• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Babydreamer

Har följt tråden han ska länge nu men inte skrivit något då jag själv har en 6 månaders hemma som föddes dagen innan Saga.

Vilka otroliga kämpar ni är både du och Saga! Jobbar på gyn och kommer verkligen bära med mig er historia i mitt jobb framöver <3

Å hon är fantastiskt söt!

• smurfen 11
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-11-25 22:17:17 följande:

Idag är Saga 6 månader. 4,9 kg, 39cm i huvudomfång och 56cm lång idag.

Vi väntar fortfarande på operation för nedläggning av hennes stomi. Det är lång kö och mycket barn som behöver opereras i Uppsala.

Här är några bilder på hennes resa under detta halvår. Min lilla kämpe. Jag är så otroligt stolt över denna tjej! O hon är alltid så glad. Hon ger svarsleenden tio ggr på raken minst :)

Den bilden till vänster om mitten är ju så härlig, yes I did it ! Segergest :)

Jag skulle nog vilja påstå att ni båda är kämpar !
  • Tjolahejtjolahopp
    Babydreamer skrev 2017-12-01 13:32:03 följande:

Har följt tråden han ska länge nu men inte skrivit något då jag själv har en 6 månaders hemma som föddes dagen innan Saga.

Vilka otroliga kämpar ni är både du och Saga! Jobbar på gyn och kommer verkligen bära med mig er historia i mitt jobb framöver <3

Å hon är fantastiskt söt!

Tack :) vad roligt att höra.

Vad glad jag blir att du kommer bära med dig denna historia i jobbet. Som när allt känns omöjligt så finns det alltid en chans.

Min 6 åring var också ett ?missfall? enligt två undersökningar av två olika på gyn. Men de hade fel den gången <3

Och eftersom det hände den gången, så hade jag det i åtanke och kanske därför orkade kämpa så mycket mer. Vill ändå tro att mycket går på vilja också. Kanske gener. Jag föddes i v28 och klarade mig super. Det var ändå 30 år sedan.

Tänkte att min lilla ville ha en chans att få bestämma själv. O redan när vattnet gick så kände jag sparkar dagen efter. Bara det gjorde att jag inte kunde påstå att hon skulle få svårt att träna musklerna då hon sparkade som en liten kämpe om dagarna. Sen hoppet om att lilla skulle vara smart och ta det lilla vattnet som kom på natten för att kunna träna lungorna. Jag är så glad att jag bestämde mig för att göra ALLT. Även om det var otroligt påfrestande för både psyket och kroppen. Jag ville inte ångra en sekund. Sen vet jag inte om något av det jag gjorde hjälpe henne, men det kändes så.
  • Tjolahejtjolahopp

Bokat för operation äntligen.

Det blir över jul. Då försvinner stomin på magen och så kan vi bara koncentrera oss på droppet <3

• hondär

Vilken glädjande historia!

Känner igen resan med tarmvred, stomier och dropp. Hade dropp på min dotter i ca 1 år och stomier i ca tre månader. Idag är hon en pigg sex åring som växer fint!

• Tjolahejtjolahopp
    hondär skrev 2017-12-14 10:45:50 följande:

Vilken glädjande historia!

Känner igen resan med tarmvred, stomier och dropp. Hade dropp på min dotter i ca 1 år och stomier i ca tre månader. Idag är hon en pigg sex åring som växer fint!

Åh vad skönt att höra. Hade hon dropp hela dagarna eller blev det mer bara under natten med tiden?
  • hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-12-16 00:30:13 följande:

Åh vad skönt att höra. Hade hon dropp hela dagarna eller blev det mer bara under natten med tiden?

Hej. Med tiden blev de bara under natten, behövde C 9 timmar men jag satte 12 på pumparna så hon fick sova färdigt utan att jag skulle koppla av så hon vaknade.

Har du den lockiga slangen eller vad man ska säga? Vet att jag brukade fästa tre av Öglorna i knappen nere på body för om hon råkade dra i den så ryckte de aldrig i Själva cvk;n.
Svar på tråden Vattenavgång v.18