• Svensksommar83

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-15 11:03:41 följande:
    Jag har belägg. 
    Utmärkt!. Då kan du äntligen posta dem. Visa att den grova organiserande brottsligheten och välfärdsbedrägerierna härrör just från invandrare bosatta i Sverige - de som "kommit tidigare och deras barn".

Tänk på att skilja på organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet - där den senare omfattar just v
    älfärdsbedrägerierna.
  • Anonym (Det tror jag)
    nihka skrev 2017-05-15 14:19:29 följande:

Utmärkt!. Då kan du äntligen posta dem. Visa att den grova organiserande brottsligheten och välfärdsbedrägerierna härrör just från invandrare bosatta i Sverige - de som "kommit tidigare och deras barn".

Tänk på att skilja på organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet - där den senare omfattar just välfärdsbedrägerierna.

Det är gjort. Se tillbaka en sida (du fyller ut med strunt).

Du skulle förklara hur det kommer sig att t ex södertäljemaffian och HA inte är GROV organiserad brottslighet. Gör det nu.

Jag kan faktiskt inte ta ansvar för att du inte förstår vad du läser eller att du ljuger.
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-15 20:49:37 följande:
    Det är gjort. Se tillbaka en sida
    Nej, du har inte belagt dina påståenden. Eller så är det ett av de bortplockade inläggen?
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-16 07:07:31 följande:
    Invandrare - i form av grupper baserade på förort, etnicitet eller klan - dominerar den organiserade brottsligheten. Det är belagt.

Du påstår att de INTE dominerar den organiserade brottsligheten. Visa då vilka som enligt din mening gör det!
    Nej, jag frågar om dina belägg för att den grova organiserande brottsligheten - en del av den organiserade brottsligheten som bedöms vara grov och som är kopplad till internationella nätverk, och välfärdsbedrägerierna, som i sin tur hör till den grova organiserade brottsligheten härrör just från invandrare bosatta i Sverige - de som "kommit tidigare och deras barn". Du har inte visat några belägg för det.

Tills du har belagt dina påstående utgår jag från att du har fel. Det är den som påstår något som har bevisbördan inte den som ifrågasätter påståendet.
  • Anonym (Det tror jag)
    nihka skrev 2017-05-16 09:48:34 följande:

Nej, jag frågar om dina belägg för att den grova organiserande brottsligheten - en del av den organiserade brottsligheten som bedöms vara grov och som är kopplad till internationella nätverk, och välfärdsbedrägerierna, som i sin tur hör till den grova organiserade brottsligheten härrör just från invandrare bosatta i Sverige - de som "kommit tidigare och deras barn". Du har inte visat några belägg för det.

Tills du har belagt dina påstående utgår jag från att du har fel. Det är den som påstår något som har bevisbördan inte den som ifrågasätter påståendet.

Dels gör BRÅ ingen skillnad på grov och organiserad brottslighet, eftersom inga vedertagna definitioner finns och eftersom det är SAMMA grupper som står för hela spektrat.

Dels användes den grova organiserade brottsligheten du klamrar dig fast vid, från Expressens ledare, som en synonym till organiserade grovt kriminella aktörer och grovt gängkriminella.

Allt detta har du fått förklarat för dig så många gånger att alla som läser vid det här laget förstår att felet är på användarsidan (förutom den där fancluben du pratar om att du har, förstås. Heja dig!).

Nu var det din tur. Du skulle precis förklara hur de av BRÅ fastställda grupperna inte är att betrakta som det du kallar grovt organiserade kriminella. Och så skulle du komma med några exempel på de extremt hemliga nätverk med internationella förgreningar (så hemliga tydligen att varken polisen, Ekobrottsmyndigheten eller BRÅ känner till dem!!) som faktiskt är det.

Den som underkänner ett framlagt bevis har att visa på vilka grunder underkännandet görs. Det enda du presterade stärkte min argumentation, inte din, och det räcker tyvärr inte med "jag förstår inte vad det står" eller "jag vill inte att det ska vara så". Du måste prestera något som talar för din sak. Begriper du verkligen inte det?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-05-16 16:40:59 följande:
    Så du lyssnar på Höglund. Har du lagt gamla
    ">Vreeswijk favoriter
    på hyllan då Drömmer

Tur det för inte blir det bättre om man skall tro
    ">Cornelis
    Det händer att jag lyssnar på Höglund - ja.

Men däremot vet jag inte vad 
    ">Vreeswijk favoriter
     är.

Är det en tillrättalagd snabbköpsverion av Hönan Agda?

Tja, Det är väl bra att du lyssnar på 
    ">Vreeswijk favoriter
     och inte enbart Blå Tåget  smile2.gif

Har du några andra favoriter också månne?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-05-16 22:11:33 följande:
     No worries smile2.gif
    Känner jag heller inte till.

Men det är kanske något du somnar sött tillGlad

No Worries, gulligt så det förslår!
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-16 13:26:22 följande:
    Dels gör BRÅ ingen skillnad på grov och organiserad brottslighet, eftersom inga vedertagna definitioner finns och eftersom det är SAMMA grupper som står för hela spektrat.

Dels användes den grova organiserade brottsligheten du klamrar dig fast vid, från Expressens ledare, som en synonym till organiserade grovt kriminella aktörer och grovt gängkriminella.

Allt detta har du fått förklarat för dig så många gånger att alla som läser vid det här laget förstår att felet är på användarsidan (förutom den där fancluben du pratar om att du har, förstås. Heja dig!).

Nu var det din tur. Du skulle precis förklara hur de av BRÅ fastställda grupperna inte är att betrakta som det du kallar grovt organiserade kriminella. Och så skulle du komma med några exempel på de extremt hemliga nätverk med internationella förgreningar (så hemliga tydligen att varken polisen, Ekobrottsmyndigheten eller BRÅ känner till dem!!) som faktiskt är det.

Den som underkänner ett framlagt bevis har att visa på vilka grunder underkännandet görs. Det enda du presterade stärkte min argumentation, inte din, och det räcker tyvärr inte med "jag förstår inte vad det står" eller "jag vill inte att det ska vara så". Du måste prestera något som talar för din sak. Begriper du verkligen inte det?
    Jo, det görs skillnad på organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet och du har presenterats med en hel myndighetsrapport i ämnet.

Tänkte du sluta låtsas snart eller?
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?