• Anonym (Mamma)

Får skolan ge kött till mitt barn?

Ni som tycker vegetarisk kost till barn är fel kan hålla tyst om ni inte planerar att ge konkreta svar på det jag frågar.

Mitt barn går i ettan och åt idag vanlig köttfärs för att "den vegetariska rätten inte var god".

Hon hade frågat fröken innan hon tog det, en fröken som har full koll på att hon är vegetarian.

Får fröken verkligen göra så? De ska väl hålla sig till det föräldrarna bestämt?

• Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?
  • Anonym (Mamma)

När ska folk inse att det inte är handlingen i sig som jämförs, utan KÄNSLAN den handlingen ger mig (och många med mig). KÄNSLAN de olika exemplen ger, det är DEN som är jämförbar för mig.

Många hade blivit arga om en skola serverade valpgryta eller helgrillade katter, är det så svårt att förstå att jag känner samma sak inför ALLA djur? Inte bara de som av allmänheten brukar betraktas som sötare?

• Det tar tid

Jag skulle ärligt rekommendera vegetarianer och veganer att googla det animaliska proteinets vikt för hjärnan (speciellt hos barn).

Det finns säkert olika rön och forskning, men för era barns skull borde ni läsa så mycket ni kan från olika forskningar och "läger", för att ärligt försöka bilda er en uppfattning.

• monkees
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-29 17:19:27 följande:

Ni som tycker vegetarisk kost till barn är fel kan hålla tyst om ni inte planerar att ge konkreta svar på det jag frågar.

Mitt barn går i ettan och åt idag vanlig köttfärs för att "den vegetariska rätten inte var god".

Hon hade frågat fröken innan hon tog det, en fröken som har full koll på att hon är vegetarian.

Får fröken verkligen göra så? De ska väl hålla sig till det föräldrarna bestämt?

Om du tänker lägga dig i "krigszon" gentemot skolan redan när din lilla unge går i ettan så är ditt lilla barn riktigt illa ute. Det största problemet i skolan är inte lärarna, eleverna, mattanterna eller rektorn utan FÖRÄLDRARNA!
  • Anonym (Mamma)
    monkees skrev 2017-03-31 07:37:25 följande:

Om du tänker lägga dig i "krigszon" gentemot skolan redan när din lilla unge går i ettan så är ditt lilla barn riktigt illa ute. Det största problemet i skolan är inte lärarna, eleverna, mattanterna eller rektorn utan FÖRÄLDRARNA!

Ingen ligger i någon krigszon. Jag är väldigt omtyckt hos personalen i skolan, det betyder inte att jag inte ska säga ifrån när något blir fel. Min fråga gällde endast om skolan har rätt att göra så, sen har diskussionen ofrånkomligen avvikt från det jag egentligen ville diskutera, men men!
  • monkees
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-31 07:42:52 följande:
    Ingen ligger i någon krigszon. Jag är väldigt omtyckt hos personalen i skolan, det betyder inte att jag inte ska säga ifrån när något blir fel. Min fråga gällde endast om skolan har rätt att göra så, sen har diskussionen ofrånkomligen avvikt från det jag egentligen ville diskutera, men men!
    Så du gör skillnad på "skolan" och "personalen"?
  • Anonym (Mamma)
    monkees skrev 2017-03-31 07:44:21 följande:

Så du gör skillnad på "skolan" och "personalen"?

Nej? Men det är ju skolan som bestämmer om enskild personal får ta såna beslut?
  • Anonym (smilla)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-31 07:45:50 följande:

Nej skolan kan inte bestämma sånt.
  • monkees
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-31 07:45:50 följande:
    Ja det "skolan" bestämmer är väl vad kommunpolitikerna  har bestämt? Röstar du på ett parti som sätter skolmaten i fokus?
  • Anonym (Mamma)

Aldrig varit med om maken till att bli påskriven så många åsikter. Utmålas till värsta rabiata släpp-minkarna-fria-galningen.

• Anonym (Mamma)
    monkees skrev 2017-03-31 07:51:35 följande:

Ja det "skolan" bestämmer är väl vad kommunpolitikerna  har bestämt? Röstar du på ett parti som sätter skolmaten i fokus?

H..e..r..r..e..GUD!

EN incident, EN fråga och jag ska behöva försvara vartenda kostval jag någonsin gjort? Maten har aldrig varit ett problem! Alla mina barn har gladeligen ätit vad som serverats innan det här!
Svar på tråden Får skolan ge kött till mitt barn?