• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2018-05-22 07:20:43 följande:

Hej

Denna feber som Saga fick ledde inte till några konstigheter men hon han bara vara frisk en vecka innan hon blev magsjuk. Lös i magen minst en vecka med blödande rumpa. Efter denna hemska vecka så var hon frisk i fem dagar och drog på sig en förkylning. Typiskt eftersom hon behöver gå upp i vikt och äta mer om droppet ska kunna försvinna.

Vill ändå glädja er att igår så blev hon droppfri. Jag är såååååååå glad!

Nu är det en prövotid på två månader innan droppet kan opereras bort. Vilket nog blir i början på augusti då eftersom det är semestertider.

Saga väger idag 7335 gram och är 68 cm lång. Hon kan sitta själv sen hon räknades som ?7mån? hon kryper inte än men hon snurrar runt åt alla håll på golvet och drar sig lite framåt och bakåt.

Super grattis till att hon blivit droppfri och fyllt ett år!

Min dotter blev oxå droppfri runt ett års dagen, tror hon vägde runt 8 kilo då :)

Cvkn slutade funka efter en månad el nåt men den behövdes ju aldrig igen, skulle tro att jag fluschade för sällan :/
  • Linneisen

Åh grattis Saga!! Jag har följt tråden sedan jag var gravid med min dotter som också fyller ett år snart.

Mycket glädjande hur bra det går för er och allting ni har bidragit med till forskningen, med så tidig vattenavgång.

• smurfen 11

Också följt sen början. Vilket fint collage av bilder du gjort:)

Skönt höra det fortfarande går bra.

• Linnnn

Grattis Saga! Vilka fina bilder! Tänk vad liten hon var när hon föddes och vad stor hon hunnit bli.

• Tjolahejtjolahopp

Hej nu har det hänt en del.

För två dagar sen började Saga skrika när jag spolade rent hennes CVK och allt blev rött och svullnade upp. Den Skulle bort i början av augusti. Det blev akuten och den är antagligen av.

Nu blir det Uppsala idag för att ta bort den helt.

Förmodligen så är detta då sista dagen på allt detta kämpande <3

Nu kan min lilla älskling bara få vara barn och växa och få njuta av livet tillsammans med sin familj. <3

• Stuppis1

Så fint att du har uppdaterat oss!

Lycka till Saga i framtiden, med den kämpaglöden kommer du att komma långt!

• Tjolahejtjolahopp

Operationen blev inställd pga att det var lång kö. Vi fick vänta från 11:30-16:00 sen var vi tvungna att åka hem. De ska försöka igen på måndag eller tisdag.

Svar på tråden Vattenavgång v.18