• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Bean

Jag hoppar gärna in här ????

Jag och min man är 26 år och försöker nu få vårt tredje barn. Vi har två flickor sedan tidigare som är föddes juni 2012 och juni 2014. Vi är på 5 försöket. Skulle ta ett test nu på morgonen men fick min mens. Enligt min app har jag äl 16/4 och bim 1/5.

• Babynumbertwo

Hej! Joinar här om det är OK? Vi försöker bli gravida med barn nr 2, har redan en dotter född 2013. Första försöket denna månaden. Har äl ungefär nu och bim 26/5. Första barnet var inte planerat så det är första gången vi faktiskt försöker, vilket är lite spännande! 

• CNS

Vi har försökt bli gravida i över ett år. Men några månader följde jag inte min temperatur etc. Nu är min mens sen med 3 dagar och min temperatur som alltid sjunker dagen innan mens är fortfarande hör. Håller tummarna. Känner lite små små smärtor från livmodern ibland och hoppas du bara att inte mensvärken ska komma och mensen på det. Får se när jag vågar testa....

• Patronsaint

Hoppar in här jag med. Känner precis som TS att det här är verkligen en djungel.

Jag är 26 och min sambo 39. Han har 2 barn sedan tidigare. Men pga att han har gått på cellgifter länge har vi inte kunnat börja resan mot ett gemensamt barn och ett efterlängtat syskon. Men nu är vi änligen i startgropen

• Lycklig88

Hoppar också in här. Blirbvårat andra föräsök nu efter detta. Skulle fått mensen igår,men testat och är inte gravid så tror nog att mensen kommer när som. Hoppas att blir gravid detta åre iallafall.

• Lilalila

Hoppar in här. Inga barn sen innan. Vi har försökt o bli gravida sedan mars. Har aldrig använt hormonpreparat, bara kondom. Förväntas får mens imorgon och tror att det kommer inatt eller imorgon (känner igen symptomen) :(. Blickar framåt och hoppas på bättre tur nästa månad.

• Joozzaan

Hej! Får man hoppa in? Vi slutade med skydd i april och vill nu alltså ha ett syskon till vår dotter som är född mars 2016! Är på BIM +1 idag men har inga förhoppningar då jag antagligen är lite oregelbunden sen p-pillerna fortfarande. ????

• Victoria K

Hej! Är ganska ny på Familjeliv och detta är mitt första inlägg. Hoppar gärna in här! Vill prata av mig lite, dela mina tankar.

Jag och min man (båda 27 år) har försökt bli gravida nu i 6 månader. Jag har ganska oregelbunden mens, med en cykel på 37-41 dagar. Min mensapp säger att min genomsnittliga cykel är 41 dagar. Så med andra ord är det svårt att pricka in ägglossning. Har använt ägglossningstester varje månad, men denna månad (juni) blev det inte så av olika anledningar. Men vi hade mys dagen innan och på den dagen som mensappen sa att jag skulle ha ägglossning (25 juni). Nu idag på eftermiddagen (torsdag 29 juni) fick jag en brunaktig liten blödning, inte som mens, utan något annat som jag aldrig upplevt. Hade mensvärk igår och idag på förmiddagen, och har det lite just nu, men inte så farligt som jag brukar ha första dagen på mensen, för då kan jag knappt röra mig. Min mens är beräknad till 9 juli, så alltså om tio dagar! Har dessutom sjukt ont i brösten (det började för cirka 4-5 dagar sen, så det kan inte ha med någon eventuell graviditet att göra) och är hungrig hela tiden. Har aldrig tidigare haft mellanblödning eller något sånt, och mensen är aldrig tidig, utan snarare sen.

Kan detta vara en nidblödning? Så tidigt efter ägglossning? Varför har jag ont i brösten? Hungrig hela tiden!? Varför? Vad sker?! Ja, sådana tankar har jag haft hela dagen. Vill så gärna att det ska vara nidblödning, men har svårt att tro det...eller vad tror ni?

Får se vad som händer närmaste timmarna, om blödningen ökar eller avtar. För just nu är det väldigt lite. Jag kan uppdatera om någon är nyfiken! Vill så gärna vara med barn! Det är min största önskan just nu!

• Victoria K
    Lilalila skrev 2017-06-04 00:59:38 följande:

Hoppar in här. Inga barn sen innan. Vi har försökt o bli gravida sedan mars. Har aldrig använt hormonpreparat, bara kondom. Förväntas får mens imorgon och tror att det kommer inatt eller imorgon (känner igen symptomen) :(. Blickar framåt och hoppas på bättre tur nästa månad.

Hur gick det? :) kom mensen?
  • Julibebisen12
    Sassa4 skrev 2017-03-31 15:59:16 följande:

Vi har ju försökt bli gravida i 5 månader nu sen mitt missfall. Men jag kan inte riktigt slå bort tanken på att om jag skulle bli gravid nu så skulle det bli ett december barn. Och jag vill nog helst (detta är bara min åsikt) inte ha ett barn den månaden. Så vi kommer faktiskt hoppa över en månad eller två nu. Så dumt att man tänker såhär egentligen.. Är det någon mer än mig som tänker/känner samma?

Inte kul med dec barn... min son kom 4 dec. Blir så nära inpå jul och nyår. Men sjukdomsmässigt tror jag ej de påverkar trorts storasyster
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017