• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • XEmmabus

Åh jag blir alldeles tårögd av att se din lilla kämpe. Så söt och full av liv. Grattis på födelsedagen.

• enanna

Man blir så väldigt glad av uppdateringarna om Saga <3 Grattis i massor!

• Muusan

Har suttit och läst igenom hela tråden från början till slut, börjAde idag. Vilken resa ni gjort och jag har inte kunnat sluta läsa, sambon har blivit tokig på mig för jag har haft telefonen i ansiktet i ca 2 timmar om inte mer. jag är så glad det gick bra för er och att du stod på dig ! Grattis fina saga <3 vilken spännande och otrolig berättelse <3

• Tjolahejtjolahopp

Hej, här kommer lite uppdateringar om lilla Saga.

Hon är nu 3,5 år och har precis fått en ögonlapp för att träna sitt vänstra öga som hon skelar lite med. Glasögon fick hon och storasyster för ett halvår sedan.

Saga älskar att dansa och är väldigt duktig på att räkna och kan även några få saker på engelska som ?thank you? ?NO? ?yes? eller räkna till tio.

Hon och storasyster Ellie går på samma dagis och där trivs de verkligen.

I övrigt så är hon en sån glad tjej som älskar djur och att gosa med mammas hår. Hon är väldigt öppen för andra och pratar o skrattar mycket , väldigt självsäker och lycklig :D
  • Solblomma30

Bästa tråden på Familjeliv! Grattis söta, starka Saga! Jag följde inte tråden från början men har läst några gånger och blivit lika fascinerad varje gång. Du måste vara den modigaste mamman någonsin Tjolahejtjolahopp. Att du vågade tro på att det skulle gå bra när nästan ingen i vården gjorde det. Jag har en 3,5-åring flicka här hemma så det blir så nära när man ser dina bilder på Saga. Grattis till er på 3,5-årsdagen :)

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2020-11-08 21:52:28 följande:

Hej, här kommer lite uppdateringar om lilla Saga.

Hon är nu 3,5 år och har precis fått en ögonlapp för att träna sitt vänstra öga som hon skelar lite med. Glasögon fick hon och storasyster för ett halvår sedan.

Saga älskar att dansa och är väldigt duktig på att räkna och kan även några få saker på engelska som ?thank you? ?NO? ?yes? eller räkna till tio.

Hon och storasyster Ellie går på samma dagis och där trivs de verkligen.

I övrigt så är hon en sån glad tjej som älskar djur och att gosa med mammas hår. Hon är väldigt öppen för andra och pratar o skrattar mycket , väldigt självsäker och lycklig :D

Häftigaste tråden någonsin!!! Har hon träffat någon av alla som var så negativa under graviditeten?

Hon är ju ett verkligt under <3
  • XLinaX

Blir så glad varje gång du uppdaterar om Saga. Som jag läste varje inlägg du gjorde och hoppades hoppades att det skulle gå bra, liksom så många andra.

Får Saga bara ett ens av din beslutsamhet och styrka kommer hon att klara sig fint i livet.

Kram till hela familjen.

• Topcom

Så himla fint! Och så söt hon är <3 kämpen är redan 3,5 år. Kändes som igår din historia fångade oss med storm och Man nästan hade andan i halsen vid varje uppdatering du gjorde, för jag hoppades så mycket att det skulle gå bra. Tiden går snabbt och vad bra allt blev till sist!

• Snuttis2

Har följt den här tråden sedan 2017 då jag själv väntade mitt första barn. Det så underbart att få se dessa uppdateringar o höra hur Saga mår !

Sjukt att hon hunnit bli 3,5 år , vad hände med tiden....

• Lilant

Måste bara säga att du var extremt modig, dina barn har verkligen en stark förebild

• Tjolahejtjolahopp

Hej. Min Saga är nu 6 år och helt frisk. Ville dela detta med er och efter sommaren så börja hon i förskoleklass. 

Pratar redan några ord på engelska (alla färger kan hon) och kan räkna till 100. 

Simma lärde hon sig förra veckan och hon kan nästan cykla :)
    kram på er alla <3

• Mandelskorpan
    Tjolahejtjolahopp skrev 2023-07-04 00:24:20 följande:

Hej. Min Saga är nu 6 år och helt frisk. Ville dela detta med er och efter sommaren så börja hon i förskoleklass. 

Pratar redan några ord på engelska (alla färger kan hon) och kan räkna till 100. 

Simma lärde hon sig förra veckan och hon kan nästan cykla :)
    kram på er alla <3

Så fint att läsa om din fina och nu så stora lilla tjej! Följt tråden från start.
  • Det kommer bli bra

Så jättefint att se! Har följt tråden sen start och beundrat din och din dotters styrka, mod och kämparanda 

• enanna

Det här måste vara familjelivs bästa tråd genom tiderna, alla kategorier. 

Jag har följt er från början men aldrig skrivit förr. Min dotter är lika gammal som din Saga. 

TACK för att du skrev och delade med oss! Er fanclub bara växer och växer, utan att vi ens riktigt vet vem ni är. 

• enanna
    enanna skrev 2023-08-03 17:39:17 följande:

Det här måste vara familjelivs bästa tråd genom tiderna, alla kategorier. 

Jag har följt er från början men aldrig skrivit förr. Min dotter är lika gammal som din Saga. 

TACK för att du skrev och delade med oss! Er fanclub bara växer och växer, utan att vi ens riktigt vet vem ni är. 

Haha, skulle skriva att jag "skrivit detta förr" men nämnda dotter hade ett ärende mitt i meningen och den blev skriven på autopilot 😅
Svar på tråden Vattenavgång v.18