• Anonym (Arg)

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

• Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • MissNastrax
    Anonym (Moa) skrev 2017-04-30 05:40:58 följande:

Det undrar jag också.

Men de är väl skilda av en anledning så hon kanske inte var förvånad ändå.

Man blir ju inte alkoholist över en dag...

TS, jag hoppas för din egen skull att du lämnar honom!

Förvisso men skulle bra gärna vilja veta hur hon reagerade på att hon fick veta samma kväll att hon skulle hämta sina barn för att han skulle ut, fick TS någon syrlig kommentar om att hon också skulle ut eller beklagade sig mamman över mannen till TS.. 13 åringen borde ju även ha ett och annat och säga.

Verkar ju knepigt om alla inblandade bara rycker på axlarna och sen är det inget mer med det.
  • nernu

Kan inte begripa hur man kan vilja leva med en människa som super sig redlös på det där viset alls. Men alla är ju olika.

• Anonym (Liv)

Vilket kap TS som super sig redlös på det sättet, honom planerar du att skaffa barn med också?

• Anonym (stackars tjej)

Hur gick det efter igår?

• rocker

Tråkigt med en pappa som inte verkar intresserad av att umgås med sina barn. Jag skulle aldrig passa hans barn så han kunde festa med polarna. Det kan han ju göra varannan helg. Sen dra iväg redan på eftermiddagen och inte vara nåbar på telefon det är ju verkligen illa. Att ingen i omgivningen reagerar. Mamman eller hans egna föräldrar? Fast dom kanske är så vana med hur han uppför sig så det har blivit normalt. Ta ett snack med honom om hur hans blir blir lidande och ifrågasätt om han har utvecklat alkoholproblem. Han värdesätter ju alkohol och festande högre än barnen.

• Anonym (Fy)

Fy stackars dig! Skulle aldrig gå med på detta! Och så fruktansvärt avtändande med en man som beter sig som en jävla tonåring!!!! Jag skulle ha ställt till ett jävla liv idag och verkligen haft fokus på hans bristande sjukt avtändande pappa-roll.

• Anonym (Fy)

Jag menar om han börjar med argument som att DU ska "ställa upp" så svarar du bara med hur barnen mår av att ha en dån omogen jävla tönt till pappa

• molly50
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-29 19:26:19 följande:

Kan inte skriva så mycket men blev chockad över alla svar! Vi flyttade förfesten hem till mig istället. Barn är hämtade nu kan vi korka upp på riktigt!

Uppdaterar sen!

Hur har det gått? Har du pratat med honom eller mamman?
    Carpe Diem
  • varje
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-29 19:26:19 följande:

Kan inte skriva så mycket men blev chockad över alla svar! Vi flyttade förfesten hem till mig istället. Barn är hämtade nu kan vi korka upp på riktigt!

Uppdaterar sen!

Hur har det gått? 
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.