• Anonym (Arg)

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

• Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • Anonym (Arg)
    molly50 skrev 2017-05-10 14:37:51 följande:
    Det tycker jag du gör rätt i.
    Sen kan han börja fundera på var du är om han hör av sig utan att få tag på dig.
    Men skuldbelägg inte dig själv för det här.
    Jag förstår att du blir frustrerad över hans beteende och när han dessutom vägrar att ta till sig det du försöker säga.
    Men det är inte ditt fel att han vägrar inse faktum.
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 14:28:53 följande:Nej men hon kanske inte bryr sig. Min sambos ex brydde sig inte om att han var ute och festa fast de har barn, däremot så kände hon att han inte bekräftade henne. Jag blir bekräftad men tål inte hans partande.
    Hon är nog,i så fall mer bestämd än vad jag var.
    Var i alla fall det förut.
    Hon är en fd väninna till mig och den han var otrogen med och en av de han brukade försöka låna pengar av när vi var tillsammans.
    Men hon sa oftast nej då och blev nästan förbannad på honom. Med all rätt.
    Jag känner inte als igen honom när jag ser honom idag.
    Han är inte alls den glada sociala person han var då när vi var ihop.
    Han säger knappt hej när vi ses.
    Så kanske håller hon hårt på honom.  
    Carpe Diem
    Får väl göra det, frågan är om det ens funkar på honom? Försöker jag gå under jorden och göra mig onåbar så rycker han väl på axlarna och antar att min mobil är trasig eller nåt? Han är trög!

Guuud så hemskt! Kan inte föreställa mig nåt värre än att bli bedragen av både sin partner och sin vän. Har du kommit över det idag eller har det påverkat din tillit? Du får väl se det som så att det är hennes rädsla och dåliga karma som hänger som ett regnigt moln över deras relation idag. Otrohet är ingen bra start på nån ny relation, skulle aldrig vara med en upptagen man för att sen leva ihop med honom. Båda förtjänar varann!

Skulle min vara otrogen med nån så är det på fyllan och villan med en väldigt glad och klämkäck brud, kärringen hemma är bara sur och ställer en massa krav.

Ber om ursäkt för allt gnäll i den här tråden, men effekten blir mindre här än om jag går runt och tjafsar här hemma. Han är förresten knäpptyst, slö och uttråkad som vanligt, längtar väl efter första biran på fredag...
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-10 21:35:38 följande:
    Får väl göra det, frågan är om det ens funkar på honom? Försöker jag gå under jorden och göra mig onåbar så rycker han väl på axlarna och antar att min mobil är trasig eller nåt? Han är trög!

Guuud så hemskt! Kan inte föreställa mig nåt värre än att bli bedragen av både sin partner och sin vän. Har du kommit över det idag eller har det påverkat din tillit? Du får väl se det som så att det är hennes rädsla och dåliga karma som hänger som ett regnigt moln över deras relation idag. Otrohet är ingen bra start på nån ny relation, skulle aldrig vara med en upptagen man för att sen leva ihop med honom. Båda förtjänar varann!

Skulle min vara otrogen med nån så är det på fyllan och villan med en väldigt glad och klämkäck brud, kärringen hemma är bara sur och ställer en massa krav.

Ber om ursäkt för allt gnäll i den här tråden, men effekten blir mindre här än om jag går runt och tjafsar här hemma. Han är förresten knäpptyst, slö och uttråkad som vanligt, längtar väl efter första biran på fredag...
    Du kan ju alltid prova och se vad som händer.
    Kanske behöver du vara borta längre än en helg för att han ska reagera.

Det tog mig lång tid att komma över det sveket,kan jag säga.
    Och när jag träffade min nuvarande så var jag väldigt svartsjuk i början och reagerade på skitsaker.
    Men han var bara lugn och väntade ut mig och visade mig att han gick att lita på.
    Idag litar jag på honom och andra fullt ut och är lycklig tillsammans med honom och våra barn. 
    Ja,de förtjänar varandra. Så ser jag på saken också.

Ingen fara! Du behöver säkert få ur dig dina bekymmer.
    Och vad kan då vara bättre än oss här på fl?  
    Carpe Diem
  • Anonym (Arg)
    molly50 skrev 2017-05-10 21:46:54 följande:
    Du kan ju alltid prova och se vad som händer.
    Kanske behöver du vara borta längre än en helg för att han ska reagera.

Det tog mig lång tid att komma över det sveket,kan jag säga.
    Och när jag träffade min nuvarande så var jag väldigt svartsjuk i början och reagerade på skitsaker.
    Men han var bara lugn och väntade ut mig och visade mig att han gick att lita på.
    Idag litar jag på honom och andra fullt ut och är lycklig tillsammans med honom och våra barn. 
    Ja,de förtjänar varandra. Så ser jag på saken också.

Ingen fara! Du behöver säkert få ur dig dina bekymmer.
    Och vad kan då vara bättre än oss här på fl?  
    Carpe Diem
    Det är skönt att ventilera här såklart! Speciellt den här helgen när han är iväg. Själv blev jag hemma själv men tänkte bjuda över lite kompisar på fest.

Kändes bra igår när vi kysste varandra hej då, det var på tiden att vi var lite ömma mot varandra. Han lovade dessutom att han skulle vara sofistikerad och lugn i helgen eftersom han ska köra sitt barn imorgon kring lunch.

