• hondär

Vattenavgång v.18

Vilken glädjande historia!

Känner igen resan med tarmvred, stomier och dropp. Hade dropp på min dotter i ca 1 år och stomier i ca tre månader. Idag är hon en pigg sex åring som växer fint!

• hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-12-16 00:30:13 följande:

Åh vad skönt att höra. Hade hon dropp hela dagarna eller blev det mer bara under natten med tiden?

Hej. Med tiden blev de bara under natten, behövde C 9 timmar men jag satte 12 på pumparna så hon fick sova färdigt utan att jag skulle koppla av så hon vaknade.

Har du den lockiga slangen eller vad man ska säga? Vet att jag brukade fästa tre av Öglorna i knappen nere på body för om hon råkade dra i den så ryckte de aldrig i Själva cvk;n.
  • hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-12-20 19:43:19 följande:

Ja precis. En del av den är en spiral :) Hennes CVK sitter liksom uppåt så vi bara lägger den uppåt och lägger slangen som en ring under själva plasten på bröstet. :)

Åh vad skönt

Min Dotters satte jag också som el loop under plåstret men satte ändå tre ringar från slangen runt knappen i bodyn.. Ifall hon skulle få tag i den och dra.

Vad skönt att nedläggningningen gått bra! Jag låg inne i 8 dagar den operationen har jag för mig, en dag innan så 7 efter operationen. Vet att jag var nere på lekterapin en kväll när den var stängd och gjorde ett handavtryck i färg på ett papper :)

Och jag minns lyckan när hon fes första gången, ringde på klockan så sköterskan fick komma och vara glad med mig hehe. Jag låg själv och min telefon slutade fungera så va lite ensam
  • hondär
    Tjolahejtjolahopp skrev 2018-05-22 07:20:43 följande:

Hej

Denna feber som Saga fick ledde inte till några konstigheter men hon han bara vara frisk en vecka innan hon blev magsjuk. Lös i magen minst en vecka med blödande rumpa. Efter denna hemska vecka så var hon frisk i fem dagar och drog på sig en förkylning. Typiskt eftersom hon behöver gå upp i vikt och äta mer om droppet ska kunna försvinna.

Vill ändå glädja er att igår så blev hon droppfri. Jag är såååååååå glad!

Nu är det en prövotid på två månader innan droppet kan opereras bort. Vilket nog blir i början på augusti då eftersom det är semestertider.

Saga väger idag 7335 gram och är 68 cm lång. Hon kan sitta själv sen hon räknades som ?7mån? hon kryper inte än men hon snurrar runt åt alla håll på golvet och drar sig lite framåt och bakåt.

Super grattis till att hon blivit droppfri och fyllt ett år!

Min dotter blev oxå droppfri runt ett års dagen, tror hon vägde runt 8 kilo då :)

Cvkn slutade funka efter en månad el nåt men den behövdes ju aldrig igen, skulle tro att jag fluschade för sällan :/
Svar på tråden Vattenavgång v.18