• Anonym (Arg)

Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.

Först o främst så vill jag tillägga att det inte sups hemma men däremot så har jag fått nog. Nu ställer jag inte upp längre och vill höra er syn på saker och ting.

Nu är det inte så varje helg som vi har barnen men tillräckligt ofta så att jag börjar reagera. En av hans polare bjuder över honom på bastukväll, hockey, barrunda eller utgång på disco. Slutar alltid med att han super för mycket och ramlar in på natten.

Det är något barnen inte har märkt. Men nu tänker jag inte ställa upp längre. Han vill gå ut idag och festa, jag har sagt att jag själv tänker gå ut ikväll (bara för att) så han får själv stanna hemma med sina barn eller ringa och tricksa med barnens mamma. Nu tycker han att jag är barnslig och taskig.

Så vad tycker ni? Är jag en elak styvmorsa eller är det dags att han växer upp?

• Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.
  • NomenNescio
    Anonym (Aik) skrev 2017-04-30 14:28:28 följande:

Lite WT är det allt att pissa i krukväxterna.

Eller slödderfasoner. Kalla det vad du vill men "framgångsrika" människor behöver iallafall inte bikta sig om sina tonårsfyllor på FL.

Du vet ju vad som behöver göras. Dumpa så du kan supa i fred med dina vänninor i framtiden.

Det är inte ts som har betett sig på det sättet, utan hennes sambo. Det har du säkert förstått om du har läst.

Men personligen tror jag att du mest vill vara elak mot ts och göra ner henne för att själv må bra. Det finns förvånansvärt många sådana människor, som inte känner att de är värda något om de inte får förstöra eller förolämpa andra.
  • fornminne
    Anonym (Aik) skrev 2017-04-30 14:28:28 följande:
    Lite WT är det allt att pissa i krukväxterna.
    Eller slödderfasoner. Kalla det vad du vill men "framgångsrika" människor behöver iallafall inte bikta sig om sina tonårsfyllor på FL.
    Du vet ju vad som behöver göras. Dumpa så du kan supa i fred med dina vänninor i framtiden.
    Inte det minsta WT, nödvändigtvis. Snarare handlar detta uppenbarligen om en karriärman med alkoholproblem (ja det förekommer, är t om relativt vanligt), som är tillsammans med en karriärkvinna som vill ha en karriärman, och som därför har stått ut med hans oansvariga och egoistiska beteende betydligt längre än hon skulle ha gjort om han var en vanlig loser.

Att han beter sig som en loser när det gäller alkohol och sina barn, betyder nämligen inte att han är det på andra sätt. Då skulle få kvinnor stanna hos honom. Särskilt inte en karriärkvinna.

Kanske är han snygg också, intelligent (när han är nykter), bra i sängen. Vem vet.

For the record: Det är inte TS som går ut och festar och dumpar sina barn på andra. Det är han. Däremot kan man ju undra varför TS (och ex-frun) har funnit sig i hans fasoner så länge. Förklaringen finns förmodligen ovan.
  • Anonym (Arg)
    NomenNescio skrev 2017-04-30 14:55:22 följande:

Det är inte ts som har betett sig på det sättet, utan hennes sambo. Det har du säkert förstått om du har läst.

Men personligen tror jag att du mest vill vara elak mot ts och göra ner henne för att själv må bra. Det finns förvånansvärt många sådana människor, som inte känner att de är värda något om de inte får förstöra eller förolämpa andra.

Att skriva slödderfasoner till någon på nätet är lätt....människan skulle aldrig våga säga så till någon rakt upp i ansiktet så egentligen ska man väl bara skratta åt det.
  • Anonym (aa)

TS, ställ krav på att han ska söka hjälp för sina alkoholproblem, för problem det har han när han inte har konsekvenstänk för fem öre och lämnar barnen ensamma hemma för att han "måste" träffa sina fyllebröder.  Han har utnyttjat dig så jävla mycket, jag blir lite arg å dina vägnar när jag läser om det. 

Jag hoppas att du och hans ex kan ha en enad front så att han inte spelar ut er mot varann när han behöver "barnvakt" för att gå ut och festa. Tycker det var bra sagt av tonåringen också.