Vad möts man av sen? Jo förbannade jävla Facebook. Ett gäng rödsprängda fyllbultar som sitter och dricker whisky och Cola på morgonen. Hans ex kommenterade såklart och skrev att ha så himla kul!! Fy fasen va jag typ spyr på alla. Men men, tänker inte tänka på honom idag!
  • Anonym (Självrespekt.)
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-13 15:32:18 följande:

Det är skönt att ventilera här såklart! Speciellt den här helgen när han är iväg. Själv blev jag hemma själv men tänkte bjuda över lite kompisar på fest.

Kändes bra igår när vi kysste varandra hej då, det var på tiden att vi var lite ömma mot varandra. Han lovade dessutom att han skulle vara sofistikerad och lugn i helgen eftersom han ska köra sitt barn imorgon kring lunch.

Vad möts man av sen? Jo förbannade jävla Facebook. Ett gäng rödsprängda fyllbultar som sitter och dricker whisky och Cola på morgonen. Hans ex kommenterade såklart och skrev att ha så himla kul!! Fy fasen va jag typ spyr på alla. Men men, tänker inte tänka på honom idag!

Måste tyvärr säga att jag har lite svårt stt tycka synd om dig som frivilligt är tillsammans med detta jättebebis-fyllo. Varför? Kan du ens respektera dig själv som gör det valet?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Självrespekt.) skrev 2017-05-13 16:12:39 följande:
    Måste tyvärr säga att jag har lite svårt stt tycka synd om dig som frivilligt är tillsammans med detta jättebebis-fyllo. Varför? Kan du ens respektera dig själv som gör det valet?
    Vill inte att någon ska tycka synd om mig. Däremot så måste man väl få ventilera?
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-13 15:32:18 följande:

Ja,du behöver väl få ur dig allt.
    Du ska ju inte gå och hålla alt inom dig heller.
    Vet dina vänner och familj om hur han beter sig?
    Kan du prata med någon av dem?

Hoppas att han inte är för bakis idag då så han kan köra barnet dit det ska.
    Annars hoppas jag att barnet sätter ner foten och talar om att det är nog.
    (Om det är det äldsta barnet)

Det förstår jag att det kändes skönt att ni kunde vara lite ömma med varandra.
    Kan ni vara det annars med eller är det också ett problem?
    Carpe Diem
  • Anonym (Mamman)

Mamman verkar ju medberoende.

Men du har ju uppenbarligen fått nog. Men ändå känns du kluven. Det kommer inte bli.bättre om han inte anser att han har problem och då kvittar det vad du säger.

Även om han säger att han ska ta det lite lugnt så ser du ju själv att han inte KAN hålla det. Det är säkert inte av illvilja mot dig, utan att han helt enkelt har ett beroende. Än kan han sköta privatliv ( någorlunda...) men snälla för din egen skull. Lämna honom.

• Anonym (Arg)
    molly50 skrev 2017-05-14 12:09:57 följande:
    Ja,du behöver väl få ur dig allt.
    Du ska ju inte gå och hålla alt inom dig heller.
    Vet dina vänner och familj om hur han beter sig?
    Kan du prata med någon av dem?

Hoppas att han inte är för bakis idag då så han kan köra barnet dit det ska.
    Annars hoppas jag att barnet sätter ner foten och talar om att det är nog.
    (Om det är det äldsta barnet)

Det förstår jag att det kändes skönt att ni kunde vara lite ömma med varandra.
    Kan ni vara det annars med eller är det också ett problem?
    Carpe Diem
    Hans ex körde barnet. Han kom hem hit för en stund sen och däckade på soffan, charmknutte.

Nej jag är faktiskt rätt less på karlskrället just nu, är riktigt trött på honom. Fokuserar på annat istället, får ta itu med våra problem snart när jag orkar. Just nu mår jag bäst av att bara skita i honom.

Vi har alltid varit fysiska och kärleksfulla mot varann, det är sista månaden som vi har börjat gräla och han blir utkastad på soffan. Typ! :)
  • nevermind
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-14 14:00:30 följande:
    Hans ex körde barnet. Han kom hem hit för en stund sen och däckade på soffan, charmknutte.

Nej jag är faktiskt rätt less på karlskrället just nu, är riktigt trött på honom. Fokuserar på annat istället, får ta itu med våra problem snart när jag orkar. Just nu mår jag bäst av att bara skita i honom.

Vi har alltid varit fysiska och kärleksfulla mot varann, det är sista månaden som vi har börjat gräla och han blir utkastad på soffan. Typ! :)
    Hur kan man svika sina barn så??
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Mamman) skrev 2017-05-14 13:36:49 följande:

Mamman verkar ju medberoende.

Men du har ju uppenbarligen fått nog. Men ändå känns du kluven. Det kommer inte bli.bättre om han inte anser att han har problem och då kvittar det vad du säger.

Även om han säger att han ska ta det lite lugnt så ser du ju själv att han inte KAN hålla det. Det är säkert inte av illvilja mot dig, utan att han helt enkelt har ett beroende. Än kan han sköta privatliv ( någorlunda...) men snälla för din egen skull. Lämna honom.

Hon curlar honom fortfarande. Vissa kvinnor gör ju så för sina män eller exmän.

Du har helt rätt, han gör inte detta av ren ondska utan han är riktigt törstig. Det kan man som partner inte gå in och förändra, däremot så svamlar han om antabus. Tydligen tar en av hans bekanta det, då kanske det blir lite lättare för honom att pröva det? Jag vet inte och just nu orkar jag inte bry mig. Men för att han ska lyckas sluta supa ner sig så är det nog antabus som behövs. Stå emot det sociala trycket på egen hand pallar han ej.

Tycker att det är tråkigt, hade varit härligt att ha en man som inte har detta bekymmer och som man kan dricka vin med. Ska vi fortsätta så är det tyvärr den biten som försvinner helt.
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.