:53:20 följande:

Haha, ja kom du!

Det skulle bli ett intressant möte. 

Ni borde göra det! Det kanske visar sig att ni har mer gemensamt än ni tror! Den ena förespråkar rätt att få ha både tjej- och killgrejer, den andra rätt att få ha bara killgrejer. Det låter också för mig att ni försvarat pojkarnas rätt att välja själva, bara att de verkar välja olika. Hade varit fantastiskt om de blivit bästisar i finaste Disney-anda!
    Ja, det vore iallafall ett intressant möte!
    nevermind skrev 2017-05-16 18:14:05 följande:
    Men guuud! Stackars barn. Men jag är ändå säker på att du trollar. Ingen är så blåst.

Nej, jag trollar inte.
  • Anonym (Grodan)

Jag bojkottar Röda korset för att de hjälper till att hålla papperslösa gömda.

Svar på tråden Vad bojkottar du?