• Svensksommar83

Kommer det bli krig i Sverige snart?

Jag känner mig rädd och orolig över allt som hänt på sistone (terrordåd etc) och vi har mycket IS- krigare etc. I Sverige idag och alla bilbränder, hot och våld mot polisen etc. Ja ni vet. Nu bor jag i en relativt lugn ort i mellersta Sverige men jag undviker stora städer och jag oroar mig för framtiden och för mina barn, min familj. Tänker ibland att jag inte ska skaffa fler barn ifall det blir krig och att det är svårare då om man har för många att skydda liksom. Samma med husdjur, byta bostad etc. Kanske inte ens någon idé att äga för mycket (vill ju bo på landet och ha liten gård) ifall man tvingas fly, lämna landet. Har hört många säga att det bara är en tidsfråga innan "skiten träffar fläkten" eller det "smäller här med". Jag är fullt allvarlig, jag är inte högerextrem eller så (men absolut inte kommunist) jag är realist och jag är förälder och jag är inte blind.... Så vad tror ni? Kan man chilia lite eller är rädslan befogad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-05-06 16:36:08 följande:

Jag tycker att diskussionen har kollapsat när man benämner enskilda händelser som samhällskollaps. 

Fast det är ju inte enskilda händelser, utan snarlika och återkommande.

Egentligen är det skitsamma...det kanske inte är kollaps, men när det är det så kommer vi ändå inte att veta det och när vissa börjar ana så kommer andra ändå att förneka.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 10:45:21 följande:
    Då nazisterna inte fick slåss i Falun,tog de chansen i Rättvik och misshandlade politiker och rånade 63-årig kvinna..

aktuelltfokus.se/nazister-misshandlade-v-poli.../
    Artikeln är skriven av en gammal nazist som numera anslutit sig till extremvänstern. Du har ingen bättre källa?
  • Abegayle70
    Kung Markatta skrev 2017-05-07 12:37:48 följande:
    Artikeln är skriven av en gammal nazist som numera anslutit sig till extremvänstern. Du har ingen bättre källa?
    Artikeln blir inte mindre sann pga hans bakgrund.

Här finns andra länkar som inte skrivits av exnazister.

www.dt.se/dalarna/rattvik/tumult-nar-nazistiska-nordiska-motstandsrorelsen-holl-mote-i-rattvik

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6691130

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-05-06 14:38:29 följande:
    Kollaps, det är när hela samhällsfunktioner slutar fungera.

Som när posten inte längre delas ut i vissa områden av säkerhetsskäl.

Som när polisen runtnmässigt lägger ned ärenden.

Som när ambulansen inte längre får åka till en del områden på utryckning utan att första behöva invänta poliseskort.
    Jag tror jag förstår hur du tänker nu och översätter det till SDs lokala, regionala och rikstäckande kollaps.

Som när ett parti härbärgerar procentuellt fler kriminellt belastade riksdagsledamöter än något annat part. Här har ju moralen och förmågan att skilja på rätt och fel kollapsat inom SD.

Som när man har en "nolltolerans mot rasism" som överträds av förtroendevalda på regelbunden - ofta veckobasis. Här har ju SD misslyckats med rekryteringen och regelbundet tagit ombord oönskade (?) personer. Tydlig systemkollaps för SD. 

Som när man inte vill, eller är det kan eller får, debattera sina egna riksdagsförslag i riksdagen. Här handlar det om en demokratikollaps inom SD.

Fast SD kanske inte räknas som en samhällsfunktion utan mer som en samhällsfara. Whatever. Kollapsat är det iaf
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-05-07 13:52:41 följande:
    Jag tycker att det är bra när högerextremister demokratiseras, men det är jag det..
    Den här kriminella nazisten har inte alls demokratiserats. Han har bara polerat lite på sin yta.

Bra att du nu länkar till en normal artikel istället.
  • Anonym (Det tror jag)
    Tom Araya skrev 2017-05-06 20:07:05 följande:

Fast det är ju inte enskilda händelser, utan snarlika och återkommande.

Egentligen är det skitsamma...det kanske inte är kollaps, men när det är det så kommer vi ändå inte att veta det och när vissa börjar ana så kommer andra ändå att förneka.

Precis så.

I Expressen i går beskrevs läget i flera av Sveriges södra kommuner nu som kritiskt, i spåren av den massiva invandringen under 2015. Att det var just de södra kommunerna beror dels på Malmö, dit många tar sig för att få bo i vad en glad irakisk kvinna i en tv-intervju för några år sedan kallade "lilla Baghdad", och dels på att nyheten kom från tidningen Sydsvenskan som gjort en sammanställning.

Kommunerna klarar iaf inte sina uppdrag. Mer om det här:

www.expressen.se/kvallsposten/kritiskt-i-kommunerna-efter-flyktingstrommen/

På förstaplats i Sydsvenskan i dag var dock inte de kommunala kriserna, utan faktumet att Malmö nu betalar ut en miljard/år i socialbidrag. En miljard.

