• Anonym (Arg)

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

• Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • Anonym (problem)
    Allah2 skrev 2017-04-30 16:31:58 följande:

Trur TS är tjej och hon passa barn står i koran. Bra. Allahu akbar.

Pinsamt uppenbart att du snarare är ett SD-troll

On topic - Ts det negativa du skriver om din man är tillräckligt för att de flesta ska finna din man oattraktiv oavsett hur fint jobb han har/snygg/trevlig han är annars.

Fall inte i fällan nu och förlåt onom innan han visar bättring för du inser nog att det här kommer hända igen trots hans skam och löften nu.

Spritstopp är det minsta du och barnen kan begära, annars lämna (till och med hans barn hotar ju lämna nu)
  • trallo
    Anonym (ohoj) skrev 2017-04-30 17:11:22 följande:
    Nja, det låter som att han mest helgsuper.
    man är väl inte mindre försupen för det?

han har ju inte kontroll över sitt intag, sätter alkoholen före sina barn, pissar i blomkrukor osv osv - han har alkoholproblem oavsett
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-30 14:21:05 följande:
    Har vi diskuterat att skaffa barn i den här tråden? Det har jag inte sagt, men inte som han beter sig nu.
    Man kan ju hoppas ni avstår, för barnets skull
  • Anonym (ohoj)
    trallo skrev 2017-04-30 17:17:35 följande:
    man är väl inte mindre försupen för det?

han har ju inte kontroll över sitt intag, sätter alkoholen före sina barn, pissar i blomkrukor osv osv - han har alkoholproblem oavsett
    Jag har inte förnekat att han har alkoholproblem. Det har han definitivt. Jag säger inte heller att jag hade stannat hos en sådan man eller funnit mig i hans beteende, oavsett hur attraktiv han var i övrigt. Men många kvinnor gör det. (Tyvärr).
    Långt ifrån alla, men många. 

Snygga, framgångsrika personer (av båda könen) kommer undan med mer svinaktigt beteende än alldagliga, mindre framgångsrika personer. Precis som Fornminne är inne på. Det är därför många kändisar mfl kan bete sig som riktiga svin och ändå alltid har förhållanden, eller en skock beundrare / beundrarinnor omkring sig. Samt inte sällan skaffa barn med olika partners utan att ta hand om barnen.
  • nevermind
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-30 14:17:36 följande:
    Det har gått över all förväntan faktiskt! Han hade ramlat hem innan midnatt, fick ett samtal från tonåringen som ville att jag skulle komma hem....vilket jag gjorde. Kom hem och bäddade ner fanskapet som knappt kunde stå på benen och hade kissat i och utanför min kaktus - inför sitt barn!

Idag har jag, tonåringen och hans ex (via telefon) haft en "intervention" med honom. Tonåringen har sagt att om han inte slutar supa så flyttar han hem till mamma på heltid. Får se om karln skärper sig men märker iallafall att han är helt knäckt. Det ska han ha!!
    MEN GUUUUD!!! Vilken dåre!!
  • EnAnonumius
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-30 14:17:36 följande:
    Det har gått över all förväntan faktiskt! Han hade ramlat hem innan midnatt, fick ett samtal från tonåringen som ville att jag skulle komma hem....vilket jag gjorde. Kom hem och bäddade ner fanskapet som knappt kunde stå på benen och hade kissat i och utanför min kaktus - inför sitt barn!

Idag har jag, tonåringen och hans ex (via telefon) haft en "intervention" med honom. Tonåringen har sagt att om han inte slutar supa så flyttar han hem till mamma på heltid. Får se om karln skärper sig men märker iallafall att han är helt knäckt. Det ska han ha!!
    Den tonåringen är väl värd all respekt. Det är skönt att hen står upp för sig och sätter ned foten och markerar var gränsen går.  Det är väl värd all respekt till tonåringen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Arg)

Många tänkvärda svar och hinner inte svara på alla.

Ska klargöra att vi har barnen varannan vecka och inte bara på helgerna. En annan sak är att fornminne slog lite huvudet på spiken. Vill dock försvara mig lite med att jag inte har tagit saker och ting särskilt länge. Det här med helgfestandet och hans grabbresor har tyvärr eskalerat sista tiden, hade det varit så från början så hade jag aldrig flyttat ihop med honom. Allt har successivt skyfflats över i takt med att min relation med hans barn har blivit allt bättre. Inte ok!

Han har betett sig som ett stort arsle men förhoppningsvis så har han fått sig en tankeställare.

• Anonym (Caroline)
    Anonym (Arg) skrev 2017-05-01 00:23:37 följande:

Många tänkvärda svar och hinner inte svara på alla.

Ska klargöra att vi har barnen varannan vecka och inte bara på helgerna. En annan sak är att fornminne slog lite huvudet på spiken. Vill dock försvara mig lite med att jag inte har tagit saker och ting särskilt länge. Det här med helgfestandet och hans grabbresor har tyvärr eskalerat sista tiden, hade det varit så från början så hade jag aldrig flyttat ihop med honom. Allt har successivt skyfflats över i takt med att min relation med hans barn har blivit allt bättre. Inte ok!

Han har betett sig som ett stort arsle men förhoppningsvis så har han fått sig en tankeställare.

Tyvärr vart med om samma fast vi hade hans barn heltid.. det var mig de kom till för att tröstas av, nattas av, fråga saker, hänga med medan pappan distanserade sig mer och mer.

Minns en gång att en av barnen var jätte ledsen och han så äckligt full så jag ville inte ens att barnet skulle se honom.. så jag la mig i fotändan på barnets 90 säng och sov där hela natten för att h*n inte skulle gå till pappa den natten.. tyvärr eskalerade det, enda lösningen blev att jag fick lämna, lämna barnen i sticket (värsta jag gjort) för att han skulle vakna och ta föräldra roll :(
  • Anonym (Arg)
    Anonym (aa) skrev 2017-04-30 16:05:09 följande:

TS, ställ krav på att han ska söka hjälp för sina alkoholproblem, för problem det har han när han inte har konsekvenstänk för fem öre och lämnar barnen ensamma hemma för att han "måste" träffa sina fyllebröder.  Han har utnyttjat dig så jävla mycket, jag blir lite arg å dina vägnar när jag läser om det. 

Jag hoppas att du och hans ex kan ha en enad front så att han inte spelar ut er mot varann när han behöver "barnvakt" för att gå ut och festa. Tycker det var bra sagt av tonåringen också.

Men det räcker inte så här, vilket jag hoppas han förstår. Han måste visa bot och bättring i många månader. Han kanske helt enkelt måste sluta dricka helt? Alla klarar inte att bara dricka "lite".

Jag och exet har inte den relationen till varandra. Hon är fortfarande väldigt förtjust i honom men det är väl som så att hon reagerar när hennes barn inte mår bra.

Jag vet att han kan dricka lagom i alla andra sammanhang än med just manliga bekanta. Men eftersom han inte kan sköta sig där så försakar han lite rätten till det måttliga. Tycker att han ska sluta dricka helt för då mår vi alla betydligt mycket bättre! Är så trött på att få ont i magen varje gång han säger till mig och barnen att han ska ta två öl och vara hemma innan läggdags, där har han faljerat varenda gång.
  • såkalladbonusmamma
    Anonym (Aik) skrev 2017-04-30 13:29:47 följande:

Fast TS verkar mest fokuserad på sin lönehelgsfylla.

Spelar ingen roll tycker jag, om hon skulle på swingersfest eller kvarterskrogskväll eller besöka kyrkan, fortfarande inte hennes uppgift :)
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.