Men det räcker inte så här, vilket jag hoppas han förstår. Han måste visa bot och bättring i många månader. Han kanske helt enkelt måste sluta dricka helt? Alla klarar inte att bara dricka "lite".

• Anonym (P))

Vad ser du hos denna omogna man? Är det hans fina jobb som är attraktivt eller hans sunkiga inställning till sina barn och livet i allmänhet (som går ut på att dricka med kompisar så man blir asfull)?

Detta hade aldrig kunnat hända mig, jag hade varit borta för länge sedan. Du måste ha svårt för att hitta killar, eller ha dålig självkänsla som nöjer dig med en sådan loser.

• Anonym (ohoj)
    Anonym (P)) skrev 2017-04-30 16:06:26 följande:
    Vad ser du hos denna omogna man? Är det hans fina jobb som är attraktivt eller hans sunkiga inställning till sina barn och livet i allmänhet (som går ut på att dricka med kompisar så man blir asfull)?

Detta hade aldrig kunnat hända mig, jag hade varit borta för länge sedan. Du måste ha svårt för att hitta killar, eller ha dålig självkänsla som nöjer dig med en sådan loser.
    Det där var onödigt hårt, men som Fornminne skrev, förmodligen har den här mannen andra egenskaper som attraherar kvinnor. Charm, skönhet, intelligens, pengar, status...

Det kan man ha även om man har alkoholproblem.

Få kvinnor skulle finna sig i sådant beteende hos en man som inte var attraktiv / framgångsrik. Men här har vi både en ex-fru som verkar stryka honom medhårs och en ny sambo som har ställt upp ända tills nu.
  • Anonym (P))
    Anonym (ohoj) skrev 2017-04-30 16:15:16 följande:
    Det där var onödigt hårt, men som Fornminne skrev, förmodligen har den här mannen andra egenskaper som attraherar kvinnor. Charm, skönhet, intelligens, pengar, status...

Det kan man ha även om man har alkoholproblem.

Få kvinnor skulle finna sig i sådant beteende hos en man som inte var attraktiv / framgångsrik. Men här har vi både en ex-fru som verkar stryka honom medhårs och en ny sambo som har ställt upp ända tills nu.
    Hårt? TS beskriver honom som en försupen idiot som inte ens är intresserad av sina barn. 

Klart det är intressant att fråga sig varför en karriärkvinna som inte är det minsta beroende av hans pengar vill synas/leva med med en sådan man? Jag har ju svårt att se att andra inte skulle veta om hans beteende...
  • Anonym (shit)
    Anonym (Arg) skrev 2017-04-30 14:17:36 följande:

Det har gått över all förväntan faktiskt! Han hade ramlat hem innan midnatt, fick ett samtal från tonåringen som ville att jag skulle komma hem....vilket jag gjorde. Kom hem och bäddade ner fanskapet som knappt kunde stå på benen och hade kissat i och utanför min kaktus - inför sitt barn!

Idag har jag, tonåringen och hans ex (via telefon) haft en "intervention" med honom. Tonåringen har sagt att om han inte slutar supa så flyttar han hem till mamma på heltid. Får se om karln skärper sig men märker iallafall att han är helt knäckt. Det ska han ha!!

Låter vettigt :)

Det tonåringen gjort är jättebra. Hen markerar sina personliga gränser och visar att hen inte vill vara med om pappans missbruksproblem. Du kan göra det samma.
  • Allah2

Trur TS är tjej och hon passa barn står i koran. Bra. Allahu akbar.

• Anonym (ohoj)
    Anonym (P)) skrev 2017-04-30 16:26:55 följande:
    Hårt? TS beskriver honom som en försupen idiot som inte ens är intresserad av sina barn. 

Klart det är intressant att fråga sig varför en karriärkvinna som inte är det minsta beroende av hans pengar vill synas/leva med med en sådan man? Jag har ju svårt att se att andra inte skulle veta om hans beteende...
    Nja, det låter som att han mest helgsuper. Det är inte säkert att han är en sån gris som det framstår som här. Han kan mycket väl ha en ganska välputsad fasad utåt.

Han håller sig i schack i veckorna samt sköter sitt jobb. Men eftersom han tydligen bara träffar barnen varannan helg, gör det ju ingen större skillnad för dem.
Svar på tråden Börjar bli trött på att passa sambons barn när han ska gå ut med sina polare.