Just Expressen tog förresten också precis på ledarplats upp de utbredda och systematiska välfärdsbedrägerierna, där grov organiserad brottslighet står bakom en stor del. Enorma problem med att register inte samkörs och tillåter flera olika identiteter för våra kära nytillskott. Falska identiteter, falska arbetstillstånd, falska adresser.. Attackerna på välfärdssystemen växer och är systemhotande, konstaterades i ledaren. Löfvens utredare föreslår samkörning mellan Migrationsverket och övriga myndigheter. För lite, för sent förstås.

Samtidigt slopar regeringen gränskontrollerna (utan att meddela polisen innan). Och smuggeltrafiken över Medelhavet slår nya rekord dagligen.

Neeejdå, ingen kris, ingen hotande kollaps.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-05-07 13:39:13 följande:
    Jag tror jag förstår hur du tänker nu och översätter det till SDs lokala, regionala och rikstäckande kollaps.

Som när ett parti härbärgerar procentuellt fler kriminellt belastade riksdagsledamöter än något annat part. Här har ju moralen och förmågan att skilja på rätt och fel kollapsat inom SD.

Som när man har en "nolltolerans mot rasism" som överträds av förtroendevalda på regelbunden - ofta veckobasis. Här har ju SD misslyckats med rekryteringen och regelbundet tagit ombord oönskade (?) personer. Tydlig systemkollaps för SD. 

Som när man inte vill, eller är det kan eller får, debattera sina egna riksdagsförslag i riksdagen. Här handlar det om en demokratikollaps inom SD.

Fast SD kanske inte räknas som en samhällsfunktion utan mer som en samhällsfara. Whatever. Kollapsat är det iaf smile2.gif
    Jag tror att hen har fel om hen menar att den moraliska kollapsen inom SD är ofrivillig och orsakas av att partiet inte kan hålla rasiterna borta trots att de försöker.

Jag menar nog snarare att det aldrig funnits någon traditionell svenska moral inom partiet. Vad de sysslar med är att försöka locka en ganska heterogen väljarskara vilket innebär en svår eller nästan omöjlig balansgång. Rena nazister ska känna sig hemma tillsammans med personer som anser att nazismen är avskyvärd men som i stället avskyr muslimer. De ska locka personer som avskyr allt och alla som avviker från en tänkt norm för den etniske svensken. Och samtidigt ska de locka personer som inte är rasister utan bara tycker att invandringen till Sverige har varit för stor under ett par årtionden.

Nog skulle det vara möjligt för Åkesson att sända ut ett budskap till hela partiorganisationen som efterlevdes om att det är förbjudet med rasistiskt klotter under eget namn eller anonymt för alla partimedlemmar - om han ville detta det vill säga.

Jag tror alltså att alla dessa SD-politiker som ständigt avslöjas med rasistiska uttalanden är en del av en för SD önskvärd strategi - man vill helt enkelt att de bruna gänget ska känna att SD luktar välbekant.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    Anonym (Det tror jag) skrev 2017-05-07 14:36:20 följande:
    Precis så.

I Expressen i går beskrevs läget i flera av Sveriges södra kommuner nu som kritiskt, i spåren av den massiva invandringen under 2015. Att det var just de södra kommunerna beror dels på Malmö, dit många tar sig för att få bo i vad en glad irakisk kvinna i en tv-intervju för några år sedan kallade "lilla Baghdad", och dels på att nyheten kom från tidningen Sydsvenskan som gjort en sammanställning.

Kommunerna klarar iaf inte sina uppdrag. Mer om det här:

www.expressen.se/kvallsposten/kritiskt-i-kommunerna-efter-flyktingstrommen/

På förstaplats i Sydsvenskan i dag var dock inte de kommunala kriserna, utan faktumet att Malmö nu betalar ut en miljard/år i socialbidrag. En miljard.

Just Expressen tog förresten också precis på ledarplats upp de utbredda och systematiska välfärdsbedrägerierna, där grov organiserad brottslighet står bakom en stor del. Enorma problem med att register inte samkörs och tillåter flera olika identiteter för våra kära nytillskott. Falska identiteter, falska arbetstillstånd, falska adresser.. Attackerna på välfärdssystemen växer och är systemhotande, konstaterades i ledaren. Löfvens utredare föreslår samkörning mellan Migrationsverket och övriga myndigheter. För lite, för sent förstås.

Samtidigt slopar regeringen gränskontrollerna (utan att meddela polisen innan). Och smuggeltrafiken över Medelhavet slår nya rekord dagligen.

Neeejdå, ingen kris, ingen hotande kollaps.
    Sverige har 290 kommuner och att påstå att "kommunerna klarar iaf inte sina uppdrag" när en undersökning pekar ut att läget är kritiskt i 10 kommuner utgör varken en kollaps eller hotande kollaps av Sverige. Sedan har du inga källor till någon av dina andra påståenden.

Bidragsbedrägerier skulle alltså vara särskilt kopplat till "våra kära nyanlända". Källa på det?
Svar på tråden Kommer det bli krig i Sverige snart?