• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • IsabelH

Simone,

Jag har haft en del flytningar efter att jag slutade med pillren. Har du haft det?

Vad säger ni andra? Hade ni vita/vattniga flytningar efter pillerstoppet? Är det vanligt, vad beror det på?

Jag har inte haft några flytningar alls under tiden jag åt minipiller. Är det kroppen som återställer sig kanske?

• Dansar89
    Lillafisfia skrev 2017-03-12 11:50:01 följande:

Ja, och det blev plus!! Är i chock! Har du testat?

Grattis!! Samma här! :D testade redan igår för mådde dåligt både Torsdag och fredag! Hehe
  • Hannasviktigaresa

Vilket flyt ni har, stort grattis till dig med! Hoppas det är nått med den här gruppen, så kanske vi andra också får tur! :D

Dansar89 skrev 2017-03-12 14:38:14 följande:

Grattis!! Samma här! :D testade redan igår för mådde dåligt både Torsdag och fredag! Hehe

• Dansar89
    Hannasviktigaresa skrev 2017-03-12 14:42:42 följande:

Vilket flyt ni har, stort grattis till dig med! Hoppas det är nått med den här gruppen, så kanske vi andra också får tur! :D

Tack!! :) ja lycka till allihop! Jag håller tummarna, ni får fråga om det är något jag är gärna till hjälp om jag kan :D
  • JomiCohy

Hej på er!

Jag tänkte kika in här och säga hej ?

Jag och min man har precis beslutat oss för att börja försöka och det blir första för oss båda. Det känns verkligen vansinnigt spännande och jag hoppas att allt kommer gå vägen. Det lustiga är att första gången vi hade sex nu sedan beslutet lyckades pricka in min ÄL precis enligt min app där jag loggar mensen. ???? Dock tror jag inte det kommer gå så enkelt, men det positiva är att jag är väldigt regelbunden så jag hoppas det kommer prickas in snart igen ???? jag tänkte att vi testar lite innan jag köper stickor och liknande.

En liten fråga: är det någon som kan förklara alla förkortningar som cirkulerar? Den enda jag lyckats klura ut är ÄL. ????

Ha det fint alla!!

• Sunset08
    JomiCohy skrev 2017-03-12 16:20:16 följande:

Hej på er!

Jag och min man har precis beslutat oss för att börja försöka och det blir första för oss båda. Det känns verkligen vansinnigt spännande och jag hoppas att allt kommer gå vägen. Det lustiga är att första gången vi hade sex nu sedan beslutet lyckades pricka in min ÄL precis enligt min app där jag loggar mensen. ???? Dock tror jag inte det kommer gå så enkelt, men det positiva är att jag är väldigt regelbunden så jag hoppas det kommer prickas in snart igen ???? jag tänkte att vi testar lite innan jag köper stickor och liknande.

En liten fråga: är det någon som kan förklara alla förkortningar som cirkulerar? Den enda jag lyckats klura ut är ÄL. ????

Ha det fint alla!!

Hej!

ÄL = ägglossning

BIM = beräknad icke-mens

BF = beräknad förlossning

MF = missfall

MA = missed abortion

BM = barnmorska

Hmm det är väl de vanligaste..bara säga till om det är någon särskild förkortning som du undrar över :)
  • Sunset08
    JomiCohy skrev 2017-03-12 16:20:16 följande:

Hej på er!

Ha det fint alla!!

Ännu bättre, hittade den här sidan med förkortningar:

gamla.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php

Lycka till :)
  • JomiCohy

Å, tack så mycket!!! Alltid lättare att lösa krypyot när man har nyckeln

• Simone
    IsabelH skrev 2017-03-12 14:23:51 följande:

Simone,

Jag har haft en del flytningar efter att jag slutade med pillren. Har du haft det?

Vad säger ni andra? Hade ni vita/vattniga flytningar efter pillerstoppet? Är det vanligt, vad beror det på?

Jag har inte haft några flytningar alls under tiden jag åt minipiller. Är det kroppen som återställer sig kanske?

Japp jag hade rätt mycket flytningar i typ 3-4 dagar efter stoppet. Nu är dom borta tack och lov :) idag verkar mensen komma också
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017