• Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Hej alla.

Jag ligger just nu på lasarettet på avdelning 85.

Haft stor blödning i v10 , en större med sammandragningar varannan minut i nio timmar och med massor av klumpar och blod i vecka 15.

Det har varit alla gånger i samband med mitt jobb när jag lyfter och ingen ville lyssna på mig. De har sagt att man kan jobba som vanligt när man är gravid och att de inte kan säga vad det beror på.

Hade inte fått någon sjukskrivning än men tänkte kämpa för det och skulle ringa igår. Fick istället tryck nedåt i måndags och i tisdags på jobbet. Onsdagen så misstänkte jag att vattnet gick och ringde 1177. De sa åt mig att vänta och ringa gyn på morgonen efter.

Kom hit och de konstaterade att allt vatten är borta. De sa att de inte kan göra något och de vill ha mig här några dagar för att sen sätta igång mig om det inte kommer igång av sig självt. Nu är jag jätteledsen och de säger att fostret tar skada ju längre det går så de hellre sätter igång mig. Jag vill verkligen inte att de ska göra det.

Det har inte kommit mer vatten sen undersökningen igår och jag har inte ont och inga bruna eller röda flytningar.

Hur gör jag nu?

Jag undrar även om fostervattnet har gått, och det finns inget fostervatten kvar, borde det fortsätta att sippra ut lite vatten ändå efter någon dag eller slutar det helt när hinnan har spruckit?

• Svar på tråden Vattenavgång v.18
  • enanna

Oj sööööta, där ser man hur otroligt liten hon är också! Kul att hon fått vara hemma lite :) hur tar syskonen lillasysters kämpiga start?

• Tjolahejtjolahopp
    enanna skrev 2017-09-13 08:53:30 följande:

Oj sööööta, där ser man hur otroligt liten hon är också! Kul att hon fått vara hemma lite :) hur tar syskonen lillasysters kämpiga start?

De tar det bra :)

Inte så kul för dem att vara på lasarettet ibland men de brukar leka utanför avdelningen en stund och så brukar vi ta en promenad med vagnen till lekparken :) vi är hemma så mycket det går. <3
  • Tjolahejtjolahopp

Nu är det bokat för operation då de måste fixa ena stomipipan först så vi kan prova hur den fungerar innan den slutliga operationen görs. Om två veckor blir den. I samband med den så skulle vi få gå en utbildning för dropp, och står även på lista för att få ett dropp som vi kan ha med oss i en väska hem. Hoppas då på att vi kan sköta allting själva. Åtminstone så får vi vara hemma då och det skulle vara underbart skönt.

• Summerchild

Det känns inte otäckt att spänna fast henne hårt i stolen då ? Tänkte på om hon är skör än?

• Poolskötaren

Såg din tråd och blev alldeles känslofylld av att läsa den.

Vilken kämpe hon är! Och du! Vilken styrka och kärlek. <3

Hennes start i livet har verkligen varit tuff. Herregud vad stolt du kan vara. Hon är så söt och så liten. All lycka till er!

• LFF
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-09-19 22:22:21 följande:

Nu är det bokat för operation då de måste fixa ena stomipipan först så vi kan prova hur den fungerar innan den slutliga operationen görs. Om två veckor blir den. I samband med den så skulle vi få gå en utbildning för dropp, och står även på lista för att få ett dropp som vi kan ha med oss i en väska hem. Hoppas då på att vi kan sköta allting själva. Åtminstone så får vi vara hemma då och det skulle vara underbart skönt.

Heja er och heja Saga!
  • Tjolahejtjolahopp
    Summerchild skrev 2017-09-20 01:57:48 följande:

Det känns inte otäckt att spänna fast henne hårt i stolen då ? Tänkte på om hon är skör än?

Nej nu känns hon verkligen som en liten bebis och är inte skör längre :)

Det enda man behöver vara försiktig med är hennes CVK som droppet går igenom. Hon känns verkligen stark och stabil nu <3
  • Tjolahejtjolahopp
    Poolskötaren skrev 2017-09-20 07:28:03 följande:

Såg din tråd och blev alldeles känslofylld av att läsa den.

Vilken kämpe hon är! Och du! Vilken styrka och kärlek. <3

Hennes start i livet har verkligen varit tuff. Herregud vad stolt du kan vara. Hon är så söt och så liten. All lycka till er!

Åh tack så mycket <3 det värmer verkligen!
  • Tjolahejtjolahopp

Om två dagar åker vi till Uppsala för operation igen.

Där kommer vi även få gå en utbildning för dropp så vi kan ha henne hemma med dropp. Det kommer ta ca en till två veckor där.

Jag hoppas verkligen att vi får komma hem direkt efter det. Det är iaf målet.

Idag är hon ca 4 månader och en vecka. Hon skulle egentligen vara en månad gammal!

Väger nu 3500gram och är 49cm lång.

Efter operationen ska vi mata vidare i tarmen för att se att den nedre delen också fungerar. Om den gör det så kan vi göra den slutliga operationen då de kopplar ihop tarmen igen kanske efter några veckor.

Svar på tråden Vattenavgång v.18