nihka skrev 2017-05-10 23:08:32 följande:
Försök inte blanda bort korten. Organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet är två olika kategorier av brottslighet.
"Våra välfärdssystem är under attack från den grova organiserade brottsligheten."
De 76% du talar om sysslar fortfarande inte med grov organiserad brottslighet. Den grova organiserade brottsligheten styrs av internationella nätverk - inte av invandrare som bor i Sveriges fattiga storstadsförorter. Ja, av en lista på 19 MC-ledare valde du att fokusera på en av de två utländska. De övriga 17 svenska försöker du avfärda som del av en liten minoritet, återigen genom att försöka blanda bort korten. Försök nu att hålla isär vad olika rapporter säger om organiserad brottslighet och grov organiserad brottslighet
Varför ska jag visa en källa på något du hittar på att jag sagt? Är det inte bättre att du istället försöker belägga det du har sagt?
Kvalificerat skitsnack.
I BRÅs rapport "kriminella nätverk och grupperingar", som avhandlar den organiserade brottsligheten i Sverige och som jag har länkat till flera gånger nu, finns just den organiserade brottsligheten i Sverige beskriven. Tänka sig. Ingen skillnad görs mellan "grov organiserad brottslighet" och "organiserad brottslighet", eftersom ingen sådan skillnad finns.
Denna organiserade brottslighet utgörs alltså inte enbart av grovt kriminella förortsgäng - av dig lagom ursäktande benämnda "invandrare i Sveriges fattiga storstadsförorter" - utan också av klanbaserade nätverk - kriminella släkter - och etniskt baserade ligor - traditionellt typiskt etniska, som albanligan, men numera räknas även gäng med ursprung i samma region in - samt av så kallade MC-gäng som numera rekryterar från förorterna.
Jag vill fortfarande se dina fantastiska källor. Visa nu hur du kom fram till att de 76% gängkriminella som har invandrarbakgrund inte ägnar sig åt grov/organiserad brottslighet. Jag antar att detta är samma källa som visar att det finns en skillnad mellan "grov organiserad brottslighet" och "organiserad brottslighet", så du behöver nog bara lämna en enda länk! To rule them all!
För det är väl inte något du bara hittat på?