Hej! Är ganska ny på Familjeliv och detta är mitt första inlägg. Hoppar gärna in här! Vill prata av mig lite, dela mina tankar.
Jag och min man (båda 27 år) har försökt bli gravida nu i 6 månader. Jag har ganska oregelbunden mens, med en cykel på 37-41 dagar. Min mensapp säger att min genomsnittliga cykel är 41 dagar. Så med andra ord är det svårt att pricka in ägglossning. Har använt ägglossningstester varje månad, men denna månad (juni) blev det inte så av olika anledningar. Men vi hade mys dagen innan och på den dagen som mensappen sa att jag skulle ha ägglossning (25 juni). Nu idag på eftermiddagen (torsdag 29 juni) fick jag en brunaktig liten blödning, inte som mens, utan något annat som jag aldrig upplevt. Hade mensvärk igår och idag på förmiddagen, och har det lite just nu, men inte så farligt som jag brukar ha första dagen på mensen, för då kan jag knappt röra mig. Min mens är beräknad till 9 juli, så alltså om tio dagar! Har dessutom sjukt ont i brösten (det började för cirka 4-5 dagar sen, så det kan inte ha med någon eventuell graviditet att göra) och är hungrig hela tiden. Har aldrig tidigare haft mellanblödning eller något sånt, och mensen är aldrig tidig, utan snarare sen.
Kan detta vara en nidblödning? Så tidigt efter ägglossning? Varför har jag ont i brösten? Hungrig hela tiden!? Varför? Vad sker?! Ja, sådana tankar har jag haft hela dagen. Vill så gärna att det ska vara nidblödning, men har svårt att tro det...eller vad tror ni?
Får se vad som händer närmaste timmarna, om blödningen ökar eller avtar. För just nu är det väldigt lite. Jag kan uppdatera om någon är nyfiken! Vill så gärna vara med barn! Det är min största önskan just nu!