• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • Rut86

Vi är inne på 3e försöket. Kört med ägglossningstest första gången nu eftersom min cykel är väldigt oregelbunden. Tycker att det var ganska skönt så man vet att men inte missar ägglossningen vilket vi nog hade gjort annars. Har ett barn sen innan men det är första gången för min man. Har bim om ca en vecka.

Håller tummarna för er!

• Simone

Slutade med minipiller för en vecka sedan. Har en dotter på 1,5 år. Vill bli gravid nuuuu

• Sunset08
    Sassa4 skrev 2017-03-03 16:50:48 följande:

Jag blev gravid förra året i september men fick tyvärr missfall i november. Sen dess har vi försökt bli gravida igen men det har inte tagit sig än =/

Idag har min mens tagit slut så nu börjas det om igen. Vill bli gravid NU! :)

Tråkigt att höra och hoppas att väntan inte blir så lång nu och att allt går som det ska! Läskigt det där med missfall..
  • Birdiz
    Sunset08 skrev 2017-03-03 23:41:06 följande:
    Tråkigt att höra och hoppas att väntan inte blir så lång nu och att allt går som det ska! Läskigt det där med missfall..
    Hoppas det går bättre denna gång :)
  • Birdiz
    Simone skrev 2017-03-03 23:06:58 följande:

Slutade med minipiller för en vecka sedan. Har en dotter på 1,5 år. Vill bli gravid nuuuu

Förstår din iver !! :)
  • Pmc85
    Simone skrev 2017-03-03 23:06:58 följande:

Förstår dig! Slutade i årsskiftet och känner att det gått en hel evighet ;)

Vet ju att snittet är längre men har man tur i va snabbare kanske :D
  • AniCase

Vad kul att vi är så många ????

Själv slutade jag i augusti med p-piller men vi har inte försökt jättemycket utan det är mest att vi velat att kroppen ska återhämta sig lite efter så många år med piller och känns som nu de senaste 3 månaderna har jag fått alla möjliga konstig biverkningar typ som ömma bröst innan mens,illamående,yrsel med blodtrycksfall osv????

Själv har jag införskaffat en clearblue fertilitetsmonitor advance för att säkerhetsställa min äl ????

Vad kör ni för taktiker?????

• Pmc85
    AniCase skrev 2017-03-05 08:33:33 följande:

Själv slutade jag i augusti med p-piller men vi har inte försökt jättemycket utan det är mest att vi velat att kroppen ska återhämta sig lite efter så många år med piller och känns som nu de senaste 3 månaderna har jag fått alla möjliga konstig biverkningar typ som ömma bröst innan mens,illamående,yrsel med blodtrycksfall osv????

Själv har jag införskaffat en clearblue fertilitetsmonitor advance för att säkerhetsställa min äl ????

Jag anar att min kropp med vill återhämta sig efter många år med p-piller. Man får ge de tid :)

Jag har teststickor från graviditetskollen.se och kör appar för att följa min cykel med symptom o så :)
  • Birdiz
    AniCase skrev 2017-03-05 08:33:33 följande:

teststickor för ÄL och sen funderar jag på att börja tempa :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017