• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Tjolahejtjolahopp
    andromedae skrev 2017-10-02 22:59:28 följande:

Har sträckläst hela tråden nu ikväll, med paus för att kissa hunden. Vilken fantastisk historia, vilken fantastisk mamma och vilken fantastisk Saga!

Alla mina varmaste lyckönskningar till er. Ni ger hopp och visar hur viktigt det är att kämpa och våga stå för sitt barn.

Har ni anmält första läkarna som tyckte ni skulle göra abort?

Tack <3

Nej vi har inte anmält de som sa så.

Man har så mycket annnat att tänka på och det känns som om det kommer räcka att komma förbi där med henne sen ;)
  • Tjolahejtjolahopp

Operationen gick bra och vi är i Uppsala nu. Vi ska nu gå utbildningen en timme per dag med CVKn. Förhoppningsvis så kan vi åka hem på fredag och ha personal där i tre dagar innan vi verkligen får komma hem.

Fick höra idag att hon kan få ha CVKn länge. Ca ett år.

Kan vara mindre och kan även vara till två år. Vi får se sen efter den slutliga operationen som kanske blir till jul.

Annars så är droppet vi kommer få hem väldigt litet och behändigt. Lägger in en bild på det!

• smurfen 11
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-10-09 10:20:09 följande:

Operationen gick bra och vi är i Uppsala nu. Vi ska nu gå utbildningen en timme per dag med CVKn. Förhoppningsvis så kan vi åka hem på fredag och ha personal där i tre dagar innan vi verkligen får komma hem.

Fick höra idag att hon kan få ha CVKn länge. Ca ett år.

Kan vara mindre och kan även vara till två år. Vi får se sen efter den slutliga operationen som kanske blir till jul.

Annars så är droppet vi kommer få hem väldigt litet och behändigt. Lägger in en bild på det!

Vad skönt att operationen gick bra. Förstår det känns tungt att behöver ha CVK i ca ett år, men tänk hur långt ni kommit nu. Egentligen finns det en risk att hon inte ens levt, så det är så fantastiskt detta !
  • Guld gossarnas Super Mamma

Hej.
    Har följt din tråd från början och är så glad för att det går så jätte fint för er Saga.
    Tänkte tipsa er om att söka vårdbidrag från Försäkrningskassan,ansök via internet redan idag,även om ni inte har all information klar på Saga så räknas det retroaktivt från det datum fk fick in er ansökan ang Vårdbidrag. Lyckatill.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Tjolahejtjolahopp

Hej.

Utbildningen gick bra i Uppsala så vi skulle få komma hem i fredags.

Alla grejer skulle finnas på plats. Vi sa till och med åt Uppsala att ringa och dubbelkolla.

Lång historia men iaf. Inga grejer , trasiga pumpar och ingen visste att vi skulle komma knappt.

Efter lång väntan över helgen har vi idag fått tag på Uppsala så vi kan låna deras pumpar tills vidare. Även alla tillbehör som vi behöver till.

Det är även sagt att vi ska få helt nya pumpar nu. Vilket de från början tänkte skicka in de trasiga och laga dem först.

Hoppas på ett bra avslut på denna kväll med en god middag tillsammans hemma hemma hemma :) solen skiner iaf och det är varmt <3

• LFF
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-10-16 14:15:03 följande:

Hej.

Utbildningen gick bra i Uppsala så vi skulle få komma hem i fredags.

Alla grejer skulle finnas på plats. Vi sa till och med åt Uppsala att ringa och dubbelkolla.

Lång historia men iaf. Inga grejer , trasiga pumpar och ingen visste att vi skulle komma knappt.

Efter lång väntan över helgen har vi idag fått tag på Uppsala så vi kan låna deras pumpar tills vidare. Även alla tillbehör som vi behöver till.

Det är även sagt att vi ska få helt nya pumpar nu. Vilket de från början tänkte skicka in de trasiga och laga dem först.

Hoppas på ett bra avslut på denna kväll med en god middag tillsammans hemma hemma hemma :) solen skiner iaf och det är varmt <3

Varför blir jag inte förvånad över att det strular på hemmasjukhuset?!

Skönt att Uppsala ordnar så ni kan låna deras grejer iaf. Och att det går så bra för lilla Saga!
  • Tjolahejtjolahopp

Hej.

Vi tog oss hem och de nya pumparna kom efter ca två veckor.

Mycket i början att komma i ordning med eftersom alla grejer både skulle beställas och hämtas sv oss på apotek osv.

Droppet kommer hem två ggr i veckan med posten.

Allting funkar jättebra. Vi har kommit in i det nu och det är så skönt att få vara hemma nu även om det är väldigt mycket jobb. Nu kan man planera själv när man vill ha sina lugna stunder :) inga maskiner som piper eller städerskor som springer in osv :)

Sagas flöden är fortfarande höga så hon får bara äta 6 ml ggr 10 per dygn.

Hennes stomi är planerad att läggas ner så fort de har tid. Det skulle göras i början av december men nu har de fått så många sjuka barn i Uppsala så vi står i kö för operation.

Hoppas det inte tar alltför lång tid.

Idag väger hon ca 4,7kg , huvudomfång 39cm.

• Jsv17
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-11-17 12:46:23 följande:

Hej.

Vi tog oss hem och de nya pumparna kom efter ca två veckor.

Mycket i början att komma i ordning med eftersom alla grejer både skulle beställas och hämtas sv oss på apotek osv.

Droppet kommer hem två ggr i veckan med posten.

Allting funkar jättebra. Vi har kommit in i det nu och det är så skönt att få vara hemma nu även om det är väldigt mycket jobb. Nu kan man planera själv när man vill ha sina lugna stunder :) inga maskiner som piper eller städerskor som springer in osv :)

Sagas flöden är fortfarande höga så hon får bara äta 6 ml ggr 10 per dygn.

Hennes stomi är planerad att läggas ner så fort de har tid. Det skulle göras i början av december men nu har de fått så många sjuka barn i Uppsala så vi står i kö för operation.

Hoppas det inte tar alltför lång tid.

Idag väger hon ca 4,7kg , huvudomfång 39cm.

Vilka härliga nyheter, va skönt att höra att ni mår så pass bra!
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Vattenavgång v.18