• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • NilssonLinn

Jag hoppar in här också. :)

Linn heter jag och har precis fyllt 26 år, min sambo fyller 28. Vi har försökt att bli med barn i lite drygt ett år. Missfall i somras och inte lyckats efter det. Efter missfallet känner jag av min menscykel alltmer. Smärtor vid ägglossning och starkare PMS-besvär, vilket lurar mig varje månad.

I söndags kväll fick jag den extremaste ägglossningssmärtan någonsin!!! hände strax efter fullbordat samlag så hoppet är uppe. Hade även samlag dagen innan och dagen efter.

Kan knappt vänta tills BIM (ungefär 10e april) !!!

• XAHHA92
    NilssonLinn skrev 2017-03-29 22:28:45 följande:

Jag hoppar in här också. :)

Linn heter jag och har precis fyllt 26 år, min sambo fyller 28. Vi har försökt att bli med barn i lite drygt ett år. Missfall i somras och inte lyckats efter det. Efter missfallet känner jag av min menscykel alltmer. Smärtor vid ägglossning och starkare PMS-besvär, vilket lurar mig varje månad.

I söndags kväll fick jag den extremaste ägglossningssmärtan någonsin!!! hände strax efter fullbordat samlag så hoppet är uppe. Hade även samlag dagen innan och dagen efter.

Kan knappt vänta tills BIM (ungefär 10e april) !!!

Håller tummarna på ett plus :D Jag har bim 5.e april, fast jag och min sambo aktivt försökt i 10 månader så är det en lika hemsk väntan inför varje bim :p
  • Sassa4

Vi har ju försökt bli gravida i 5 månader nu sen mitt missfall. Men jag kan inte riktigt slå bort tanken på att om jag skulle bli gravid nu så skulle det bli ett december barn. Och jag vill nog helst (detta är bara min åsikt) inte ha ett barn den månaden. Så vi kommer faktiskt hoppa över en månad eller två nu. Så dumt att man tänker såhär egentligen.. Är det någon mer än mig som tänker/känner samma?

• XAHHA92
    Sassa4 skrev 2017-03-31 15:59:16 följande:

Vi har ju försökt bli gravida i 5 månader nu sen mitt missfall. Men jag kan inte riktigt slå bort tanken på att om jag skulle bli gravid nu så skulle det bli ett december barn. Och jag vill nog helst (detta är bara min åsikt) inte ha ett barn den månaden. Så vi kommer faktiskt hoppa över en månad eller två nu. Så dumt att man tänker såhär egentligen.. Är det någon mer än mig som tänker/känner samma?

Jag tänkte så innan.. ville först ha ett sommarbarn om jag fick bestämma. Men när man är på sitt 11.e försök utan resultat så bryr man sig inte längre vilken månad det blir. Nu blir jag bara världens lyckligaste om jag faktiskt blir gravid :'(
  • IsabelH
    Sassa4 skrev 2017-03-31 15:59:16 följande:

Jag och min man tänker likadant, men jag tror precis som HannaPanna92 att det inte spelar någon roll om man har försökt bli gravid länge.

Jag är på dag 28 utan mens nu efter att jag slutade med minipillerna. Igår fick jag en pytteliten brun flytning, sen efter det ingenting. Förhoppningsvis mensen som är på väg.
  • sofie9191

Hoppar gärna in i denna tråd jag med! Jag är 26 och min sambo 27. Vi slutade med preventivmedel i april 2016 men har inte fått något plus än.. vi ville gärna få barn i februari men nu när vi försökt såpass länge så spelar det ingen roll

Inför denna ÄL har både jag och min sambo proppat i oss vitaminer och kosttillskott, jag har ÄL nu i helgen så jag håller tummarna för att det ska vara vår tur denna månad och att alla vitaminer osv kommer hjälpa till lite!

• Alice17

Hej på er :) deltar gärna i denna grupp.

Kort om mig: jag och min partner är båda 25, inga barn sedan tidigare och har försökt i 2 månader. Vet att det inte är lång tid men har längtat efter barn i ca 4 år och när min kille gick med på att försöka blev jag överlycklig. Hoppas hoppas på ett plus snart :)

Lycka till alla!

• Solsidan17

Heej! Jag och sambon planerar barn och ska nu i april på fertilitetsutredning. Fick ett missfall i december förra året i vecka 8. Men igår hade jag BIM, men ingen mens i siktet, så jag tog ett test. Men tycker det var väldigt svårt att se, så undrar därför om ni kan se något?

• Jooosen
    Solsidan17 skrev 2017-04-02 22:37:31 följande:

Heej! Jag och sambon planerar barn och ska nu i april på fertilitetsutredning. Fick ett missfall i december förra året i vecka 8. Men igår hade jag BIM, men ingen mens i siktet, så jag tog ett test. Men tycker det var väldigt svårt att se, så undrar därför om ni kan se något?

Jag ser något svagt!
  • Cykeltjejen
    Solsidan17 skrev 2017-04-02 22:37:31 följande:

Tycker mig ana en svag skugga :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017