• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Illusioner74

Instämmer med ovanstående! Har tänkt på er och blev riktigt, riktigt glad av att läsa om att allt går framåt med Saga. Att ni nu passerat BF och att hon gått upp så i vikt. Fortsätter att följa och att hålla tummarna. Heja Saga och mamma!!

• Tjolahejtjolahopp

Idag är Saga 15 veckor. Väger 2745 gram.

I morgon så ska vi få ta oss ut utan dropp för första gången :) de ska stänga av det i ca nio timmar och så kommer det gå lite snabbare på natten istället. Det betyder att hon kan åka med mig i bilen för första gången och slippa alla sladdar som man behöver dra med sig.

Vi har fortfarande inte hört något mer från Uppsala om stomin men vi hoppas de opererar ner den nu ändå och att det efter det kommer gå lite bättre med upptagningen av maten i tarmarna <3

• CML
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-09-07 22:52:35 följande:

Idag är Saga 15 veckor. Väger 2745 gram.

I morgon så ska vi få ta oss ut utan dropp för första gången :) de ska stänga av det i ca nio timmar och så kommer det gå lite snabbare på natten istället. Det betyder att hon kan åka med mig i bilen för första gången och slippa alla sladdar som man behöver dra med sig.

Vi har fortfarande inte hört något mer från Uppsala om stomin men vi hoppas de opererar ner den nu ändå och att det efter det kommer gå lite bättre med upptagningen av maten i tarmarna <3

Fantastiska nyheter <3
  • Summerchild

Vad härligt för er... börjar bli stor saga :)

• Tjolahejtjolahopp

Idag fick vi svar från Uppsala. De vill först fixa nedre delen av tarmen så man kan mata vidare i den för att se hur den mår. Betyder att det blir mer långdraget med dropp och sjukhusvistelse :/

Men då får vi förhoppningsvis gå en kurs på droppet och kan få vara hemma med det åtminstone.

Vi kan iaf koppla ifrån det ca 6h åt gången :)

Saga sov hemma häromnatten. Idag var hon hemma 6h :) Det är så mysigt och hon trivs verkligen.

• Jsv17

[quote=78011339][quote-nick]Tjolahejtjolahopp skrev 2017-09-12 23:32:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Vilken sötis! Vad stor hon blivit

Trist med mer långvarigt dropp, men förhoppningsvis kan ni få åka hem med det, så ni slipper ännu mer långdragen sjukhusvistelse.

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Any80

[quote=78011339][quote-nick]Tjolahejtjolahopp skrev 2017-09-12 23:32:53 följande:[/quote-nick][/quote]

Så fin hon er! Saga är en stor kämpe! Kramar till er!

Svar på tråden Vattenavgång v.18