• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Nattah

Jag och min sambo försöker också att bli gravid, tog beslut för en månad sen att ta ur min p-stav. Det skulle va roligt med en grupp för oss som är nya med och försöka skaffa barn. Och även roligt art följas åt under resen mot ett plus:)

• Pmc85

Vi är inne på försök nummer två med barn nummer ett och hoppar gärna på denna tråden :)

Bim 8/3 så närmar sig och hoppas på plus såklart!

Är ju första barnet så testar mig fram, kör ägglossningstest men inget som visat de dagar jag testat...

slutade med mina piller vid årsskiftet.

Kul o följas åt!

• Pmc85

Vi är inne på försök nummer två med barn nummer ett och hoppar gärna på denna tråden :)

Bim 8/3 så närmar sig och hoppas på plus såklart!

Är ju första barnet så testar mig fram, kör ägglossningstest men inget som visat de dagar jag testat...

slutade med mina piller vid årsskiftet.

Kul o följas åt!

• Sunset08

Hej!

Jag är också ny, både på forumet och med att skaffa barn. Är inne på min första cykel utan preventivmedel, så jag vet inte hur mina cyklar ser ut. Om allt är som det var innan jag började med preventivmedel (alltså en cykel på 28 dagar, hade väldigt regelbundet) så har jag BIM idag. Ingen mens en så länge.

Jag håller inte på med några tester eller så alls, utan försöker ha sex regelbundet för att inte missa. Det känns mycket mindre stressigt att bara ha sex och leva som vanligt än att försöka "pricka in" precis rätt osv. Det blir som det blir :) får se om jag blir mer "desperat" efter några försök...

Hoppas på snabba plus för oss alla :)

• Cykeltjejen

Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Slutade med p-piller i början av februari, hade mens 4-8feb. Jag har inte kört några ÄL test men hade flytningar som stämmer in på ÄL 13-14 feb samt molnvärk m.m. hade sex 12e feb och 15onde om jag inte minns fel. Inte haft så stor koll om jag ska vara ärlig utan det är först nu jag börjat intressera mig ???? Men om man räknar mens 14 dagar efter ÄL så borde jag vara BIM+3 nu. Ingen mens ännu.

• Sassa4

Jag blev gravid förra året i september men fick tyvärr missfall i november. Sen dess har vi försökt bli gravida igen men det har inte tagit sig än =/

Idag har min mens tagit slut så nu börjas det om igen. Vill bli gravid NU! :)

• Pmc85
    Cykeltjejen skrev 2017-03-03 16:04:16 följande:

Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Slutade med p-piller i början av februari, hade mens 4-8feb. Jag har inte kört några ÄL test men hade flytningar som stämmer in på ÄL 13-14 feb samt molnvärk m.m. hade sex 12e feb och 15onde om jag inte minns fel. Inte haft så stor koll om jag ska vara ärlig utan det är först nu jag börjat intressera mig ???? Men om man räknar mens 14 dagar efter ÄL så borde jag vara BIM+3 nu. Ingen mens ännu.

Men om du är Bim +3 blir du inte nyfiken på att testa? :D
  • Pmc85
    Sassa4 skrev 2017-03-03 16:50:48 följande:

Jag blev gravid förra året i september men fick tyvärr missfall i november. Sen dess har vi försökt bli gravida igen men det har inte tagit sig än =/

Idag har min mens tagit slut så nu börjas det om igen. Vill bli gravid NU! :)

Beklagar :(

Ja samma här, nu så snabbt som möjligt :D
  • Cykeltjejen
    Pmc85 skrev 2017-03-03 17:35:26 följande:

Men om du är Bim +3 blir du inte nyfiken på att testa? :D

Jo men jag sitter i en buss påväg till Sälen och ska köra Vasaloppet på söndag. Så tänkte vänta med test tills på måndag när jag är hemma igen :):)
  • Pmc85
    Cykeltjejen skrev 2017-03-03 18:02:50 följande:

Jo men jag sitter i en buss påväg till Sälen och ska köra Vasaloppet på söndag. Så tänkte vänta med test tills på måndag när jag är hemma igen :):)

Ja men det förstår jag då!

Lycka till på loppet! :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017