• Anonym (Arg)

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

• Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • Supere

Tycker hela historien osar vitt slödder all världens väg.

TS gnäller över sin vuxna karls oförmåga att prioritera familjen över sprit och krogen.

Samtidigt lyser det tydligt igenom att hon mest är stressad över sin egen fylleförfest. Patetiskt.

Skulle inte bli helt chockad om TS knappt vaknat, med huvudet bankande av billig vitvinsfylla, halsen rosslig av gula Blend rökta under köksfläkten i den sunkiga förortshyrestvåan med slitna plastgolv och Carpe Diem väggord. Aftonen avslutades säkert på kvarterskrogen, i täta gatlopp mellan Jack Vegas maskinen och rökrutan utanför. Fy fan.

Ingen av de vuxna i historien verkar lämpliga att ta hand om barn, och i vanlig ordning kommer det väl bli vi andra, skattebetalare, som får täcka upp för deras tillkortakommanden.

• såkalladbonusmamma
    Anonym (Allmän åsikt) skrev 2017-04-30 00:01:58 följande:

Nu gör ju ts helt rätt som inte acepterar mannens beteende, men jag håller inte med om den där inställningen många av er verkar ha, att "Hans barn! Inte dina, inte ditt ansvar!" blablabla. Blir man ihop med någon som har barn, så är barnen en del av paketet som man måste förhålla sig till, hjälpa till med och faktiskt ta ansvar för. Det innebär att ibland kunna ta hand om dem själv.

Fast i detta fall (och typ i alla andra fall) är din värdering av andras liv, hur man ska och inte ska göra och vad som ingår i paketet osv, helt ointressant. Det hade du förstått om du läst hela tråden. Du kan alltså inte mena att hon ska sitta hemma med dem helg efter helg för att han inte tar sitt ansvar som förälder och prioriterar spriten framför dem. I det fallet ska barnens andra förälder ha dem på heltid då han uppenbart ej kan ta hand om dem. Det faller knappast på ts lott
  • Anonym (Aik)
    såkalladbonusmamma skrev 2017-04-30 13:16:18 följande:

Fast i detta fall (och typ i alla andra fall) är din värdering av andras liv, hur man ska och inte ska göra och vad som ingår i paketet osv, helt ointressant. Det hade du förstått om du läst hela tråden. Du kan alltså inte mena att hon ska sitta hemma med dem helg efter helg för att han inte tar sitt ansvar som förälder och prioriterar spriten framför dem. I det fallet ska barnens andra förälder ha dem på heltid då han uppenbart ej kan ta hand om dem. Det faller knappast på ts lott

Fast TS verkar mest fokuserad på sin lönehelgsfylla.
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Aik) skrev 2017-04-30 13:29:47 följande:

Fast TS verkar mest fokuserad på sin lönehelgsfylla.

Ja för att hon blivit less på att utnyttjas som barnvakt annars lät det fakiskt inte som om det var det viktigaste för henne.... Och ja varför ska inte hon som inte är förälder få gå ut och ha kul med kompisar...
  • Anonym (!)

Jag uppfattar det mer som om ts inte hade planerat att gå ut men bestämde sig för det för att markera att hon inte är en barnvakt åt sin sambos barn. Barnen är ju där för att umgås med din pappa och det är han som väljer att prioritera alkohol framför dem. Tragiskt

• Anonym (Arg)
    Supere skrev 2017-04-30 13:08:43 följande:

Tycker hela historien osar vitt slödder all världens väg.

TS gnäller över sin vuxna karls oförmåga att prioritera familjen över sprit och krogen.

Samtidigt lyser det tydligt igenom att hon mest är stressad över sin egen fylleförfest. Patetiskt.

Skulle inte bli helt chockad om TS knappt vaknat, med huvudet bankande av billig vitvinsfylla, halsen rosslig av gula Blend rökta under köksfläkten i den sunkiga förortshyrestvåan med slitna plastgolv och Carpe Diem väggord. Aftonen avslutades säkert på kvarterskrogen, i täta gatlopp mellan Jack Vegas maskinen och rökrutan utanför. Fy fan.

Ingen av de vuxna i historien verkar lämpliga att ta hand om barn, och i vanlig ordning kommer det väl bli vi andra, skattebetalare, som får täcka upp för deras tillkortakommanden.

Tänk så fel du har!

Vill du verkligen veta det så är min sambo en framgångsrik yrkesman inom sitt yrke, jag är också en hårt arbetande karriärkvinna. Tro det eller ej, spritproblem diskriminerar inga samhällsklasser. Det är antagligen väldig svårt för en fördomsfull människa som dig att förstå det. Kalla inte folk för "White trash" oavsett vad, det är 2010-talets mest uttjatade okvädesord.
  • Anonym (Arg)
    varje skrev 2017-04-30 12:57:22 följande:

Hur har det gått? 

Det har gått över all förväntan faktiskt! Han hade ramlat hem innan midnatt, fick ett samtal från tonåringen som ville att jag skulle komma hem....vilket jag gjorde. Kom hem och bäddade ner fanskapet som knappt kunde stå på benen och hade kissat i och utanför min kaktus - inför sitt barn!

Idag har jag, tonåringen och hans ex (via telefon) haft en "intervention" med honom. Tonåringen har sagt att om han inte slutar supa så flyttar han hem till mamma på heltid. Får se om karln skärper sig men märker iallafall att han är helt knäckt. Det ska han ha!!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Liv) skrev 2017-04-30 07:59:34 följande:

Vilket kap TS som super sig redlös på det sättet, honom planerar du att skaffa barn med också?

Har vi diskuterat att skaffa barn i den här tråden? Det har jag inte sagt, men inte som han beter sig nu.
  • Anonym (Aik)
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-30 14:10:59 följande:

Tänk så fel du har!

Vill du verkligen veta det så är min sambo en framgångsrik yrkesman inom sitt yrke, jag är också en hårt arbetande karriärkvinna. Tro det eller ej, spritproblem diskriminerar inga samhällsklasser. Det är antagligen väldig svårt för en fördomsfull människa som dig att förstå det. Kalla inte folk för "White trash" oavsett vad, det är 2010-talets mest uttjatade okvädesord.

Lite WT är det allt att pissa i krukväxterna.

Eller slödderfasoner. Kalla det vad du vill men "framgångsrika" människor behöver iallafall inte bikta sig om sina tonårsfyllor på FL.

Du vet ju vad som behöver göras. Dumpa så du kan supa i fred med dina vänninor i framtiden.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Aik) skrev 2017-04-30 14:28:28 följande:

Lite WT är det allt att pissa i krukväxterna.

Eller slödderfasoner. Kalla det vad du vill men "framgångsrika" människor behöver iallafall inte bikta sig om sina tonårsfyllor på FL.

Du vet ju vad som behöver göras. Dumpa så du kan supa i fred med dina vänninor i framtiden.

Vidrig människa du är! Jag hoppas inte du tilltalar dina vänner på samma sätt. Fast det gör du antagligen inte, du är en feg råtta bakom tangentbordet.
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.