• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • Najago

Åh vad roligt att få se fina Saga. Tänkte att det kanske hade dykt upp en bild :)

Och så stor hon blivit i längd och vikt. Önskar fortsatt lycka till och tittar in om ngn månad igen här :D

• enanna

Åå, fina Saga, mirakelbebisen <3 Detta måste vara bästa fl-tråden i historien!

• smurfen 11

Håller med, måste vara bästa tråden här, önskar alla såna här historier kunde sluta lika bra!

Tänk att hon föddes i vecka 27 då, eller nästan 26!

Hon är ju så söt. Hoppas det gick bra med febern.

• Minlillaplutt

Så underbart <3 jag gråter glädjetårar...

Jag har själv en dotter på 8 månader och har följt Sagas resa från start!

Så fin hon är!! :)

• Lynxsa

Ja denna tråd har verkligen berört mig.

Tänk att det ändå har gått så bra trots alla omständigheter. Fantastiskt!

Och hon är en riktig liten sötnos!

• Ankissen

Åh så fin hon är! Egentligen, när och om du vill, borde du kontakta någpn som kan hjälpa dig att skriva ner Sagas historia till en bok. Så spännande allt varit ju!

• Summerchild

Hur har ni det i sommarvärmen:) så fin gossig tjej saga

Svar på tråden Vattenavgång v.18