• AniCase

Vi som försöker bli gravida 2017

Jag och min sambo försöker nu att bli gravida igen efter ett litet uppehåll då jag blev färdig uska och fick nytt jobb.

Jag tänkte man kunde starta en grupp för att få lite tips om att bli gravid och ha några att bolla med speciellt för oss som är nya på det här med försökandet.

Jag tycker man läser massa och ju mera man läser desto snurrigare blir man????

Jag har en clearblue fertilitetsmonitor som jag tänkte börja att använda igen för att försöka pricka rätt med ägglossning, har ni andra några tips eller är det någon som vill följas åt under resan till ett plus??

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017
  • XAHHA92

Hej, jag hoppar gärna in i tråden också!! :)

Är 24 år (fyller 25) och min sambo 29 år (fyller 30). Vi har försökt i 10 månader att få till det där plusset. Den eviga väntan.. :( Man känner sig misslyckad när testet gång på gång bara visar ett streck..

Jag är dock nyfiken om ni gör något speciellt för att få till en graviditet? Jag kör med ägglossningstest, äter en tab Rosenrot om dagen och min sambo äter "Mitt val - man".

• VeronicaJansson93

Hej hoppar in här :)

Jag har en värk i magen(lite som mensvärk fast svagare) och lite illamående, värken  började igår och fortsatte idag. har inte gjort något grav-test än då det är några dagar kvar till beräknad mens.
    Jag tycker det är så svårt att räkna dagar osv i menscykeln. Jag hoppas på att turen är med oss Glad

• XAHHA92
    VeronicaJansson93 skrev 2017-03-21 09:05:01 följande:

Hej hoppar in här :)

Jag har en värk i magen(lite som mensvärk fast svagare) och lite illamående, värken  började igår och fortsatte idag. har inte gjort något grav-test än då det är några dagar kvar till beräknad mens.
    Jag tycker det är så svårt att räkna dagar osv i menscykeln. Jag hoppas på att turen är med oss Glad

Jag vill tipsa om en app som heter "Menskoll lite". Där fyller man i de dagarna man har mens och efter ungefär 3 månader så kan den räkna ut ganska exakt när nästa mens kommer, vilken dag du är i menscykeln och när du har ägglossning. Har använt den i flera år och är jättenöjd!
  • VeronicaJansson93
    HannaPanna92 skrev 2017-03-21 09:36:09 följande:
    Jag vill tipsa om en app som heter "Menskoll lite". Där fyller man i de dagarna man har mens och efter ungefär 3 månader så kan den räkna ut ganska exakt när nästa mens kommer, vilken dag du är i menscykeln och när du har ägglossning. Har använt den i flera år och är jättenöjd!
    okej, jag har appen "min kalender", den fungerar på samma vis som den du berättar om. GladSkäms 
  • Jooosen

Äl igår. Plus på test i söndags o måndags. Hade sex i söndagsmorgon! Ömma bröstvårtor men beror säkert på äl! Känner efter som fan redan haha fast är Ju helt lönlöst. Hur går det för dig?

• IsabelH

Fortfarande ingen mens, dag 24 efter sista pillret.. jag gjorde abort i september förra året och sjuksköterskan sa att jag skulle börja med pillren direkt efter, tveksam på om det var så bra, funderar på om jag ska ringa dit när det gått en månad.

Hur har det gott för dig Simone? Har du haft nån mer blödning?

• Simone

Åh vad spännande jooosen! Håller tummarna för dig :)

IsabelH- vad tråkigt om hon sagt fel och att det kan vara därför du inte fått någon mens ännu...

Jag har inte heller fått någon mens, dock så va det lite blod, mer som strimmor när jag torkade mig för tre dagar sen. Exakt så jag fock med mitt förra barn, kanske kan vara nidblödning. Ska testa mig efter helgen, om jag nu kan vänta haha

• Jooosen
    Simone skrev 2017-03-29 12:16:12 följande:

Åh vad spännande jooosen! Håller tummarna för dig :)

IsabelH- vad tråkigt om hon sagt fel och att det kan vara därför du inte fått någon mens ännu...

Jag har inte heller fått någon mens, dock så va det lite blod, mer som strimmor när jag torkade mig för tre dagar sen. Exakt så jag fock med mitt förra barn, kanske kan vara nidblödning. Ska testa mig efter helgen, om jag nu kan vänta haha

Spännande!! Kanske nidis då! Hur gammal är du? Hur många försök? Orkar inte gå bak i tråden haha
  • Simone
    Jooosen skrev 2017-03-29 13:25:19 följande:

Spännande!! Kanske nidis då! Hur gammal är du? Hur många försök? Orkar inte gå bak i tråden haha

Fyller 24 år i år. Slutade med minipiller för en månad sen
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida 2017